Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fordeling protein-fett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-09, 10:25   #1
Guromor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 9
Guromor er på en erverdig vei

Fordeling protein-fett

Hvordan fordeling protein-fett har dere i kosten. Selvfølgelig da også, med 10-15 karbohydrater...

Lurer på om det er flitt vel mye fett i det siste, jeg har stoppet litt opp i kuren. Leste her at det kunne gjøre at nedgangen stagnerte.

Tenkte nå å få en litt nøyere oversikt, men vil gjerne høre deres fordelig i løpet av en dag i prosent fordeling...

Guromor


Sist redigert av Guromor : 16-09-09 kl 10:26. Årsak: skrivefeil
Guromor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 10:42   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Fordeling protein-fett

Jeg har ca 75-80% fett. Ligget på rundt 75% denne uka. Kh er 3-6% sånn ca, så da utgjør protein resten av potten.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 11:31   #3
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Fordeling protein-fett

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Jeg har ca 75-80% fett. Ligget på rundt 75% denne uka. Kh er 3-6% sånn ca, så da utgjør protein resten av potten.

Dette lurer jeg også på. Men er nok litt grønn her. men hvordan måler du at fettet blir 75-80%??
I gram går det vel ikke, for et kyllinglår er jo tyngre enn en fløteskvett hvis du skjønner. Eller mens jeg skriver, så skjønner jeg at du mest sansynlig tar utgangspunkt i matvaredeklerasjonen, og ser fett og proteinfordelingen der.

Ja, ja, man blir vel klokere etterhvert.

Er jo rimelig mye fett da. Er det mulig liksom.

Et tilleggspørsmål hvis det er greit.
Bør denne fordelingen være ca. likt ved alle måltider, eller er det viktigst at det gjevner seg ut slik i løpet av dagen?

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 11:36   #4
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Fordeling protein-fett

Det er vel sikkert best å ha sånn ca jevn fordeling alle måtider, men det regner ikke jeg ut. Jeg legger inn alt jeg spiser på www.sparkpeople.com og da blir det automatisk regnet ut.
Jeg bare forsikrer meg om at fettinnholdet er høyere enn proteininnholdet til hvert måltid. Når jeg på slutten av dagen sjekker prosentvis på totalt matinntak, er det så godt som alltid 70-80%. Stort sett rundt 75%.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 20:43   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling protein-fett

Må huske at det er snakk om energi%!
Et gram fett inneholder 9 kcal, proteiner og karber 4kcal pr gram, om jeg husker riktig.

Når man skal ha 1 - 11/2g protein pr kg kroppsvekt og mellom 15 og 20 kaber, så kan man regne ut hvor mange gram fett man burde ha i seg.

Ikke at jeg er så god til det, men .....
Teorien er omtrent sånn!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 06:43   #6
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Fordeling protein-fett

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Må huske at det er snakk om energi%!
Et gram fett inneholder 9 kcal, proteiner og karber 4kcal pr gram, om jeg husker riktig.

Når man skal ha 1 - 11/2g protein pr kg kroppsvekt og mellom 15 og 20 kaber, så kan man regne ut hvor mange gram fett man burde ha i seg.

Ikke at jeg er så god til det, men .....
Teorien er omtrent sånn!

jeg har det på tunga hvordan en regna det ut! det holdt jeg på MYE med før!! / Grete roend, vettu

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:35   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling protein-fett

Fitday eller mat på data er helt kurante programmer til å regne ut hva du spiser, både gram og prosent av alle næringsstoffer, og det er som folk sier ENERGIprosent! Ikke mengde rent fett, liksom .
En grei pekefingerregel på fordeling, som seff åpner for et visst slingringsmonn, på en ketogen diett er 75% fett/20% protein/5% karbohydrater.
Jeg passer også på at maten (da første og framst kjøtt) jeg spiser har mer fett enn protein, om den ikke har det, så tilfører jeg ekstra fett med smør, majones eller oljer.
Om man er sånn ca normalt aktiv, så kan man spise grovt regna 1-1,5 gr protein pr kg kroppsvekt. Veier du f.eks åtti kg, kan du spise mellom åtti og 120 gr protein om dagen. Er du litt over snittet aktiv, kan du godt ligge på 2 gr protein pr kg kroppsvekt, og så videre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 13:16   #8
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fordeling protein-fett

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Fitday eller mat på data er helt kurante programmer til å regne ut hva du spiser, både gram og prosent av alle næringsstoffer, og det er som folk sier ENERGIprosent! Ikke mengde rent fett, liksom .
En grei pekefingerregel på fordeling, som seff åpner for et visst slingringsmonn, på en ketogen diett er 75% fett/20% protein/5% karbohydrater.
Jeg passer også på at maten (da første og framst kjøtt) jeg spiser har mer fett enn protein, om den ikke har det, så tilfører jeg ekstra fett med smør, majones eller oljer.
Om man er sånn ca normalt aktiv, så kan man spise grovt regna 1-1,5 gr protein pr kg kroppsvekt. Veier du f.eks åtti kg, kan du spise mellom åtti og 120 gr protein om dagen. Er du litt over snittet aktiv, kan du godt ligge på 2 gr protein pr kg kroppsvekt, og så videre.

nå har jeg lastet ned Mat på data, og syns det ser veldig grei måte å følge med på matinntaket! Så tusen takk for tips!!

Nå gjelder det bare å sette seg inn i bruken av programmetsyns ikke det var så logisk

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysepølser - fett og protein bumbleroot Ketolysekuren 20 24-07-09 14:50
For lite protein og for mye fett? ned Ketolysekuren 3 22-05-09 20:57
Får eg nok fett,protein osv? sunbeamen Ketolysekuren 17 03-03-08 17:24
Forholdet fett/protein Solan Sone-kosthold 3 21-02-07 09:29
Fett vs Protein Nynne Lavkarbo generelt 7 07-02-07 20:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no