Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Søtstoff i Pepsi light, noen som vet? (kjøpes i Sverige)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-09, 10:09   #1
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Søtstoff i Pepsi light, noen som vet? (kjøpes i Sverige)

Jeg savner så veldig pepsi light jeg!! ( og ikke pepsi max)
og det har de jo i sverige, men er det noen som vet hva den er søtet med? den smaker ikke så søtt som pepsi max gjør..

så tenkte det gikk an kjøpe med seg det når man er over grensa..

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:59   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: noen som vet??

På wikipedia står det:
Pepsi Light (ikke tilgjengelig i Norge) - Pepsi uten sukker
Pepsi Max - Pepsi uten sukker, men med mer koffein.

(http://no.wikipedia.org/wiki/Pepsi)

Så da skulle i den være noe værre en max'en.. (men jeg ville alikvel sjekke innholdfortegnelsen før jeg kjøpte..)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:01   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: noen som vet??

den er nok søtet med aspartam den også
Føler stortsett all lightbrus er det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 01:40   #4
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Noen som vet?

Hva med å prøve cola light da? Den er søtet med suclarose, og er ikke i nærheten så søt som pepsi max'en (syns jeg i alle fall).

Jeg bor i Sverige og har faktisk aldri hørt om pepsi light...

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 22:21   #5
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Noen som vet?

hehe.. joda det finnes pepsi light!! har kjøpt det mange ganger!! fantes en gang en som var med sitron også.. (men slettes ikke god!!)

tror jeg bare må sjekke neste gang jeg er i sverige jeg! blir vel ikke så lenge til, for fryseren tømmes fort for kjøtt når man går på denne kuren!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 23:10   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som vet?

Pepsi light kjenner jeg fra utlandet, ja!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 23:10   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som vet?

Cola light er ikke lengre søtet med sucralose, de har gått tilbake til aspartam pga at det var da kundene synes den smakte best vistnok

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 00:29   #8
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Noen som vet?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Cola light er ikke lengre søtet med sucralose, de har gått tilbake til aspartam pga at det var da kundene synes den smakte best vistnok


Hva?? Dette har jeg ikke fått med meg. Når skjedde dette? Holder butikkene bare på å selge ut lagrene sine da?

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 12:27   #9
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som vet?

Ja de skal vist selge ut det de har, kundene likte ikke smaken så derfor aspartam i alle produktene til cola.
Tror det er en tråd her inne akkurat dette. Skyt meg ei hvis eg bommer helt nå

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 14:33   #10
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Søtstoff i pepsi light, noen som vet? (kjøpes i Sverige)

så det er mer koffein i pepsi max enn pepsi light hm.... interessant da er det sikkert mer enn i cola light også da. Kanskje det er derfor man blir så sykt avhengig.

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 16:06   #11
dynamitt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 31
dynamitt er på en erverdig vei

Sv: Søtstoff i pepsi light, noen som vet? (kjøpes i Sverige)

Veldig mange leskedrikker søtet med kunstige søtstoffer inneholder en blanding av aspartam og acesulfam K, fordi den ene skal utligne den andres dårlige smak osv.

Mitt råd er å la være å innta mat og drikke med slike kjemiske søtstoffer. Det er rett og slett ikke bra. Det finnes uttallige rapporter om negative reaksjoner etter inntak av søtstoffene. Fra aspartam kommer det metanol i kroppen, og sucralose er et organoklorid (samme gift-gruppe som DDT og andre insektsmidler og løsemidler)

dynamitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert dynamitt Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 18:12   #12
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Søtstoff i pepsi light, noen som vet? (kjøpes i Sverige)

Opprinnelig lagt inn av dynamitt, her.

Fra aspartam kommer det metanol i kroppen, og sucralose er et organoklorid (samme gift-gruppe som DDT og andre insektsmidler og løsemidler)

Å fytti grisen! Yuk!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cola light vs. Pepsi Max Hennie Spørsmål og svar 35 03-12-08 14:53
Cola light/ cola zero/ pepsi max Jojodama Spørsmål og svar 3 22-11-07 18:42
Fun light/pepsi max *Tulla* Dr Lindbergs 19 13-04-05 20:50
Pepsi max/light brus eller "vanlig" brus?? Tusta Barns kosthold 13 19-02-05 18:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no