Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Protein Power Lifeplan

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-04, 22:09   #1
Ulex
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 96
Ulex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjent
Thumbs up

Protein Power Lifeplan

Protein Power Lifeplan er nyeste utgave av boka som jeg brukte som inspirasjon da jeg la om kostholdet for snart fem år siden. Den er skrevet av Michael og Mary Ann Eades, som er et amerikansk legepar. Teorien er mye lik moderne Atkins, tror jeg - men kanskje litt enklere å følge i induksjonsfasen fordi den er mindre restriktiv.

Ideen bak Protein Power er at menneskekroppen har endret seg minimalt siden forfedrene våre var jegere og sankere i steinalderen, og at vi derfor fortsatt fungerer best på et kosthold som ligger nært opp til det de hadde tilgang til da. Dvs. langt mer protein og fett enn det statens ernæringsråd legger opp til - og langt mindre karbohydrater.

Du kan kjøpe boka gjennom Amazon, her:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/...491854-3420632

Vennlig hilsen
Ulex

Ulex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Protein Power lifeplan Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 13:28   #2
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Virket interessant etter og ha lest en del om bøkene på en del nettsteder!

Bestilte to bøker etter anbefalinger fra Protein Power BBS som jeg fant linken til her på forumet! Godt og informativt forum det også forresten

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 15:55   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Har en candadisk forum venninde som følger Protein Power. Hun har gitt ut en kokebok med masse knallgode oppskrifter. Karen Barnaby - "The Low-Carb Gourmet". Boka er på vei i posten til meg .... Kommer nok til å oversette og poste noen oppskrifter her - så følg med !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 17:58   #4
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

KJempeflott, Nille*
At du ikke satser litt profft også da? Det er sikkert flere bokforlag som kunne tenke seg en oversatt lavkalori-bok fra Canada.

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 18:20   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av aveline

KJempeflott, Nille*
At du ikke satser litt profft også da? Det er sikkert flere bokforlag som kunne tenke seg en oversatt lavkalori-bok fra Canada.

*fniiiiis*
Ånei, det tror jeg blir for mye gitt !! Kom plutselig på at jeg sannsynligvis burde spørre Karen om det er greitt for henne at jeg i det hele tatt poster oppskrifter fra boka hennes. Hun har tidligere sagt at hvis bare en eneste ingrediens/mengde er forskjellig fra original oppskrift så har du lov til å poste ....... Kan godt ta bort og legge til jeg !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Argument for proteiner MHM Generell ernæringsdebatt 19 16-04-05 16:58
Mat&trim Tidligere bruker Trening 5 07-09-04 00:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no