Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alkohol

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-08, 15:27   #1
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Alkohol

Leser stadig at på ketose så tåler en mindre alkohol.
Da må jeg være unntaket som bekrefter regelen.
Har hatt bra utslag på stixen i et halvt år, uten å gå ned i vekt !!!!!!!?
Når helgefreden har senka seg på fredagskvelden så liker jeg å ta et glass rødvin eller flere.

Sist helg så "testa" jeg grensa, etter en liter så gidda jeg ikke mere. Følte meg "pinlig" edru.

Andre som har opplevd det??
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 16:02   #2
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alkoho

Jeg blir på en god snurr etter tre glass..

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 16:48   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Alkohol

Heia Grovsnus!
Bekrefter dette "drita på halvparten vanlig" effekten.
Spes om man ikke drikker vanligvis.

En liter, håper du mener vin...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 17:21   #4
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Alkohol

Jeg tåler absolutt mindre. Og så kommer det så plutselig! Helt ok det ene øyeblikket, totalt surr i hodet det neste liksom.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 17:54   #5
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alkohol

Jeg merker ikke noen stor forskjell, men jeg drikker sjeldent mer enn etpar glass vin... Kanskje noe med det?

__________________



Velkommen til min journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17383
Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 21:36   #6
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Alkohol

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Leser stadig at på ketose så tåler en mindre alkohol.
Da må jeg være unntaket som bekrefter regelen.
Har hatt bra utslag på stixen i et halvt år, uten å gå ned i vekt !!!!!!!?
Når helgefreden har senka seg på fredagskvelden så liker jeg å ta et glass rødvin eller flere.

Sist helg så "testa" jeg grensa, etter en liter så gidda jeg ikke mere. Følte meg "pinlig" edru.

Andre som har opplevd det??
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag.


Ja visst egentlig litt dritt kjedelig. Vi har besøk og alle tar for seg, men jeg får sjelden eller aldri noe over 0,2 i promille. Regner med at det er vanskeligere å få promille med 102 kilo enn f.eks. 70,

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 01:00   #7
garga
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 41
Innlegg: 2
garga er på en erverdig vei

Sv: Alkohol

tålte lite fra før men nå er det så lite det er neste flaut

garga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 20:02   #8
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Alkohol

Har aldri målt promillen, men jeg har 105 kg som skal fylles opp, så det tar vel sin tid.
det var snakk om 1 ltr vin ja , he he.
Hadde det vert brennevin så hadde jeg vel "logga av" for godt.
Mvh Grovsnus
ha en fin dag.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 22:01   #9
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Alkohol

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Har aldri målt promillen, men jeg har 105 kg som skal fylles opp, så det tar vel sin tid.
det var snakk om 1 ltr vin ja , he he.
Hadde det vert brennevin så hadde jeg vel "logga av" for godt.
Mvh Grovsnus
ha en fin dag.


vel en liter vin , da hadde jeg vært død , tåler toppen to glass også et parr irsich da så er jeg plutselig veldig godt på en snurr
men drikker heller ikke ofte ,, men har da ikke noe med hva en veier tålte da like lite den gang jeg veide nesten 100
men alderen har også litt og si ,, og om en er i bevegles eller bare sitter der

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 22:15   #10
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Alkohol

Signerer den!!!
Tåler like mye nå som før, i forhold til hvor mye jeg drikker. Har trapet en god del ned i disse tider, men tidligere kunne jeg ikke kjenne forskjell i det hele tatt. mne tror dte har noe med hva man er vandt til. drakk bare sprit før og en helflaske gikk ned på høykant uten problemer. Så gikk jeg over til vin, drikker 1 1\2 flaske, tåler det fint. men drikker jeg sprit nå, tåler jeg ingenting, toppen halvflaska. For meg er det veldig vanesak, men tåler mye enda med mine 73 kg!!!

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 01:23   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol

Det har endra seg litt i fra de første gangene jeg prøvde å drikke etter induksjon, og jeg passer alltid på å spise masse god fet mat før jeg begynner å drikke, og kanskje ha en pose nøtter til å spise mens jeg drikker, samt at jeg bøtter ned på med vann. Om jeg sammenligner med sånn jeg drakk før, da jeg ikke tok hensyn, så går det vel opp i opp med alkoholmengden, så jeg tåler like mye som før. Men jeg merker at jeg blir berusa tidligere, følelsen kommer etter kanskje to tre glass, men det glir over.

Men en liter a gitt. Jeg kan klare en flaske, men da er jeg nok bra full. Var det Amigo da eller?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol, lavkarbo og ketose Aline Lavkarbo generelt 198 21-03-13 11:40
Et spørsmål om fett og alkohol Brimstone Spørsmål og svar 7 28-11-07 07:37
Alkohol på ketolyse **Angelica** Ketolysekuren 9 10-03-07 11:56
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14
kaffe og alkohol lobo Induksjonen 1 14-07-04 14:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no