Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Litt morsomt om ufrivillig inntak av karbohydrater.

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-11, 00:21   #1
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien
Talking

Litt morsomt om ufrivillig inntak av karbohydrater.

Datteren min har hatt vannkopper en uke, og på det værste lå hun i vår seng. Jeg prøvde kjerringrådet om å kline henne inn med potetmel noe vi også gjorde i løpet av natten. Jeg hadde det i en plastkopp ved senga. Samme kveld var jeg ekstremt tørst etter baconinntak, og hadde en plastkopp til på badet, som jeg fylte med vann. Dere kan jo gjette hva som skjedde midt på natten da jeg i ørska skulle ta meg en slurk og plutselig hadde masse potetmel i munnen. Vi på lavkarbo vet jo at potetmel er en sikker kilde for å få i seg karbo...hehe. så jeg løp på badet, spyttet og skylte. Mer opptatt av karbene enn av at jeg tok feil glass. Måtte le av det hele etterpå.
Ps: kom ikke ut av ketose


Sist redigert av Iza : 18-01-11 kl 00:39.
Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 00:33   #2
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Sv: Litt morsomt om ufrivillig inntak av karbohydrater.

Skylte ikke skyte. Mer opptatt av karbene enn. Osv..kan man ikke endre innleggene sine i etterkant?

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 00:34   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Litt morsomt om ufrivillig inntak av karbohydrater.

Hehe, prøvde å se for meg logikken med å ha potetmel og vann i POSER
Men det gjorde jo i det minste historien enda morsommere

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 00:35   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Litt morsomt om ufrivillig inntak av karbohydrater.

Man endrer ved å trykke på "Endre" på den grønne linjen i overkanten av innlegget, men synes personlig du med fordel kan la det stå

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 00:41   #5
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Sv: Litt morsomt om ufrivillig inntak av karbohydrater.

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Man endrer ved å trykke på "Endre" på den grønne linjen i overkanten av innlegget, men synes personlig du med fordel kan la det stå

Takk. Endret det likevel..var litt drøyt med feil.

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 01:31   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Litt morsomt om ufrivillig inntak av karbohydrater.

Jeg leste en en annen historie om potetmel en gang, i et bygdeblad.
Det handlet om en mann som var småbruker på den tiden da mannen gikk bak hest og plog på jordet. På varme dager kunne dette blir ganske støvete og svett, og ikke minst SÅRT.
Denne mannen ble sår mellom skinkene, for å si det sånn, og slet med å sove om natten. Da gikk han ned på kjøkkenet for å finne potetmel for å lindre sårheten.
Det var visst ganske mørkt i rommet, men gubben fant frem potetmel....trodde han.
Da kona kom ned om morgenen var det kakao over hele kjøkkenet :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 08:12   #7
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Litt morsomt om ufrivillig inntak av karbohydrater.

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Jeg leste en en annen historie om potetmel en gang, i et bygdeblad.
Det handlet om en mann som var småbruker på den tiden da mannen gikk bak hest og plog på jordet. På varme dager kunne dette blir ganske støvete og svett, og ikke minst SÅRT.
Denne mannen ble sår mellom skinkene, for å si det sånn, og slet med å sove om natten. Da gikk han ned på kjøkkenet for å finne potetmel for å lindre sårheten.
Det var visst ganske mørkt i rommet, men gubben fant frem potetmel....trodde han.
Da kona kom ned om morgenen var det kakao over hele kjøkkenet :-)

Hahahaha!

Men det funka sikkert.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 14:39   #8
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Litt morsomt om ufrivillig inntak av karbohydrater.

Kakao er jo lavkarbo, så kanskje det er alternativet for oss.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 16:21   #9
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Litt morsomt om ufrivillig inntak av karbohydrater.










Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 17:23   #10
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Litt morsomt om ufrivillig inntak av karbohydrater.

Hehehe... kakao kan brukes til mangt. Hadde jeg sett min kjære med kakao mellom skinkene, hadde jeg nok tenkt magesjau og slutt på
toalettpapiret
Håper jeg slipper det synet. Hehe

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI* belino Ketolysekuren 13 19-02-11 00:07
Inntak av lite karbohydrater, -påvirkning av søvn? trudern Fysisk og mental helse 11 06-08-10 08:18
Inntak av proteiner/karbohydrater i forhold til muskelvekst? chrik Trening 3 13-03-10 10:08
Et litt morsomt luksusproblem med klær Lillevoff Livets lyse side 6 28-02-10 09:31
Morsomt lite spill om kosthold og ernæring Albertine Generell diskusjon 2 29-08-05 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no