Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Hva drikker man i ED?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-08, 18:02   #1
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Hva drikker man i ED?

Hei igjen.
Må spørre dere erfarne damer og erfaren mann (har sett en her inne på ED), hva drikker dere? Jeg har skjønt og selv kjent hvor utrolig viktig det er å drikke nok på ED, både i forhold til opplagthet og fordøyelse). Men jeg har problemer med å drikke nok! Kjenner at jeg begynner å gulpe vann hvis jeg drikker for mye av det, blir meget hyper av kaffe (mer enn 3 kopper), og grønn te orker jeg noen kopper av. Det er faktisk dette jeg har mest problemer med i denne dietten. Regner med at rød-vin ikke teller som sunt alternativ, selv om min søster trodde det da jeg besøkte henne i forrige uke...
Men altså: hva drikker dere som er ok for dietten?
Er rødvin veldig dumt å drikke litt av? (jeg snakker om et par glass i helgene og sånn)
kan man drikke lettbrus - lettsaft med søtstoffer?
Spiste nemmelig et drops her forleden, sukkerfritt. Etterpå så jeg at det inneholdt 98% karbohydrater. Derfor har jeg en formening om at lettbrus etc IKKE er bra.
kan dere hjelpe meg?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 18:21   #2
mindor
Juniormedlem
 
mindor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 37
mindor er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker man i ED?

Hei jeg er som deg drikker ikke nok.

Jeg drikker Grønn te med div smaker det blir ca 2 STORE kopper hver dag også 2x sjokkofrokost (en morgen og en til kvelds) og litt vann til middag

Det er stort sett det jeg drikker på en dag, men hvis jeg driver med noe så blir det et par glass ekstra med vann.

man skal jo helst drikke 2-3L vann, men det greier ikke jeg.

jeg holder øye med fargen på urin og hvis den blir litt mørk så drikker jeg litt vann.

kona mi drikker en del pepsi max og tar fortsatt av, men hvis jeg har forstått det riktig reagere folk forskjellig på søtnings middlet i den.

Du får grønn te i mange forskjellige varianter test ut til du finner en du liker her går det i Earl grey,eple og java de snaker nesten som vanlig te

Håper du får noe fornuftig ut av dette

mindor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skal begynne på lavkarbo igjenn snart Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 19:09   #3
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Hva drikker man i ED?

Starter dagen med halvliterglass m te, og en stooor kaffe latte jeg. Drikker allslags te, ikke bare grønn, og når jeg finner litt grønn, tar jeg den med peppermynte eller sitron. På trening drikker jeg vanligvis en liter vann, og så blir det nok et stort glass colalight til dagen og. Blir jo litt melk i kakao og sånn og, og rødvin er jo viktig da Jaffal på fredagene

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 12:42   #4
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Sv: Hva drikker man i ED?

Jeg drikker i allefall 2 liter vann om dagen.
Starter dagen med en kopp varmt vann og sitron, det setter fart på systemet

Ellers drikker jeg Rooibos-te (koffeinfri), grønn te og koffeinfri kaffe (max 3 kopper daglig totalt), av og til et glass pepsi max og av og til litt vin.

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 20:19   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker man i ED?

Jeg drikker fenikkelte (jeg er mye dårlig i magen (IBS) så fenikkel er bra) jeg drikker også blåbærte (antioksydanter) og cola light i tilegg til vann i varierende mengde Jeg tåler ikke pepsi max pga aspartamen, men cola light er søtet med splenda så det går fint men jeg drikker ikke litervis med cola nei

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 20:25   #6
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker man i ED?

fenikkelte - det var en god ide, det er jo godt også, litt lakrissmak? Hva er IBS? Jeg har til tider mye luftsmerter etter giardia, så det kan kanskje være godt for meg.
blåbærte høres også godt ut.
Og ok å vite at man kan ta et glass cola light i ny og ne!
Også blir jeg mektig imponert når jeg hører dere drikker to liter vann om dagen!!!
Takk for tips!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 20:39   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker man i ED?

IBS er iritable bowl syndrom (irritert tarm) jeg har alltid vært mye dårlig i magen, med luft, diare, oppkast. Fenikkel hjelper mot luft i allefall

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 22:39   #8
Mitamor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Alder: 46
Innlegg: 6
Mitamor er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker man i ED?

Huff ja den drikken .... jeg prøver å få i meg en god del vann men det blir aldri så mye som 2-3 liter. Starter dagen med et stort glass vann for å skylle ned alle vitamintab så dikker jeg skummet melk i sjokofroksten (morgen og kveld). Tar ca 2 STORE kopper med Grønn te med eplesmak (veldig god) Så et eller to store glass med vann til middag. Men som min mann sa her tidligere så drikker jeg et glass med pepsi max om dagen .. eller kansje ikke hver dag men jeg fortsetter å gå ned så det kan ikke ha den store invirkningen. Legen min sa at et glass lett brus/lett saft i ny og ne ikke gjorde noe. Så da koser jeg med med pepsi max glasset når unga har lagt seg og freden har senket seg.. noe må en da kose seg med i disse magre tider

__________________
Mitamor

Eurorstart 14.02.08
Nå -18 kg
Mitamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 23:11   #9
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker man i ED?

jeg kjøpte fenikkelte i dag - godt! takk for godt råd, jeef!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva drikker du? Neptun-86 Generell diskusjon 16 03-05-08 19:21
Mål og belønning - viktig for suksess firth Generell diskusjon 9 28-04-08 00:05
Hva kan man spise i JULA ? haukhe Dr Lindbergs 29 14-12-07 22:02
Hva trenger man? Monen Ketolysekuren 12 28-09-06 19:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no