Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har noen spørsmål, jeg ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-08, 20:52   #1
Gulleline
Medlem
 
Gulleline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 53
Innlegg: 184
Gulleline er ny på veien

Har noen spørsmål, jeg ...

Grrr... Hadde skrevet et kjempelangt innlegg, så ble det bortevekke når jeg postet det. Jaja, på'n igjen!

Jeg har etpar spørsmål, jeg...
Jeg forsøker å gå ned rundt 7 kg. Har blitt meg fortalt at jeg vil slite dersom jeg prøver meg på ketolysekuren. Jeg gjør så godt jeg kan - prøver å få i meg få karber pr.dag. Men hva skjer dersom jeg "skeier" ut og tar en is eller en liten sjokkisbit? Vil jeg da legge på meg fordi jeg får i meg så mye proteiner og annet? Tenker da på fløten, ostene, creme fraishen osv. Er det slik at man ikke går ned før man er i ketose - dvs at man ikke får i seg sukker overhodet?
Har litt problemer med å tro at man kan gå ned i vekt ved å spise så mye snaksens, jeg. Men det er fordi man sitter igjen med gammelt rask oppi hodet sitt. Man skal jo både sulte og kun spise en håndfull salatblader dersom man skal gå ned i vekt... Ingen fare, jeg har full og komplett tro på kuren - det er bare at gamle vaner er vonde å vende!

Så har jeg også et par foreldre som begge er overvektige. De er arbeidsuføre, propper i seg bøtter med medisiner for å få dagen til å fungere - men er til dags motvillige til å prøve ketolysekuren. Diabetes, høyt kolesterol og fibromyalgi hører også med i bildet her. Hva kan jeg gjøre for at de skal prøve??? Jeg vil nødig at pappaen min skal få hjerteinfarkt fordi pumpa hans ikke klarer vekten hans lenger... Jeg trenger tips og råd til å motivere mine foreldre til å sette igang. ...og jo, de har pc-angst, så det er liten sjans til at jeg kan få de til å lese her inne på forumet.

__________________
GulleLine



Min-journal - besøk meg gjerne om du vil!
Ny start - uke 22 Pjuh - I'm a work in progress...
Gulleline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:10   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Har noen spørsmål, jeg...

hei og velkommen hit
Regner ikke med at du skal gå på Ketolysekur siden du ikke skal ta av mer enn 7 kg, ketolyse er anbefalt de med over 10 kg overvekt. Så en generell lavkarbodiett ville nok være det riktige for deg. Er dessverre ikke ekspert der, men det er mange her inne som er utrolig dyktige på det. Går selv på Ketolyse og holder meg under 15 g karbs for dag. Har i snitt gått ned 1 kg i uka siden jeg begynte. Og har heller ikke hatt noen sprekk så kan ikke si om du vil gå opp, men hvis du spiser en is en dag kan ikke det gjøre så altfor stor skade, så lenge du er tilbake til opplegget dagen etter
Når det gjelder foreldrene dine så er det ikke lett å si hva du skal gjøre. Kjøpe boka til Dr. Torkil kanskje og tving dem til å lese den Det virker iallefall
Og masse lykke til med dine kg, det kommer til å gå så bra da

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 00:32   #3
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Har noen spørsmål, jeg ...

Opprinnelig lagt inn av Gulleline, her.

... Jeg trenger tips og råd til å motivere mine foreldre til å sette igang. ...og jo, de har pc-angst, så det er liten sjans til at jeg kan få de til å lese her inne på forumet.

Kanskje du kunne kjøpt ketolysekurset på DVD, så de kunne sett den på tv-en sin? Koster 279,- på nettbutikken:
http://www.ketolyse.no/index.php?side=info&product=3212
Det er enkelt, informativt og gir mot.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 00:44   #4
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Har noen spørsmål, jeg ...

er nok ikke stort du kan gjøre for foreldrene dine hvis de ikke er motivert for det selv dessverre...ketolysekuren har en ganske hard innkjøringsfase som mange synes er ubehagelig så hvis du ikke er forberedt (motivert) er dette hardt.

Hvis du føler deg vel med ketolyse ser jeg ingen grunn til at du ikke skal prøve dette, men siden du har "bare" 7 kilo å gå ned kan du gjøre det med flere karbohydrater og ha litt flere alternativer i matveien hvis du vil.

Les litt om de forskjellige filosofiene. Et must er boken "bedre uten brød".

Lykke til!

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 12:18   #5
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Har noen spørsmål, jeg ...

Mtp foreldrene dine; jeg ville ikek "tredd" ketolysekuren ned over hodet deres.

Men, jeg kunne tenke meg at det kunne fungert og servert dem noe av all den gode maten man spiser på ketolyse. God middag, lage f.eks. en ostekake og si at de faktisk kan spise slik, NOEN ganger. Lage ulike ting som er ketolyse mat, slik at de forstår at de kan spise mye mat. Mye god mat!

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 12:55   #6
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Har noen spørsmål, jeg ...

Har en onkel jeg, med diabetes og som nå ble alvorlig syk. Besvimte, ble lagt inne på sykehuset m.m. Jeg snakket med han. Det lignet veldig mye på det jeg hadde for noen år siden (Da jeg endelig fant Linbergklinikken fant jeg ut at jeg hadde insulinresistens og pcos). Men altså, jeg snakket med han og fortalte hva jeg hadde gjort for å bli frisk! For jeg er nemmelig nesten helt frisk jeg, bare jeg holder meg til lavkarbo og unna sukker! Men nei, vil gubben høre? " Gi meg medisinen, de potetene kutter jeg ikke ut" -argh, også går hele familien rundt og sukker og stønner. Uffameg, stakkars onkel, var det blodpropp tro? Er det hjertet tro? Men så har jeg en strek mistanke om at det nok ikke er potetene han ikke vil kutte ut, men dette kjære ølet....
Jeg må si at jeg har problemer med å vise sympati med folk som blir så syke og redde når de nekter å prøve dette. De kan selv se med egne øyne at man kan spise seg frisk. Men det krever en utholdenhet og standhaftighet jeg er glad jeg har. Det er jo for mange like vanskelig som å slutte å røyke.
Det er et delikat problem, å se noen man er glad i og som man bryr seg om blir syke og samtidig vite hva som skal til for at de skal bli bedre og få en vesentlig økt livskvalitet. Så jeg ønsker deg lykke til! Selv var jeg ganske direkte med onkelen min, og har vært det med familien som har sukket omkring han. Det hjelper jo ikke, så noe godt råd er det jo ikke akkurat!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 16:10   #7
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Har noen spørsmål, jeg ...

Jeg tror det beste du kan gjøre for dine foreldre, er å gå foran som et godt eksempel. Bare begynn din nye livsstil du. Etterhvert vil de begynne å bli nyskjerrige på ditt nye kosthold. Når du sier nei takk til poteter, ris, brødskiver, dessert etc. så vil de sikkert lure på hva du spiser istedet.
På den måten kommer dere i prat om den maten som er bra for deg (også dem) og litt etter litt drypper det inn kunnskap hos dem også.

Hvis du leser litt her inne i journaler o.i. vil du se at vi er flere som ikke skal ned 10 kg. Jeg er ikke så flink til å skrive inn hva jeg spiser, men titt litt på Lisbeth's journal... (skulle gjerne lagt inn link her nå, men vet ikke hvordan)

Jeg tror du må tenke litt på kaloriinntaket samtidig som du tenker på karbene. Kombiner dette med moderat trim, så går du sakte men sikkert ned. Håper dette kan hjelpe litt på veien

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no