Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Fasting og salt

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-16, 00:51   #1
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys
Question

Fasting og salt

Har lyst til å ta noen dager med faste, har dårlig matlyst når det gjelder lavkarbomat om dagen, bare lyst på donuts og sjokkis, liksom.. Fastet en dag forrige uke, og gikk helt fint, var bare mer frøsen enn vanlig, og måtte ta meg en liten lur på dagtid.
Men tenker litt på, om man faster i et par-tre dager, så må man jo nesten få saltmangel? Er veldig plaget med kvalme og uvelhet mens utskylling i forbindelse med ketose skjer, og kan se for meg at det blir litt det samme når det er null salt inn i noen dager, selv om jeg allerede er i ketose. Så lurer litt på om det kan være tilfelle, og om det er så, hvordan løser en det?

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 10:38   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Fasting og salt

Hva drikker du da? Det er vel ikke uten grunn at buljong er med i en del fastekurer såvidt jeg kan huske å ha sett.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 10:54   #3
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Fasting og salt

TrillTrall har helt rett. Farris er også bra.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 14:16   #4
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Fasting og salt

Supert, takk!
Når det blir for lite salt i forbindelse med ketose, pleier jeg å spise mer salt - drikker bare vann og kaffe sånn til daglig.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 13:01   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Fasting og salt

Kroppen trenger salt når man faster. Mener jeg har lest et sted at nyrene skiller ut natrium mens de andre saltene resirkuleres under faste.

Havsalt bruker å være nok for meg (3-5 klyper flaksalt gjennom dagen). Tegn på at jeg trenger mer salt under faste inkluderer at jeg fryser, er fysen, hodepine, føler meg tom, eller uro/kribling i armer og ben. Har også erfart at sultfølelsen forsvinner med litt salt.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 13:26   #6
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Fasting og salt

Tusen takk for konkrete tips! Spiser du saltet as is, eller løser du det opp i noe?

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 14:38   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Fasting og salt

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Tusen takk for konkrete tips! Spiser du saltet as is, eller løser du det opp i noe?

Jeg klarer ikke svelge vann med oppløst salt i så jeg tar as is og drikker vann etterpå, liker flaksalt best; å dyppe tungen i litt vanlig salt funker også.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 15:14   #8
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Fasting og salt

Ble samme metode her og, dog med himalayasalt. Hjertelig takk for gode tips.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 15:27   #9
samholyoak
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2016
Innlegg: 1
samholyoak er på en erverdig vei

Sv: Fasting og salt

Jeg prøver for nå tiden å gjøre periodisk faste. Jeg har gjort det for et par månder nå.
Jeg spiser ikke imellom 8 om kvelden og 12 i ettermiddag. Det mener at jeg spiser første målditen nå jeg er på universitet, eller på jobb.
Detter har jeg holdt på med for et par månder og det har blit lettere for meg til å gå ned i vekt. Det også hjelper med energi, og fokus.


Sist redigert av HP : 04-11-16 kl 20:51. Årsak: Fjernet lenke
samholyoak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 14 kg på 14 uker med periodisk fasting lillekri Andre dietter 2 04-09-14 21:10
Intermittent fasting MissMina Spørsmål og svar 10 24-11-12 11:58
Fet frokost før fasting i dag :/ Monja66 Generell diskusjon 1 02-10-11 21:23
Salt eller ikke salt torgn Generell diskusjon 6 12-08-10 21:27
Salt, svette og påfyll av salt erleperle Trening 3 05-07-09 01:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no