Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

LEI av å lage mat

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-08, 15:35   #1
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

LEI av å lage mat

Argh...:gaah: Akkurat nå er jeg inne i en periode hvor jeg er drittlei av å være husets kokk. Det er ALLTID meg som komponerer menyene og lager maten her i huset. Kunne ønske jeg kom til ferdig mat noen gang:mumle:
Måtte bare få ut litt frustrasjon og spørre dere andre hva dere gjør for å hente inspirasjon når matlagingen blir ett ork? Regner med at jeg ikke er den eneste som opplever dette innimellom?

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 15:43   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: LEI av å lage mat

Kjenner meg igjen nå. Jeg liker jo godt å lage mat, men jeg kjenner det begynner å bli litt slitsomt med en fireåring som tidligere spiste alt og som nå ikke liker ditt og datt, en mann som ikke liker blomkål og brokkoli (som hadde gjort middagene mye enklere) og en gravid teflonhjerne som ikke fungerer for øyeblikket! Sitter i timesvis på kveldene og prøver å komponere menyer, men det jeg har lyst på DEN dagen har jeg ikke lyst på en annen dag, og vesla er jo i "liker ikke"-perioden sin osv.
Dessuten må jeg tenke fremover når jeg lager middag, for mannen skal ha restene med seg på jobben dagen etter, så det må være noe som er godt i lunsjboksen også. Aaargh.
Nei jeg skal ikke klage, det er jo bare en fase, men de fasene er kjipe altså! Heldigvis er mannen flink på biff, så han lager ofte full lavkarbo biffmiddag i helgene. Greit med EN fridag fra grytene iallfall, hehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 15:44   #3
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: LEI av å lage mat

Jeg er også utnevnt til å være husets kokk, både til hverdags og til fest. Blir skikkelig lei innimellom. Samtidig liker jeg best å spise "min egen" mat, for da vet jeg hva jeg spiser. Så jeg vet ikke om jeg skal klage så mye.

Ungene mine (to er ganske voksne) har ingen forventninger når pappa skal lage mat. For noen år siden da jeg skull reise til venninne etpar dager utbrøt sønnen min lett fortvilet:"Mamma, da må du si til pappa at vi trenger litt ordentlig mat. Vi får bare Grandis (Grandiosa)av pappa."

Enten var guttungen skikkelig bortskjemt, eller han var med rette bekymret over neste dagers matservering.

Har ingen gode råd, jeg har innfunnet meg med min skjebne. Men jeg skjønner hvordan du har det!

__________________



Velkommen til min journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17383
Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 15:47   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: LEI av å lage mat

Alle blir nok lei av å lage mat inniblandt

Jeg er veldig glad i å kokkelere. Og når jeg virkelig er i siget så lager jeg opp masse retter som jeg fryser ned i aluformer. Da er det bare å sette i stekeovnen på dager det er travelt og dager jeg ikke har lyst å lage

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 15:49   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: LEI av å lage mat

Jeg er singel-mum og siden min eldstes sønns kokekunster består av hamburger, pannekaker og å varme pizza så er jeg alltid kokk.

Når jeg er i humør lager jeg en gigagryterett som basis og hiver i frysern i porsjoner. Når jeg da ikke orker tanken på mat så er middagen kun micro-minutter unna og om man allikevel blir inspirert så kan man utvide gryteretten, dog har man allerede basisen ferdig.

Ellers så er gourmet-hamburgere fast innhold i fryseren og kan stekes på få minutter, legg ved noen rå grønnsaker og hell olje over. Den som klager får lage middag neste dag

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat i barnehagen guro Barns kosthold 39 18-10-05 13:33
Kopi av e-mail sendt Mat & Helse Nille Nyheter / media 4 20-02-05 20:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no