Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo + alkohol?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-11, 09:51   #1
popplus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 4
popplus er på en erverdig vei

Lavkarbo + alkohol?

Heisann!
Startet med lavkarbo diett, spørsmålet mitt er at siden jeg er ungdom, 19 år så blir det en del festing.. dette er noe jeg ikke har tenkt og slutte med,

Er det greit og gå på byen 2-3 ganger i måneden? Drikker for det meste sprit, da gjerne vodka, rom eller noe annet, holder meg unna øl og alt slikt. Selvfølgelig blander jeg spriten med brus ++ som har karbo i seg.

Men spørsmålet er om jeg vil gå opp drastisk i vekt på grunn av dette, om jeg er kjempe flink til å holde meg til ingen karbohydrater ellers i uken.

Takker for alle svar!!

popplus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: No idea! Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 10:08   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo + alkohol?

Opprinnelig lagt inn av popplus, her.

Heisann!
Startet med lavkarbo diett, spørsmålet mitt er at siden jeg er ungdom, 19 år så blir det en del festing.. dette er noe jeg ikke har tenkt og slutte med,

Er det greit og gå på byen 2-3 ganger i måneden? Drikker for det meste sprit, da gjerne vodka, rom eller noe annet, holder meg unna øl og alt slikt. Selvfølgelig blander jeg spriten med brus ++ som har karbo i seg.

Men spørsmålet er om jeg vil gå opp drastisk i vekt på grunn av dette, om jeg er kjempe flink til å holde meg til ingen karbohydrater ellers i uken.

Takker for alle svar!!

Du vil sannsynligvis ikke gå NED i vekt om du skal drikke 2-3 ganger i mnd. Det er sikkert ikke lite alkohol hver gang heller Spriten kan du blande med LETTBRUS. Ja, du KAN gå opp i vekt om du blander høykarboinntak i helgene sammen med høyfettinntak.... Samtidig trigger ofte høyt alkoholinntak sinnsykt sug etter raske karber på natta før man drar hjem... for ikke snakke om den deilige bakrusmaten

Skal du ned i vekt, bør du holde deg unna festing/alkohol den tiden det tar og nå målet. Slik er det bare - det er ikke mulig og få i pose og sekk. Bestem deg så for hva som er viktigst for deg - festingen, eller vektnedgang?

Your choice!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 10:13   #3
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: lavkarbo + alkohol?

Jeg må begrense meg ifht. alkohol og vektnedgang. Jeg har opplevd å gå opp 2 kilo etter en fest, men jeg har også opplevd nedgang. Jeg har funnet ut at jeg begrenser alkoholinntak/festing til max. 1 gang i måneden, og så får vekttapet ta den tiden det tar. Men jeg sørger for å drikke/spise lavkarbo gjennom hele festen.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 10:17   #4
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: lavkarbo + alkohol?

Hvis du blander spriten med sukkerfri brus, eller drikker tørr vin, begrenser du ihvertfall "skaden".

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 10:46   #5
Sorella
Medlem
 
Sorella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 261
Sorella er ny på veien

Sv: Lavkarbo + alkohol?

Selv drikker jeg alkohol innimellom, og det gir meg ikke vektøkning.
Jeg tror at jeg har funnet det som passer for meg, og at man kan reagere forskjellig.
Hvis du søker på "Alkohol" er det mange tråder, se her
Om Alkohol

__________________
Sorella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 16:44   #6
turbokano
Medlem
 
turbokano sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 115
turbokano er ny på veien

Sv: Lavkarbo + alkohol?

var en periode jeg var ute 2-3 ganger i måneden på lavkarbo,så lenge en var bevist på hva en drakk,så var det ikke noe problem for min del,stoppet ikke nedgangen.

turbokano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 17:31   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo + alkohol?

TS er 19 år, og drikker helst sprit med sukkerholdig blandevann. Jeg har vært 19 år - og jeg drakk ikke to drinker og så gikk jeg hjem....

Det er uansett ikke anbefalt og drikke den første mnd på et lavkarbokosthold, dette i hovedsak for å få i gang ordentlig fettforbrenning. Blander man lavkarbo med høyt sukkerinntak i helgene går man sannsynligvis opp i vekt.

19 åringer som slanker seg er det mange av - uansett kjønn. For at disse skal slippe og surre og jojo-slanke seg i 20 påfølgende år, stiller jeg igjen spørsmålet, er festen eller vektnedgangen viktigst? Halvveis gjennomføring av slankekurer har ganske lav effekt på de fleste...
Når man når målvekten er det uansett mulig og stabilisere vekten, spise lavkarbo OG gå på byen et par ganger i mnd uten problem

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 19:04   #8
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Lavkarbo + alkohol?

Man kan jo drikke karbofrie drinker også. Rom og cola zero, feks. Jeg tar meg en til tre drinker i lystig lag, og går fremdeles ned. Man må kunne kose seg litt også på denne turen! Men vent tre uker - en måned kanskje før du begynner? Som Nerthus sier er det lurt å få ordentlig i gang forbrenningen først. Lykke til!

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol på diett/lavkarbo? ettena88 Lavkarbo generelt 9 19-06-11 12:25
Lavkarbo og alkohol bobbla Lavkarbo generelt 8 09-04-11 11:31
Alkohol og lavkarbo alatariel Spørsmål og svar 9 03-10-10 16:25
Alkohol og lavkarbo Paris Spørsmål og svar 4 10-06-10 15:06
Alkohol og lavkarbo, nok en gang! Sugarpill Lavkarbo generelt 6 23-08-05 10:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no