Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-10, 00:49   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Har dere sett den nye serien hans, der han fyker rundt i USA og skal hjelpe dem med kostholdet? Jeg har snart sett den første episoden, måtte ta en pause nå for å samle meg for dette er ille altså! Husker dere oppstyret da han skulle lage sunn mat på en britisk barneskole, og foreldre stod utenfor gjerdene og stakk inn McDonalds-poser og sånt til ungene og protesterte vilt?

Dette er enda verre ...

Seksåringer ble spurt om hva Jamie holdt i hånden da han viste dem en bunt med grønnsaker. De visste ikke, en unge foreslo poteter. Det var tomater han holdt opp, vanlige tomater.

Kantinedamene på den amerikanske barneskolen er ufyselige og kalde og skjønner ikke hva som er galt med den maten de serverer. Dvs. pizza med tykk, hvit bunn til FROKOST, ferdig-kyllingnuggets til lunsj osv. Da de skulle lage potetmos, sa Jamie at de måtte skynde seg å skrelle poteter om de skulle rekke lunsjen. Da lo bare kantinedamene. Skrelle poteter? Nei, de brukte et fantaaastisk produkt som het "potato pearls". Altså en svær pose med noe som lignet på små perler som skulle blandes med vann. Ganske likt potetmosposene vi har her, bare dette var altså små kuler. Bare herdet fett, smaksforsterkere og diverse crap. Åjoda, det var da såå sunt og godt.

Nå før jeg måtte sette på pause fordi jeg holdt på å få hjerneslag av vantro, skulle Jamie lage sunn mat en dag i kantinen, han fikk nemlig en uke på seg til å vise at maten KUNNE være sunn og samtidig god og raskt laget. En fyr (helsedepartementet eller noe sånt?) kom og spurte om å få se menyen hans. Den så bra ut den, helt til han sa at det manglet BRØD. Jamie hadde fullkornris til lunsj, men det var ikke nok, ungene måtte ha TO brød-enheter til hvert måltid. Så da måtte de servere den elendige pizzaen eller burgerbrød eller lignende ved siden av, da ble det "riktig ernæringsmessig". Men det teiteste var jo at de lot ungene VELGE om de ville ha den dårlige maten eller Jamies mat, klart ungene velger pizza fremfor kylling og salat når de ikke er vant til å spise sunt whatsoever! Og da ble jo kantinedamene helt salige og litt sånn "hah, hva var det vi sa". Jeg blir helt matt.

Nå skal jeg se resten av programmet før jeg går og legger meg og har mareritt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 01:16   #2
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Seksåringer ble spurt om hva Jamie holdt i hånden da han viste dem en bunt med grønnsaker. De visste ikke, en unge foreslo poteter. Det var tomater han holdt opp, vanlige tomater.

Utrolig hva man får til med mange nok timer råopptak og et redigeringsverktøy.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 07:59   #3
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Det er ikke rart folk sliter med overvekt der borte.
Helt vanlig nrosk kosthold er jo ensten helsekost i forhold.

Jeg har familie i USA å jeg husker at de var på besøk for mange år siden å da hadde de sukker å kakestrø på sjokoladepålegget for det var ikke søtt nokk.


Men, det er unger i Norge også som ikke vet hvor egg og melk kommer fra f.eks.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 08:11   #4
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Jeg har også sett litt av de progrrammene der.
Ble ganske sjokkert.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 08:13   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Utrolig hva man får til med mange nok timer råopptak og et redigeringsverktøy.

Ja, klart det, dette er jo klippet voldsomt (Jamie ble jo selv sitert i en avis på en måte som fikk ham til å fremstå som en som mente alle amerikanere var dumme og late osv, noe han ikke hadde sagt).

Men altså, når det finnes voksne folk her i Norge som spiser vanlig "sunn" mat og som ikke vet hva auberginer og jalapenos er for noe, og som tror parmesan er et krydder, tviler jeg ikke på at mange amerikanske barn (som kommer fra verdens feteste by) ikke aner hva tomater er. Og disse barna VISSTE det jo faktisk ikke!

Jeg ble bare veldig satt ut av programmet og over hva de serverer på skolene der borte, og at den familien han besøkte (der ALLE var overvektige, absolutt alle, selv den lille jenta på 4 år) spiste smultringer med sjokoladetrekk til frokost.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 19-04-10 kl 14:51.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 09:08   #6
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

På hvilken kanal gikk dette programmet Iset?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 09:27   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Jeg lastet det ned, det er kommet ut fire episoder i England eller USA. Jeg vet ikke om det går på TV her, men det kommer nok etterhvert.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 13:45   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Han hadde det samme problemet når han skulle sunnifisere skolene i England. Det ble for dyrt, ungene ville ikke ha maten, bla bla bla. Var til og med en unge som sto og gråt fordi han var sulten og de fikk ikke fish fingers og sloppy joe's. Tror han skrek noe om barnemishandling og ett eller annet. Jamie prøvde sitt beste for å få han til å SMAKE på maten, men det virket bare til å opprøre han mer. Tar jeg ikke feil så tror jeg denne gutten var rimelig...for å si det rett ut....feit!

Men jeg skjønner dem jo på en måte, for man får jo tidlig en oppfatning på hva som er godt og ikke godt. Han har jo vært flink og introdusert en del retter barn kan finne på å spise, men barn vil på ett generelt grunnlag ikke spise grønnsaker dersom de vet at det er grønnsaker. Derfor er det nesten håpløst å introdusere salater og sånt uten noe motstand fra barna.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 13:57   #9
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Det er ikke rart folk sliter med overvekt der borte.


I Norge har vi like høy andel overvektige (BMI > 25) som i USA.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 14:05   #10
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Utrolig hva man får til med mange nok timer råopptak og et redigeringsverktøy.

Ikke ødelegg moroa da, Dude! Vi liker å bli litt sjokkerte, og jeg tror ikke noen tar skade av å tenke litt over at noe er veldig galt med våre moderne kostvaner.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 14:11   #11
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nå før jeg måtte sette på pause fordi jeg holdt på å få hjerneslag av vantro



Går det an å laste det ned fra nettet?

Jeg liker det Jamie Oliver holder på med. Selv om det ikke er helt etter det jeg selv ville anbefalt av mat, er det han gjør beundringsverdig. Kostholdet i den vestlige verden er så fullstendig skakkjørt, og han har en vanskelig jobb foran seg for å få folk til bare kikke ørlittegrann på hva de egentlig spiser.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 14:16   #12
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Så en episode for noen år siden, der minst ett av barna faktisk kasta opp av å måtte spise grønnsaker

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 14:17   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.



Går det an å laste det ned fra nettet?

Jeg liker det Jamie Oliver holder på med. Selv om det ikke er helt etter det jeg selv ville anbefalt av mat, er det han gjør beundringsverdig. Kostholdet i den vestlige verden er så fullstendig skakkjørt, og han har en vanskelig jobb foran seg for å få folk til bare kikke ørlittegrann på hva de egentlig spiser.

Ja, jeg lastet det ned fra tvtorrents, men du må være medlem der ser du. Det ligger kanskje på isohunt, jeg skal sjekke. Du m ha uTorrent eller lignende, men det vet du sikkert.

Jeg liker også Jamie, syntes fryktelig synd på ham da han satt og gråt i første episode. Han sa at han bare prøvde å hjelpe, men de ville ikke forstå.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 14:22   #14
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Så dum jeg er :blond: Jeg kan jo selvsagt finne det på YouTube. "Alt" er jo på YouTube for tiden!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 14:29   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Det kan du nok men det ligger vel ikke hele episoder der? :hmm:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 14:31   #16
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

I Norge har vi like høy andel overvektige (BMI > 25) som i USA.


-

Det betyr jo ikke så mye, da. Det er vel størrelsen på overvekten som er den store forskjellen ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 14:31   #17
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Dette programmet må jeg tydeligvis sjekke ut altså! Er Jamie Oliver fan..

Høres jo helt sykt ut!

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 14:35   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Jeg kjenner jeg faktisk har lyst å kvele den radioreporteren i det programmet, for en idiot!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 14:58   #19
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det betyr jo ikke så mye, da. Det er vel størrelsen på overvekten som er den store forskjellen ...


Nja, jeg vet ikke det...

2 av 3 voksne nordmenn er altså overvektige. Her slår vi USA. 20% av den norske befolkningen er fete (BMI > 30). Det er ikke svært langt fra tallene i USA. Det som skiller er ekstrem fedme, altså BMI > 40. Der leder amerikanerne, men de utgjør jo uansett en liten andel.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 15:17   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Eh ... Jeg ser episode 2 nå og blir mer og mer matt. På denne skolen i USA får barna altså ikke lov å bruke gaffel eller kniv før de fyller 10 år. Alt må spises med skje eller hendene. WHAT??

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 15:19   #21
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Hvorfor det?

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 15:25   #22
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Fordi de kan skaaade seg, må vite. Det er helt horribelt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 15:36   #23
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk


Kan du sende meg en link, eller skrive hva jeg skal søke på for å finne riktig program til nedlasting?
Dette høres helt sykt ut!

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 15:44   #24
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Jeg tror norge kommer raskt etter USA.
En ting er uvitende foreldre men jeg tror jammen det er mange uvitende personer som jobber med barn. Skulle ønske han Jamie ville komme til norge og undervise foreldre og barn i mat vett.
Jeg heier på foreldre som står på for å opplyse barnehager og skoler i nyttig mat for kroppen.

Det er så viktig å forebygge.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 18:15   #25
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Ikke ødelegg moroa da, Dude! Vi liker å bli litt sjokkerte, og jeg tror ikke noen tar skade av å tenke litt over at noe er veldig galt med våre moderne kostvaner.

Enig med deg der. Det virket bare som Iset mente dette var noe som var spesielt for USA. Men det er akkurat likt i Norge og i resten av verden og sånn sett ikke så sjokkerende.

Her er forøvrig en fantastisk tale av Jamie Oliver. Han taler for en forsamling av millionærer, milliardærer, politikere, professorer, næringslivsledere og andre innflytelsesrike folk. Den er både sjokkerende, inspirerende, rørende og engasjerende. Du kan klikke på en link under videoen for å støtte hans opprop. Får han nok stemmer vil forsamlingen støtte forslaget hans og bevilge penger.

Jamie Oliver taler for TED, inkluderer klippet med ungene som ikke vet hva tomat er.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jamie Oliver og ren mat Vettel Generell ernæringsdebatt 10 03-03-10 15:15
Holdt på å få sjokk i dag! Sungrazer Generell diskusjon 26 15-11-09 12:40
Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak Nike Generell ernæringsdebatt 14 23-06-08 09:15
Hurra for Jamie!!! nalana Barns kosthold 12 24-11-06 23:57
Vaniljesukker, Jamie Oliver guro Kake/dessert og snacks 3 21-06-04 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no