Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Denne metthetsfølelsen som alle snakker om?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-11, 20:44   #26
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Denne metthetsfølelsen som alle snakker om?

Jeg blir mett av mye fiber og fett. Proteinene er mest bare garnityr.
Så hvis jeg spiser to tynne lavkarboskiver laget hovedsaklig av fiber med sylterull på holder jeg meg mett megalenge! Det samme UTEN fiber, men med salat attåt eller lignende gjør meg sulten igjen ganske fort.

Pr NUH er jeg stappmett!! Jeg har nettopp kommet hjem fra julibord.. Vi hadde ikke julebord... Til forrett spiste jeg laksesushi uten ris.. (sushi er etter min lille prøvestart oppskrytt ) Til forrett var det tapasfat med massevis av oster, rømme, aioli, oliven, spekemat og basilikummosmedopphakkedepinjekjernerogolivenolje (vet ikke hva det heter på fint), til dessert var det OSTEFAT!! Ble myyye ost i dag og jeg er mett.. Så mett som jeg ikke har vært på år og dag.. Jeg er rett og slett overmett. Hadde ikke magemål i dag. Og det stort sett på bare ost?

Det er da jeg innser at det manglet jo fiber. Det er jo fiberen som gjør meg mett slik at jeg unngår å bli ubehagelig mett slik som jeg er nå..

Har tatt tre ss cocosa, skal la det synke litt og før jeg legger meg skal jeg spise ei lavkarboskive med myyyye fiber slik at magen får roet seg igjen..

Cocosa er ypperlig om du vil ha maten ut igjen i full fart, for å si det sånn.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 20:52   #27
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Denne metthetsfølelsen som alle snakker om?

Jeg er matvrak og er helt avhengig av mye fett for å føle meg mett. Jeg må også rett og slett begrense meg med maten og kjører stadig diett.no dager for å kontrollere at jeg ikke er oppe i 3000 kalorier om dagen, det kan jeg ikke spise selv om jeg lever strengt ketogent nå.

Jeg har lært at jeg er mett på en annen måte på lavkarbo og har lært at jeg må pøse på med vann for å få en ok metthetsfølelse.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 09:01   #28
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Denne metthetsfølelsen som alle snakker om?

Og jeg er avhengig av nok proteiner for å bli mett. Jeg kan tilsette ganske mye fett uten å bli noe mer mett av den grunn, men straks jeg legger til ekstra proteiner blir magen fornøyd. Så forskjellige kan vi altså være
Unntaket er fløte- og rømmegrøt. Herreguuuud så mett jeg blir av grøt! 1/2 porsjon og jeg ligger og ruller på sofaen så mett blir jeg

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 18:05   #29
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Denne metthetsfølelsen som alle snakker om?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Og jeg er avhengig av nok proteiner for å bli mett. Jeg kan tilsette ganske mye fett uten å bli noe mer mett av den grunn, men straks jeg legger til ekstra proteiner blir magen fornøyd. Så forskjellige kan vi altså være
Unntaket er fløte- og rømmegrøt. Herreguuuud så mett jeg blir av grøt! 1/2 porsjon og jeg ligger og ruller på sofaen så mett blir jeg

Sant det derre med magen! Når jeg virkelig "lytter" til magen så vet jeg jo hva den vil ha. Jeg har tatt et par hint alvorlig..Den liker IKKE søt gjærbakst.., ikke lammekjøtt og ikke kardemomme. Men den liker som sagt fiber, rent fiber og fett. Sånn sett er cocosa, linfrø og phsylliumfrø perfekt. Da går jeg mett lenge. Smelter cocosaen i mikroen noen få sek og har resten oppi. Frokostnødmat, men det funker. Dermed ser det ikke så hestgærnt ut fra de andres ståsted når jeg spiser salat med egg og skinke i til lunsj. Jeg vet jeg spiser mye cocosa, men magen liker det så da så.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 19:01   #30
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Denne metthetsfølelsen som alle snakker om?

Lavkarbo-nuggets = stapp mett Lil@!! prøvd meg m cocosa i kaffen idag, usikker på hvorfor man gjør det men jeg er så som så flink med fett i løpet av dagen, og jeg ser mange har i seg ekstra cocosa....så da prøver vi

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 11:27   #31
Eris
Juniormedlem
 
Eris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 25
Eris er på en erverdig vei

Sv: Denne metthetsfølelsen som alle snakker om?

Nå er det bare fire dager siden jeg begynte på lavkarbo (fra lite fett, brød og magert pålegg- dietten), men jeg ble veldig overrasket over metthetsfølelsen. Lagde en lasagne med squash kl halv 5 en dag og ble ikke sulten før kl 1 neste dag !

I dag har jeg spist 100g reker, 100g hollandaisesaus (fra i går, det skal sies at jeg helte oppi kraften fra fisken jeg stekte da) og 1g remulade. Jeg føler det som om jeg nettopp har spist etter 2-3 timer. Før ble jeg sulten etter 20min. Klate faktisk ikke drikke opp kaffen (med krem) 20 min etter denne frokosten..

Men nå kan jo dette forandre seg etter en stund etter hvert som kroppen min blir vant til det.

Så har det jo selvsagt en del å si hvor lenge det er siden man spiste sist. Vafler er som regel til dessert, og nært innpå middagen går nok ikke med så mange som dersom man spiser litt senere.

Eris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 50 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Snakker vi lunch? karianna Generell diskusjon 9 01-07-11 22:16
Alle snakker om denne ekle ånden ... annabanana Ketolysekuren 10 30-03-08 15:46
Kan alle lese denne? (Beklagelse) SkinnyToBe Ketolysekuren 11 25-10-07 18:38
Når vi snakker om politikerne.. mofe Generell diskusjon 3 09-09-05 07:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no