Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Atkins dietten

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-06, 23:03   #1
milla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 45
Innlegg: 8
milla er på en erverdig vei

Atkins dietten

Hei!
Jeg studerer ernæring, og skal nå igang med å skrive semesteroppgave om atkins dietten. Er veldig interessert i å høre om fordeler og ulemper med denne dietten. Lurer litt på hva dere spiser, hvor mye mettet og umettet fett, kcal, hvor lenge dere har fulgt dietten, og om noen har fått målt kolesterol, triglyserider, osv.... Håper noen har lyst til å si litt om hvordan overgangen var! På forhånd takk

milla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-06, 10:58   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins dietten

Begynte med Atkins for fire år siden. På oppfordring fra boken gikk jeg til legen for å sjekke tilstanden før jeg startet. Kolesterol, triglyserider og urinsyrenivå var ok mens fastende blodsukker var 7 altså på grensen til diabetes.
Tre uker etterpå gikk jeg tilbake til legen for å sjekke igjen og legen lurte på hvorfor. jo jeg ville sjekke hvilken vei det bar. Alt hadde gått ned bortsett fra det gode kolesterolet.