Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

"Frokosttrollet"

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-04-09, 10:02   #1
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

"Frokosttrollet"

Fant denne artikkelen på nettet.

http://www.dagbladet.no/dinside/2008/02/22/527697.html

Jeg er ikke noe frokostmenneske og får dårlig samvittighet pga jeg sliter med å få i meg frokost. Kan gjerne vente et par tre timer med mat når jeg har stått opp.

Hva med dere?

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 10:14   #2
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Frokosttrollet"

Jeg er et frokostmenneske
Liker å ha god tid om morgenen og nyte en god frokost

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 10:26   #3
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: "Frokosttrollet"

Ja, men ER det nødvendig for vektreduksjon? Det er liksom tusenkronersspørsmålet

http://www.dagbladet.no/dinside/2008/02/15/527044.html

Denne ernæringsfysiologen mener man skal spise fett og proteiner til frokost... og spise når man er sulten.

Er til å bli sprø av at det er så mye selvmotsigelser i ernæringnslære.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 10:42   #4
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Frokosttrollet"

Vet ikke om det er så nødvendig, men jeg er ofte småsulten om morgenen, og ved å spise frokost så slipper jeg å bli så fysen...

Det er veldig slitomt at det er så mange forskjellige meninger om ting. Det kan jo tenkes at jeg bare spiser frokost fordi jeg har blitt lært at frokost er viktig...:s
Men om man ikke tenker slankemessig, så er det på meg hvertfall enklere å prestere på skole/jobb med litt mat i magen

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 11:27   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Frokosttrollet"

Jeg spiser frokost hver dag, og jeg tror at MAT er viktig for vektnedgang,
tror ingen blir slanke av å hoppe over måltider, hvis man er sulten.
Er man ikke sulten, kan man evt ta noe lett, nøtter eller hva de nå spiser..

Å "få i gang" kroppen, er nok det viktigste med frokost
Men på ketolyse, skal man spise når man er sulten.
Det med nøttene er noe jeg leste at noen gjorde, for å ha litt i magen
sammen med vitaminene, som ellers kan gi mageonde hvis de tas alene.

puh...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 15:50   #6
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 42
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: "Frokosttrollet"

Jeg er avhengig av frokost, blir sur og gretten hvis jeg ikke spiser på mårran! Tror det er viktig både for hodet og kroppen å få den i seg!

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 16:20   #7
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: "Frokosttrollet"

Jeg kan gå stort sett hele dagen uten å være sulten, så frokost er egentlig ikke så viktig. Kan ha noe med at jeg er ung og rastløs. Men jeg spiser ofte frokost. Det blir som regel eggemelk eller iskrem. Blir ofte en skvett whiskey òg. Morgendrinken gjør meg mye greiere

Jeg har egentlig ikke sett noen pålitelig informasjon om frokost og vektnedgang. Noen som har studier?

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 16:51   #8
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Frokosttrollet"

Jeg er blitt frokostmenneske. Da jeg var yngre var jeg aldri glad i frokost og ble rett og slett kvalm av mat så tidlig på morgenen. Da var det jo sånn at *alle* sa at jeg i hvertfall måtte få i meg *noe*. En yoghurt eller en frukt i det minste. Ble etterhvert vant til frokosten, og nå er jeg helt avhengig. Kan godt spise et ganske stort måltid til frokost, og aller helst egg og bacon eller egg og røklaks el.l. Og kaffe, sigg og avis før dagen begynner

Uansett... Tror bare man må høre på egen kropp. Er man ikke sulten, så dropp det. Kan ikke tenke meg at det kommer noe godt ut av tvangsforing. Kroppen er ganske god til å si i fra om hva som er best for den. Og jeg tror de fleste av oss som holder til på dette forumet etterhvert har et ganske bevisst forhold til hvordan kroppen reagerer på mat. Jeg merker hvertfall selv at jeg begynner å bli ganske god til å lytte til kroppen og de signalene den gir.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 22:22   #9
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: "Frokosttrollet"

Troll og troll fru blom...

Det trollet her starter alltid dagen med kaffe og fløte i store mengder, egg og bacon noen timer senere,- som en tidlig lunch.


Eggemelken til danish passer best på kvelden synes jeg, selv MED whiskey

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no