Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach > Fase I

Nå har jeg startet på fase 1

Fase I De første 14+ dagene

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-04, 13:10   #26
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cinderella

Takk Marianne!
Perfekte tips! Det er akkurat sånne småting som er litt vannskelig i starten.

Listen over hva man kan spise og ingrediensene i oppskriftene på fase 1 stemmer jo ikke akkurat veldig bra overens. Du har ikke tilfeldigvis satt opp en liste over hva som "faktisk" er tillatt?

Vi burde kanskje prøve å kliste en slik?

Jeg ville sett på oppskriftene, jeg. Tror disse matvarene ikke står i listen fordi det blir altfor mye og detaljert og ta med. (Og fordi boka er dårlig bearbeidet for norske forhold).

Tomat - maks. 1 pr. måltid. Dette er fra den nyeste forskningen/erfaring iflg. Agatston.
Lett yoghurt - 0,1 % står nevnt foran i boka at er tillatt. Med bitteliten skrift omtrent
Men dette er den eneste yoghurten som er tillatt.
Ricotta, lett - får man ikke tak i her, så jeg har brukt litt kesam - den letteste varianten.
Generelt er alle grønne grønnsaker lov, men ikke røde/orange...

Ellers kan du se på de andre trådene her om South Beach-dietten. Det står ganske mye der.

Ha en fin dag!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 13:41   #27
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av marianne

Lett yoghurt - 0,1 % står nevnt foran i boka at er tillatt. Med bitteliten skrift omtrent
Men dette er den eneste yoghurten som er tillatt.

Så det er lov med "kjempe lett" yoghurt? Med smak da (yoplait har med musli og jordbær, er de lov i fase 1, eller er det bare neutrale)?

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 13:56   #28
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Donkea

Så det er lov med "kjempe lett" yoghurt? Med smak da (yoplait har med musli og jordbær, er de lov i fase 1, eller er det bare neutrale)?

Müsli skal du ikke spise i fase 1, men Yo'plait 0,1 % kommer jo i 4-pakninger og disse er med smak. Den ene er med 2 stk jordbær og 2 stk mango, og den andre 4-pkn. kommer i smakene ananas, bringebær, skogsbær og aprikos - hvis jeg ikke husker feil. Kjempegode disse yoghurtene. Bra som mellommåltid sammen med noen få nøtter eller en grønnsakbit f.eks.

ha en fortsatt fin dag!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 14:06   #29
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

, men Yo'plait 0,1 % kommer jo i 4-pakninger og disse er med smak. Den ene er med 2 stk jordbær og 2 stk mango, og den andre 4-pkn. kommer i smakene ananas, bringebær, skogsbær og aprikos - hvis jeg ikke husker feil.
marianne

Det er kun yoplait 0,1% som er søtet med fruktose(Lav GI-lavt karboinnhold)....alt annet er søtet med sukker.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 14:11   #30
Cinderella
Medlem
 
Cinderella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 45
Innlegg: 177
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av marianne

Jeg ville sett på oppskriftene, jeg. Tror disse matvarene ikke står i listen fordi det blir altfor mye og detaljert og ta med. (Og fordi boka er dårlig bearbeidet for norske forhold).

Tomat - maks. 1 pr. måltid. Dette er fra den nyeste forskningen/erfaring iflg. Agatston.
Lett yoghurt - 0,1 % står nevnt foran i boka at er tillatt. Med bitteliten skrift omtrent
Men dette er den eneste yoghurten som er tillatt.
Ricotta, lett - får man ikke tak i her, så jeg har brukt litt kesam - den letteste varianten.
Generelt er alle grønne grønnsaker lov, men ikke røde/orange...

Ellers kan du se på de andre trådene her om South Beach-dietten. Det står ganske mye der.

Ha en fin dag!
marianne

men en oppskrift er jo " fylt rød paprika" må si at den boken er litt forvirrende ; )

__________________






Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 14:45   #31
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av marianne

Müsli skal du ikke spise i fase 1, men Yo'plait 0,1 % kommer jo i 4-pakninger og disse er med smak. Den ene er med 2 stk jordbær og 2 stk mango, og den andre 4-pkn. kommer i smakene ananas, bringebær, skogsbær og aprikos - hvis jeg ikke husker feil. Kjempegode disse yoghurtene. Bra som mellommåltid sammen med noen få nøtter eller en grønnsakbit f.eks.

ha en fortsatt fin dag!
marianne

Kjempe greier . Endelig noe "snack" jeg kan ha i meg... Og så yoplait... Den yoghurten jeg liker best .
Artig med snille damer som hjelper oss til en lettere tilværelse (dere vet hvem dere er).

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-04, 05:47   #32
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Blomkålstappe

Til dere med vassen blomkålstappe;
da jeg skulle begynne på SBD og oppdaget at de anbefalte det ble jeg veldig glad, for mamma pleide å lage det da jeg var yngre. Har aldri hatt den vassen tror jeg?
Prøv:
1) Når du koker blomkålen, ikke kok den for lenge!
2) Rist av så mye som mulig av kokevannet, det gjør den lett vannete.
3) Bruker dere en slik potetstappe-stapper (snodig begrep)? Hvis det blr for mye puré blir den også lettere vassen, tror jeg.
4) Rør inn litt smør, det setter en utrolig god smak (ordentlig meierismør!)
5) Smak til med salt og pepper
6) Det er også veldig smakfullt å ha i litt sprøstekte baconbiter, spesielt hvis den ikke spises med annet kjøtt/fugl ved siden av.

Kanskje det hjelper?
Håper det!

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 08-11-04, 21:13   #33
Leetah
Nytt Medlem
 
Leetah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Kristiansand
Alder: 45
Innlegg: 4
Leetah er på en erverdig vei

Jeg har startet på fase 1 i dag!

Har sluttet å røyke for en uke siden og er redd for å gå opp i vekt, siden jeg har 5-6 kg jeg vil ha av. Så derfor tenkte jeg at det er vel ikke noe bedre enn å prøve å gå ned disse kiloene nå...ihvertfall legger jeg ikke på meg pga røykesluttet.
Håper dette skal gå greit.
Men det virker som det er litt tøft i begynnelsen.

__________________
Leetah




Leetah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no