Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

"Mat som gir færre rynker"- artikkel i Dagbladet

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-11, 10:00   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

"Mat som gir færre rynker"- artikkel i Dagbladet

Fant denne artikkelen i Dagbladet:
http://www.dagbladet.no/2011/07/07/t...nker/17224678/

Mat som er godt for huden er lavkarbomat! Ikke et eneste eple eller en eneste brødskive (med eller uten pasta ) må til for å gi huden det den trenger. Og sukker er ikke bra.
Dessverre sier studien at også smør og melkeprodukter ikke er like godt for huden, men hei; vi kan da ikke bli for perfekte .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 11:29   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Mat som gir færre rynker"- artikkel i Dagbladet

Smør(???) og melk er ikke bra fordi hos oss med lite laktosetoleranse blir det tili kviser. (Smør har lite laktose og tolereres av mange som ikke tåler andre melkeprodukter. Ghee har enda mindre.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:54   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Mat som gir færre rynker"- artikkel i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Smør(???) og melk er ikke bra fordi hos oss med lite laktosetoleranse blir det tili kviser. (Smør har lite laktose og tolereres av mange som ikke tåler andre melkeprodukter. Ghee har enda mindre.)

Åh, da skjønner jeg det bedre.

Jeg har lest det en gang for lenge siden at melk (og ikke-syrnede melkeprodukter) har en negativ virkning på kviser.
Jeg fikk ikke noen bedring i huden da jeg sluttet å drikke melk, men sukker ser ut til å forårsake kviser. Ikke bare ser ut til, forresten. Jeg er helt overbevist om at sukker er hovedårsaken til mine kviser
Huden er veldig fin på LCHF uten sukker

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:16   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Mat som gir færre rynker"- artikkel i Dagbladet

For min del var det melkprodukter og melvarer... Ingen tvil etter å ha kjørt intoleransetesting. De 3 dagene med melk sprutet kviser... og de 14 dagene med mel har jeg fremdeles virkningen etter (over en uke melfri igjen nå).

Litt smør spiser jeg, men jeg får ikke nevneverdig mengde kviser av det, heldigvis.
Det er meg da.
Har vært sukkerfri i et halvår nå og skal ha utfordringsdelen av eliminasjonstesten straks. Hyggelig å se fram til mer kviser igjen da...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 19:03   #5
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: "Mat som gir færre rynker"- artikkel i Dagbladet

Andre som har noen erfaringer med lowcarb og kviser? Har litt selv, så håper jo på at dette forsvinner etter en tid på lowcarb

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 19:45   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Mat som gir færre rynker"- artikkel i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av slankepia, her.

Andre som har noen erfaringer med lowcarb og kviser? Har litt selv, så håper jo på at dette forsvinner etter en tid på lowcarb

Uten mel og sukker er det ikke mye kviser her i gården. Ikke det at jeg var plaget av det, men nå får jeg bare en kvise eller to etter at jeg har spist høykarbo. Aldri når jeg holder meg til lavkarbo.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 19:52   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Mat som gir færre rynker"- artikkel i Dagbladet

jeg får kviser med engang jeg skeier ut

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 20:00   #8
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: "Mat som gir færre rynker"- artikkel i Dagbladet

Dette høres jo kjempe lovende ut :-D Håper det går like fint for min del :-)

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 21:17   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Mat som gir færre rynker"- artikkel i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av slankepia, her.

Andre som har noen erfaringer med lowcarb og kviser? Har litt selv, så håper jo på at dette forsvinner etter en tid på lowcarb

Du kan få en oppblomstring litt etter starte, fordi kroppen renser ut gammelt slagg, men så vil det bedre seg betraktelig.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 23:31   #10
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: "Mat som gir færre rynker"- artikkel i Dagbladet

Huff liker dårlig de "oppblonstringene".. haha skulle sett meg når jeg hadde virus "betennelse" i halsen :-p Men men, det er vell noe jeg må gjennom før jeg kan bli bedre.. hehe Hvordan er det med store porer da? jeg syntes mine porer er for store, og gikk til hupleier før. Ble litt dyrt med 500 kr to ganger i måneden så måtte gi meg :-(

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Hitpiece" på førsteside i Dagbladet Biggie Small Nyheter / media 13 14-09-10 15:06
"Fett gjør deg mer sulten" - liten artikkel Minaa Artikler 5 09-09-09 00:09
"Smarte kostråd når du sykler til jobben" (Dagbladet) leyla73 Lavkarbo generelt 2 19-05-08 16:40
Dagbladet.no i dag - "Ikke sant at fett gir hjertesykdom" tommygutt Nyheter / media 14 19-12-07 17:14
En klassisk løgnaktig artikkel fra lavfett "eksperter" Don Vito Corleone Generell ernæringsdebatt 3 05-05-07 08:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no