Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Løs mage

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-09, 12:56   #1
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei
Red face

Løs mage

*kremt* et litt ekkelt spm å ta opp, men har søkt i forum og funnet bare ut at folk har slitt med hard mage og det er IKKE mitt "problem"

Det er ganske så plagsomt noen dager. Vektnedgangen er jo her, men det er veldig slitsomt med å ha en litt vel for godt fungerende fordøyelsessystem. Husker fra sist gang på kur at det hedte jeg hadde sånne dager i sammenheng med stor vektnedgang, men noen tips om hva jeg kan gjøre? Evt kilder med fiber uten karber? Stangselleri, brokoli, blomkål osv er tygeligvis ikke nok...

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 13:40   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Løs mage

Kan være at du har såkalt fettdiaré, at kroppen får nok fett. Noe som er bra
Ellers skal man igjennom en stor forandring så at kroppen bruker litt til til å venne seg til det er bare helt normalt.
Selv gikk eg sikkert på do og gjorde nr 2 5-6 ganger for dagen før eg begynte på ketolyse og nå er alt helt normalt

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 14:45   #3
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Løs mage

hehe... morsom tråd dette LoL

Tusen takk for svar. Da er det nok det første... og så er det sikkert bare å la kroppen venne seg til det, men skal uansett sørge for litt mer fiber for magen... Men, burde ikke egentlig gallen og tarmene klare å ta seg av det? Eller kanskje det er her det med at en ketogen diett med mettet fett kan motvirke høyt kolestol og ikke motsatt? Bare et spm jeg sender ut der...

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 14:49   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Løs mage

Da jeg i sin tid gikk på Libra-kurs kjøpte jeg noen fibertabletter de anbefalte fordi de skulle gjøre at man følte seg meg mett. Ikke at det er noe problem på denne kuren, men jeg vil tro de kan virke positivt på fordøyelsen? Husker ikke helt navn eller innhold, men spør etter fibertabletter på helsekosten.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 14:53   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Løs mage

Vil ikke tro du trenger fiber på denne kuren så lenge du får i deg nok fett og finner din balansegang Men dette er selvsagt individuelt.
Når kroppen har fått nok fett så skiller den det ut, sender det rett og slett ut.

Jeg har fått forhøyet kolestrol etter at eg begynte på ketolyse, skal på ny kontroll i mars/april er planen og da håper eg at ting har normalisert seg.
Grunnen kan være at eg har fått i meg for lite fett eller at eg har hatt ett par pauser grunnet ferie med mat inkludert og operasjon av mandlene...

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 15:02   #6
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Løs mage

Hiver meg på med et spørsmål, siden vi alikevel er inne på dette trivelige temaet

Er løs avføring et godt tegn på at jeg får nok fett? Kan jeg trappe litt ned på fettmengden da?

Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 15:12   #7
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Løs mage

For mer fiber kan du, om du tåler det, spise litt proteinbrød eller "myke sponplater". Jeg har laget begge deler og frosset ned, det går bra.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:38   #8
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Løs mage

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

*kremt* et litt ekkelt spm å ta opp, men har søkt i forum og funnet bare ut at folk har slitt med hard mage og det er IKKE mitt "problem"

Det er ganske så plagsomt noen dager. Vektnedgangen er jo her, men det er veldig slitsomt med å ha en litt vel for godt fungerende fordøyelsessystem. Husker fra sist gang på kur at det hedte jeg hadde sånne dager i sammenheng med stor vektnedgang, men noen tips om hva jeg kan gjøre? Evt kilder med fiber uten karber? Stangselleri, brokoli, blomkål osv er tygeligvis ikke nok...

Dette høres ut som meg. Men jeg fikk ingen gode løsninger på problemet her dessverre...
Jeg har løs mage og går på do 2-3-4 ganger om dagen, og er løs i magen.
Hva betyr dette?
Jeg kan ikke spise brøderstatninger, da stopper vektnedgangen... Shit!

Noen tips?
Takk

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:58   #9
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Løs mage

jeg får diaremage så fort jeg spiser f.eks fribol sine drops eller noen av de andre varene deres!!(eller sukkerfritt sine søtsaker blir vel akkurat det samme skulle jeg tro..) er helt håpløst! så om dere spiser noe slikt så prøv å kutt de ut noen dager... bare en tanke..

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:14   #10
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Løs mage

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Shit!

Snakk om å holde seg til temaet.

Opprinnelig lagt inn av smil!, her.

jeg får diaremage så fort jeg spiser f.eks fribol sine drops eller noen av de andre varene deres!!(eller sukkerfritt sine søtsaker blir vel akkurat det samme skulle jeg tro..) er helt håpløst! så om dere spiser noe slikt så prøv å kutt de ut noen dager... bare en tanke..

Ja, denne erfaringen er det nok mange som har gjort seg. Det er søtningsstoffet maltitol som er syndebukken her, og da får man heller kutte de ut - helt.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:23   #11
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Løs mage

Opprinnelig lagt inn av smil!, her.

jeg får diaremage så fort jeg spiser f.eks fribol sine drops eller noen av de andre varene deres!!(eller sukkerfritt sine søtsaker blir vel akkurat det samme skulle jeg tro..) er helt håpløst! så om dere spiser noe slikt så prøv å kutt de ut noen dager... bare en tanke..

Spiser ingen slike ting. Kun naturlige råstoffer og grønnsaker!
Alikevel får jeg løs mage... Skikkelig ekkelt på jobb!!! Grøss, går greit hjemme, men det er kjedelig når jeg trener også. Plutselig må jeg på do, og da MÅ jeg på do for å si det slik...

Ja, ja jeg får bare vente å se! Håper det går bedre til uken!!!

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:41   #12
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Løs mage

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Spiser ingen slike ting. Kun naturlige råstoffer og grønnsaker!
Alikevel får jeg løs mage... Skikkelig ekkelt på jobb!!! Grøss, går greit hjemme, men det er kjedelig når jeg trener også. Plutselig må jeg på do, og da MÅ jeg på do for å si det slik...


Eller ikke rekker do LoL...

Nå har jeg lært hva jeg skal spise når magen stopper opp. Fribol. Takk folkens

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:58   #13
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Løs mage

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

Nå har jeg lært hva jeg skal spise når magen stopper opp. Fribol. Takk folkens

Ikke sikkert du får den reaksjonen da. Hos meg "bare" romler det og kniper og er vondt, men det kommer ikke noe ut - annet enn luft.
Sorry alle detaljer, men det er jo en sånn tråd, ikke sant?

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:02   #14
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Løs mage

hehe. Det kan godt hende at det stabilierer seg ja. Du kan jo ta litt biola da, om bakteriefloran din er ulage.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:39   #15
tipp
Juniormedlem
 
tipp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hjemme
Alder: 29
Innlegg: 16
tipp er på en erverdig vei

Sv: Løs mage

Her i huset blir det løs mave og mye luft pga meieriprodukter. For å regulere dette har vi med godt hell prøvd Benefiber kosttilskudd. En dose annenhver dag gjør at vi kan bruke noe smør, fløte og ost.
Vi har kjøpt det på apotek. Det står at det er 0.59 g karbohydrat pr dose. (som er to ts pulver som røres inn i drikke og lager IKKE annen smak eller konsistens, ser bare litt gråere ut).
Nå er dette pulveret laget på hvetedekstrin, om det har negativ innvirkning på kuren vet jeg ikke. Han går nå sakte men sikkert ned i vekt iallefall:-)

tipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hard mage Susse Ketolysekuren 9 15-01-09 19:41
Fett og sur mage Rattata Lavkarbo generelt 0 14-02-08 11:44
Mage i ulage? Megvel Spørsmål og svar 0 07-12-07 20:40
Treg mage? safran Ketolysekuren 4 25-09-07 09:02
Løs mage! Photobscura Spørsmål og svar 9 27-02-07 09:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no