Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

"Dødssyk av Atkinsdietten" på forskning.no

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-06, 02:02   #1
JEHAGEN
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 23
JEHAGEN er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

"Dødssyk av Atkinsdietten" på forskning.no

Sitat fra artikkelen:

En overvektig kvinne ble syreforgiftet og livstruende syk av å følge Atkinsdietten. Lavkarbodietter er ikke trygge, og bør ikke anbefales som slankemetoder, mener medisinprofessor. -- http://www.forskning.no/Artikler/200.../1142519324.41
Skulle ønske jeg hadde tillgang til Lancet-artikkelen det snakkes om...

JEHAGEN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder Svar med sitat
Gammel 18-03-06, 16:56   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: "Dødssyk av Atkinsdietten" på forskning.no

Her har du hva Torkil svarer:

Opprinnelig lagt inn av Torkil

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article634675.ece

Jeg har lagt inn følgende i Adressa:

Sensasjonsoppslag
Hei, Dette er et eksempel på at det er ikke nok opplysninger til å vurdere innholdet, men jeg har en mer enn sterk mistanke om at denne kvinne hadde diabetes, og da skal man jo ikke benytte kostindusert ketose som slankemetode med mindre det skjer i samarbeid med en lege som vet noe om dette.De ubehga som nevnes, ses hos noen i oppstarten av slike kurer, men det gir seg og er ikke farlige. Professor Hans Bassøe i Bergen benyttet en slik diett på sterkt overvektige på sytti og åttitallet. I en artikkel i Journal of the American Medical Association april 2004 har flere spesialister gjennomgått tusenvis av artikler om lavkarbohydratkurer og de finner ikke grunnlag for å advare mot disse. Andre finner at slike kurer gir lavere blodtrykk, lavere kolesterol og normaliserer blodsukkerverdier. Se evt www.ketolyse.no for mer informasjon. Det som er svært helseskadelig er fedme. Det er godt dokumentert.
Vennlig Hilsen Torkil P. Andersen, Lege
Innsendt av Torkil Andersen

Se også denne tråden: Dødssyk av Atkins-dietten

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no