Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Atkins dietten

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-06, 23:03   #1
milla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 45
Innlegg: 8
milla er på en erverdig vei

Atkins dietten

Hei!
Jeg studerer ernæring, og skal nå igang med å skrive semesteroppgave om atkins dietten. Er veldig interessert i å høre om fordeler og ulemper med denne dietten. Lurer litt på hva dere spiser, hvor mye mettet og umettet fett, kcal, hvor lenge dere har fulgt dietten, og om noen har fått målt kolesterol, triglyserider, osv.... Håper noen har lyst til å si litt om hvordan overgangen var! På forhånd takk

milla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-06, 10:58   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins dietten

Begynte med Atkins for fire år siden. På oppfordring fra boken gikk jeg til legen for å sjekke tilstanden før jeg startet. Kolesterol, triglyserider og urinsyrenivå var ok mens fastende blodsukker var 7 altså på grensen til diabetes.
Tre uker etterpå gikk jeg tilbake til legen for å sjekke igjen og legen lurte på hvorfor. jo jeg ville sjekke hvilken vei det bar. Alt hadde gått ned bortsett fra det gode kolesterolet.
Første sommeren gikk jeg ned 15 Kg, neste sommer gikk jeg ned 9 Kg til og tredje sommeren 5Kg til. Da var det mange som mente at jeg var for tynn så jeg gikk opp igjen 6 Kg og holdt den vekten lenge, helt til nå i desember. da begynte kostholdet å skli litt ut og jeg la på meg 10 Kg. Grunnen til at det skle ut var nok på grunn av kaliummangel. Jeg følte meg småsyk hele tiden og da er det lett å ty til noe søtt.
Nå er vekten på full fart ned igjen og jeg er i toppform.

De tre første dagene må en være streng med seg selv for å klare dietten. Den tredje dagen kommer en i ketose og har en da alle mineralene tilstede i kroppen så er det ingen sak å unngå det søte og holde dietten.
Har inntrykk av at det er verre for omgivelsene. Altså for de som skal lage mat til deg, hjemme eller når du er på besøk.

Jeg spiser veldig mye ost og fløte på dietten. det er nok derfor kolesterolet bedrett seg

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 07-04-06, 17:54   #3
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins dietten

Opprinnelig lagt inn av milla

Hei!
Jeg studerer ernæring, og skal nå igang med å skrive semesteroppgave om atkins dietten. Er veldig interessert i å høre om fordeler og ulemper med denne dietten. Lurer litt på hva dere spiser, hvor mye mettet og umettet fett, kcal, hvor lenge dere har fulgt dietten, og om noen har fått målt kolesterol, triglyserider, osv.... Håper noen har lyst til å si litt om hvordan overgangen var! På forhånd takk

Jeg gikk ned 15 kg ganske raskt (1/2-3/4 år), mens de siste kiloene jobber jeg enda med. Har ikke fulgt Atkins by the book (med alle stegene), men holdt meg til et lavt karbohydrat nivå - uten å telle nøyaktig. Har lært meg hva jeg kan spise og spiser moderat av det som inneholder litt karbohydrater. Teller ikke kalorier i det hele tatt da dette ikek har noe med Atkinsdietten å gjøre.
Vil poengtere at atkins - for meg - er en diett og når jeg er "ferdig" vil jeg gå over på Fedon. Men fedon tilsvarer vel nesten Atkins fjerde og siste nivå...

Fordelen med atkins er DET VARIERTE KOSTHOLDET! Det irriterer meg grenseløst at den 'allemenne' oppfatningen av atkins er at man kun spiser proteiner og fett. Det er aldeles ikke sant. Jeg har aldri spist så variert og så mye grønt som med atkins. Jeg føler meg bedre, renere og sunnere! Passer på å få i meg nok av den riktige formen for fett: meierismør, rapsolje, nøtter osv.

Total kolestrolet mitt har gått ned fra 5.5 til 4.0, mens det gode har gått opp siden jeg begynte. Og alle andre prøver har vært fine. Trenger ikke å ta noen vitaminer eller mineraler eller andre tilskudd.

For å si det kort spiser jeg mye kjøtt og fisk og fugl. Og mye grønt som broccoli, champ, blomkål, rosenkål, paprika, tomat osv. Og egg, fløte, smør og ost.

Det eneste jeg unner meg som inneholder sukker er 70 % sjokolade, men dette spiser jeg sjeldent da jeg ikke er søtsnoken lengere

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 16:58   #4
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins dietten

Den beste måte å høste erfaring med Akinsdietten på er å prøve den selv. Det du prøver på din egen kropp gir deg den beste innsikten.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 17:32   #5
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins dietten

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Den beste måte å høste erfaring med Akinsdietten på er å prøve den selv. Det du prøver på din egen kropp gir deg den beste innsikten.

veldig godt poeng Fjonken, etter 2 uker på atkins kommer du aldre til å snakke stykt om den igjen

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-06, 00:59   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins dietten

Opprinnelig lagt inn av Helene

veldig godt poeng Fjonken, etter 2 uker på atkins kommer du aldre til å snakke stykt om den igjen

Tror du misforstår litt Helene. Milla snakker da ikke stygt om Atkinsdietten. Hun vil bare vite mer om den.

Til Milla.. du bør lese boka til Atkins først. Og da mener jeg den orginale på engelsk. Ikke den dårlig oversatte på norsk. Så bør du prøve induksjonsdietten i minst 14 dager. Det vil gi deg verdifull innsikt. Det med Atkins er litt komplisert fordi dietten på sikt må tilpasses individuelt. Det er ingen fasit om du forstå hva jeg mener. Så når du spør om hva vi spiser og fordelingen mellom det ene og det andre så vil du få mange sprikende svar. Nettopp fordi folk har individualisert dietten og laget sitt eget opplegg. Da kan det bli vanskelig for deg å sammenfatte resultatene. Så derfor bør du gå via et Atkinseksperimet på egen kropp først og fremst. Det gir den beste innsikten.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-04-06, 22:17   #7
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins dietten

Jeg missforsto ikke, jeg bare orla meg feil

Jeg mener at man lærer mye om kroppen, lavkarbo kosthold, og ernæring om å gå på atkins i noen uker, og det gjør at man aldri vil skrive noe stykt om det eller noe sånt etterpå, man kommer til å få en positiv overaskelse.

Jeg tror ingen skriver oppgave om atkins for å sverte dietten, tvert i mot.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-06, 22:36   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins dietten

Flott at du oppklarer Helene! Av og til blir det en skriver tolket litt anderledes enn det man tror og da er det veldig greit med en liten oppretting.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 13:11   #9
polvott
Medlem
 
polvott sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 163
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkins dietten

Hvor studerer du?

__________________


polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 18:27   #10
milla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 45
Innlegg: 8
milla er på en erverdig vei

Sv: Atkins dietten

Tusen takk for svar!!
Jeg studerer ved Atlantis Medisinske Høgskole. Er kjempeglad for at jeg valgte å studere ernæring. Noe er vanskelig, men veldig spennende.

Har planer om å utforske dietten selv, men foreløpig har jeg ikke kommet helt i gang.
Men det er lett å bli inspirert her, så jeg skal nok...

milla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 18:31   #11
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins dietten

Det studiet skal jeg begynne på til høsten.. Sondrer terrenget for tida og avventer svar fra Aetat som skal betale gildet.. Er det gøy å studere ernæring? Mye som er vanskelig? Innbiller meg at det er mye biokjemi og matte.. Er det det?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 18:40   #12
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Atkins dietten

hvor er den skolen? går det an å ta det over nett?

jeg vil også studere ernæring.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 18:48   #13
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Atkins dietten

Over nett, Oslo eller Spania. Jeg skal ta studiumet anatomi & fysiologi til høsten i Spania, og det varer i 12 uker. Deretter går jeg kanskje videre på grunnleggende ernæring

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 19:22   #14
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Atkins dietten

tøft. har du en url?

*vilgjernevitemer*

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 20:31   #15
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Atkins dietten

www.amh.no

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 21:24   #16
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Atkins dietten

gjelder 96 000 for nett og? så ikke egen pris kolonne for det?
kunne tenkt meg det er høgskolekandidat i ernæring.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 21:33   #17
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Atkins dietten

Jeg vet dessverre ikke hvilke priser som gjelder for nettstudiet, men 96 000,- høres jo ut som litt i det meste laget. Men om du sender en mail til dem så får du sikkert raskt svar.

I så fall er prisen for et halvårsstudium i Spania 29 000,- + 2000,- i påmeldingsavgift. Men høyskolekandidat er jo et lengre studium, så det er mulig det er prisene som står. Fra neste år tror jeg det blir mulighet for et studium som heter "kommunikasjon og helsemarkedsføring". Høres i hvertfall spennende ut

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 22:08   #18
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins dietten

Siljevanlije.. Tar du det så blir vi to! Da kan vi jo kjøre studiesamarbeid da jo.. Stilig! Vel og merke om Aetat godkjenner dette her.. Jeg har så lyst..Jeg er enda mer gira dersom du også vil gå på samme studiet. Da kan vi reise sammen på samlinger til Oslo.. Og pugge sammen før eksamen.. Jeg skal ta høyskolekanidatstudiet over nett dersom jeg får lov da..

Jo, hele studiet koster 96 tusen for nettstudiet også. Da er alt inkludert unntatt søknadsavgiften på 2000 kroner.
Prisen dekker eksamensavgifter, bøker, intranetttilgang, materiell og samlinger.. Og gjelder for alle 4 semesterne..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 22:15   #19
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Atkins dietten

ja jeg har kjempe lyst.
tror ikke jeg kan få aetat til å betale for meg, men hååper på å få godkjent lån hos lånekassen. men jeg skal begynne til januar.
jeg skal jo være på aftenbladet sept-nov. tror desverre ikke jeg har tid før 2007.

jeg ble kjempe giret. det hadde vært kanonkjekt å hatt en studie buddy.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 22:20   #20
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins dietten

Du må søke før 5.9 tror jeg selv om du starter i januar. Jeg starter nå til høsten og vil da ligge et helt semester foran deg. Så da blir det jeg som hjelper deg da.. Sniken! Neida, helt greit.. Fagprat med en som forstår seg på det er jo kult uansett da.. og lærerikt å lære bort og fordype seg i fagemner..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 22:23   #21
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Atkins dietten

ja hvis jeg får lån fra lånekassen. så er det bånn gass med ernæring.
gleder meg hvis det blir noe av da.

ja bra at vi er to

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-06, 13:03   #22
milla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 45
Innlegg: 8
milla er på en erverdig vei

Sv: Atkins dietten

Det er endel biokjemi dessverre, men ikke verre enn at det er mulig å skjønne noe av det..litt ihvertfall..... Jeg følte meg helt blank før den eksamen, men det gikk helt greit..... Ellers er det litt regning, men den er ganske enkel og man kommer lett inn i det.

Jeg blir ferdig til jul, høgskolekandidat i ernæring, og har planer om å ta bachleor i Australia fra februar. Tror det blir bra

milla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-04-06, 13:07   #23
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins dietten

Ser av pensumlista at mye av litteraturen er på engelsk. Hvordan er det å lese fagtermer på engelsk? Mye bruk av ordbok?

Så heldig du er som kan kjøre videre på utdannelsen og ta høyere grad i utlandet. Jeg får nok nøye meg med høyskolekandidattittelen jeg.. Har mann og barn og hus og kan liksom ikke bare flakse av gårde i lengre tid.

Men det kan jo være at det blir noen ekstrakurser på universitetet i Oslo med tida.. Får se..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-04-06, 17:52   #24
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Atkins dietten

små kjipt, jeg har ikke fått svar hverken fra amh eller lånekassen. hvis lånekassen godkjenner så skal jeg ta det over nett.

gleder meg

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-06, 18:12   #25
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Atkins dietten

Hvis du skal skrive noe vetugt om Atkins sine kostholdsanbefalinger så må du lese siste amerikanske utgave av Dr Atkins New Diet Revolution - kjøpes på amazon.com / amazon.co.uk

De Norske bøkene er ikke i tråd med Atkins sine anbefalinger.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no