Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Grillmat

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-11, 19:11   #1
Minimus
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 27
Minimus er på en erverdig vei

Grillmat

Jeg elsker grillmat. Rett og slett. Har lest litt og lagde følgende til middag i dag.

1 grillet kyllingfilet med rent krydder.

Så stekte jeg sopp, vårløk og noen få minimais som jeg hadde litt pepper på.

Normalt ville jeg hatt potetsalat til dette, men lagde meg istedet en variant som jeg håper er "godkjent".
2 ss seterrømme, 1,5 ss majones, 1 vårløk, litt løk, noen dråper sitronsaft, bittelitt dijon sennep, salt, pepper, estragon og basilikum.

I tillegg hadde jeg litt frisk salat til.

Er dette en grillrett som trygt kan spises? Synes det var godt og jeg savnet ikke poteter...

Minimus

Minimus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 19:54   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

Det ser jo godt ut - hadde du lettkokt litt blomkål og blandet i salaten din hadde du nesten hatt "potet" salat

Jeg har også eksperimentert med krydret philadelfia inne i kyllingen og baconstrimler rullet rundt...

Grillet paprika er også godt - grill på høy varme til den er HELT kullsort, dra av det sorte skinnet og spis enten som den er eller bland med chiliolje og fetaost til salat

Åh, la meg få lov til å anbefale Remas laksesliders - dvs små lakseburgere. Jeg har smakt mange lakseburgere i mitt liv - men ingen har helt falt i smak - før jeg smakte disse! Kun 3.3 gram karbo pr 100 gram (1 stk veier 60 gram)

God grillsesong!!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 19:56   #3
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Grillmat

Eller lag egne lakseburgere

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 20:55   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

DET går også an Ville bare tipse om noe man bare kunne plukke med seg fra butikken når man har litt dårlig tid og ikke orker lage noe selv

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo grillmat Trh_1977 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 15 29-07-10 11:07
Tilbehør til grillmat Makronella Middag 4 07-06-10 20:49
Grillmat Kanutten Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 03-05-09 19:30
Grillmat ... moinx Ketolysekuren 26 09-05-07 00:04
Helstekt løk til grillmat Iset Middag 0 06-05-04 12:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no