Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan noen hjelpe meg med oppstart av ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-11, 20:40   #1
Gro Anita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 47
Innlegg: 28
Gro Anita er på en erverdig vei

Kan noen hjelpe meg med oppstart av ketolyse?

Jeg var medlem her for leeeeeeeeeeeenge siden,og da gikk jeg på ketolysekuren... Det funket fint i 6 uker. Minus 10 kg på 6 uker
Men så dro jeg 4 uker på ferie til USA,og dere kan jo tenke dere hva som skjedde??? Så fikk jeg barn nummer to,og veier nå mer enn noensinne
Nå har jeg prøvd GO123 (Shaker osv) UTEN resultat i snart 3 uker,og er super demotivert...
Så jeg tror jeg må tilbake til KETOLYSE! Men jeg trenger hjelp!!!
Jeg kan ingenting om oppskrifter av lavkarbo,og ønsker meg desperat ned i vekt da jeg skal gifte meg i år...
Er det noen her som vil hjelpe meg????
PLEASE!!!!!

__________________


Gro Anita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 20:47   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger hjelp!!!

Har du boka?

Husker du hva du gjorde som gav deg et slikt flott resultat da du gikk på kuren? Hva du spiste osv?

Ellers så er jo oppskriftene i boka en fin plass å starte.

Ellers så er det å fokusere på rein mat

I signaturen min ligger det linker til oppskrifter som er ketosevennlige

Planlegging er viktig.
Sett deg gjerne opp ukeplaner og følg de slavisk i starten.
Det er viktig å lese karboinnhold på alle varer du kjøper.
En pekepinn er å ikke kjøpe noe som ikke er merket. Da vet du ikke hva du får i deg.
Grønnsaker er unntaket da. Det(og de aller fleste andre varer) kan du finne oversikt over her: www.matvareguiden.no

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 20:56   #3
Gro Anita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 47
Innlegg: 28
Gro Anita er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger hjelp. Kan noen hjelpe meg?

TUSEN takk for svar
Jeg har boka liggende nedstøvet et sted... Må lete den frem igjen.
Men har du noen tips til hva jeg kan spise som er enkelt og kjapt å lage? Jeg har det ofte travelt på morgenen med kjøring i barnehage osv... Er det noe jeg kan slenge sammen kjapt som jeg kan spise som frokost?
Og hvordan gjør du det når du skal "kose" deg på lørdagskvelden??
Setter umåtelig pris på svar

__________________


Gro Anita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 21:03   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger hjelp. Kan noen hjelpe meg?

Det spørs jo hva du liker. Mye kan forberdes kvelden før.
Du kan lage opp større porsjoner mat og fryse ned.


Ta en titt på oppskriftene Der finner du både hverdagsmat, festmat og "kos"

Viss du går til første innlegget i journalen min (link i signaturen) så ligger det ukeplaner jeg brukte i starten der

Så senk skuldrene, les , og lag deg en plan

God og variert mat til måltidene.. Nok vann og drikke...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 23:36   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger hjelp. Kan noen hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av Gro Anita, her.

Jeg var medlem her for leeeeeeeeeeeenge siden,og da gikk jeg på ketolysekuren... Det funket fint i 6 uker. Minus 10 kg på 6 uker
Men så dro jeg 4 uker på ferie til USA,og dere kan jo tenke dere hva som skjedde??? Så fikk jeg barn nummer to,og veier nå mer enn noensinne
Nå har jeg prøvd GO123 (Shaker osv) UTEN resultat i snart 3 uker,og er super demotivert...
Så jeg tror jeg må tilbake til KETOLYSE! Men jeg trenger hjelp!!!
Jeg kan ingenting om oppskrifter av lavkarbo,og ønsker meg desperat ned i vekt da jeg skal gifte meg i år...
Er det noen her som vil hjelpe meg????
PLEASE!!!!!

Hei og velkommen tilbake kan man vel si?

Gerd har sagt mye bra her og jeg vil bare tilføye et par ting. Vi kan ikke ramse opp alt du kan og ikke kan spise på lavkarbo. Du må gjøre en liten innsats selv også - og det starter med å rote fram ketolyse-boka! Fram til du finner den igjen - kan du lese denne informasjonen om lavkarbo - som gir deg basis-informasjon slik at du kan sette sammen matvarer selv til lavkarbo-måltid.

Start med å begynn å spise igjen og kutt den GO123-dritten, det er bare tull å sulte kroppen sin på den måten!

Spis kjøtt/fisk/fugl med masse kokte grønnssaker attåt, stek i smør og ha en fløteskvett i stekesjyen. Kok egg, stek egg, lage omelett med ost, skinke og annet snadder i. Omelett kan fint ligge i kjøla over natta så har du til dagen etterpå. Salater bør inneholde gode proteinkilder som feks kylling, tunfisk om du liker det, biffstrimler, reker, men da også godt med olje og eddik.

Gå inn på oppskriftsdelen på forumet og let deg fram til dine favoritter.

Nå aner ikke jeg om du har tenkt å følge ketolysekuren igjen, eller om du har andre planer, men dette er ihvertfall noe av det du kan begynne med allerede i morgen den dag fram til du finner igjen boka di

En ting til - desperasjon etter å gå ned i vekt er aldri et godt utgangspunkt for suksess... prøv å ro deg ned, tenk kosthold, bruk måleband, ikke vei deg for ofte og tenk langsiktig kosthold denne gangen, ikke en kjapp slankekur. Husk også at de første ukene kan være tøffe med abstinenser av alle slag. Dette selv om du har gått på GO123 siden jeg mistenker at den inneholder mye karbo.
Vær obs på at du muligens vil gå opp et par kg først etter å ha sultet i 3 uker, ikke bekymre deg for det.

Ok? Puster du dypt og rolig nå? Kjenner du at du allerede gleder deg til å spise mat igjen? Flott! Morgendagen blir nok en fin dag skal du se - med litt planlegging og handling av mat!

Ønsker deg lykke til

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 17:41   #6
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger hjelp. Kan noen hjelpe meg?

lena beatrice sin blogg er priceless når det kommer til oppskrifter!

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:42   #7
Gro Anita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 47
Innlegg: 28
Gro Anita er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger hjelp. Kan noen hjelpe meg?

TUSEN TUSEN TAKK for svar!!! Dere er supre!!!!
Mandag begynne rjeg på KETOLYSE igjen:-)
Tusen takk!!!! Setter så stor pris på at dere hjelper meg igang

__________________


Gro Anita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 20:11   #8
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 35
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg trenger hjelp. Kan noen hjelpe meg?

Lykke til..

å så det allerede var nevnt her men www.lenabeatrice.net er en super blogg :-D - ellers har Gerd (førstemann som kommenterte innlegget ditt) masse fine oppskrifter her inne.. De to har hjulpet meg veldig..

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 20:35   #9
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger hjelp. Kan noen hjelpe meg?

Denne bloggen har hjulpet meg mye!!! Helt fantastisk lavkarbomat

http://lchf-bloggen.blogspot.com

=)

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 00:38   #10
Sbond
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 57
Sbond er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg med oppstart av ketolyse?

Ser at flere her allerede har nevnt f.eks LenaBeatrice ogl.

En annen blogg jeg bruker mye, og blir veldig inspirert av ( har veldig mange "lørdagsoppskrifter) er: http://minlavkarbomat.blogspot.com/

Lykke til

Sbond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 00:46   #11
Tinkiwinki
Medlem
 
Tinkiwinki sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 83
Tinkiwinki er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Kan noen hjelpe meg med oppstart av ketolyse?

Bruk dette forumet, søk å LES, LES, LES !!! Vær gang jeg holder på å miste motivasjonen, må jeg ta meg mange runder innom forskjellige tråder for å skaffe motivasjon tilbake hjelper bestandig. (Er så mye flotte mennesker her inne)

Husk å oppdatere etterhvert, om hvordan det går, LYKKE TIL

__________________


Tinkiwinki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
diett, hjelp, ketolyse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! Kan noen hjelpe med gode brødoppskrifter e.l.? mette@lurifax.no Spørsmål og svar 10 30-06-08 23:15
HJELP!!! kan noen hjelpe meg med nøttene mine??? deathkitty Oppskrifter 4 18-07-07 09:25
Hjelp, jeg trenger noen kyndige til å hjelpe meg mot en kritiker! Iset Lavkarbo generelt 19 22-02-06 13:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no