Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Reaktiv hypoglykemi

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-11, 23:40   #1
vaniljeis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1
vaniljeis er på en erverdig vei

Reaktiv hypoglykemi

Flere som har erfaring med reaktiv hypoglykemi?

Ble anbefalt lavkarbokosthold av legen, tips??

vaniljeis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 23:52   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Hei og velkommen!

Det er jo lavkarbo, ganske streng sådann, som er behandlingen for dette så da er du på rett sted!
Uten svingninger i blodsukkeret vil man jo heller ikke oppleve disse dippene som er karakteristiske for Reaktiv hypoglykemi!

Foreslår at du lese godt igjennom nybegynnertråden vår først og fremst og starter litt pent med rådene i LCHF på 3 min som du finner i den tråden!

Masse lykke til! Er sikker på av lavkarbo vil hjelpe deg masse!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 00:16   #3
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Opprinnelig lagt inn av vaniljeis, her.

Flere som har erfaring med reaktiv hypoglykemi?

Ble anbefalt lavkarbokosthold av legen, tips??


Jeg slet med dette for snart 2 år siden, helt forferdelig. Fikk veldig lavt blodsukker og måtte ha mat NÅ, ble tåkete på øynene, og var uvel/skjelven resten av dagen hvis jeg først fikk blodsukkerfall. Ble anbefalt ketogent kosthold. Det var tøft de første dagene, men det var så veldig verdt det. Nå har jeg det bare så utrolig bra. Aldri mer blodsukkersvingninger, gått ned i vekt, ellers blitt kvitt en haug av andre småproblemer, spiser masse god mat osv. Jeg lever fortsatt ketogent da jeg merker at det er det som fungerer best for meg, og fordi jeg ikke savner noe mat.

Veldig bra at du har en lege som har rådet deg til lavkarbo. Jeg måtte gå mange runder før jeg fikk det rådet.

Ønsker deg lykke til .

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:03   #4
Sprettball
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 55
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Hei på deg!

Jeg har reaktiv hypoglykemi. Har hatt blodsukkerfall siden tenårene (nå er jeg i 30-årene) med tilhørende kraftig ubehag og til og med et tilfelle der det svartnet for meg og jeg gikk rett i gulvet.
Min lege sa til meg at det er ikke egentlig noe galt med kroppen min, det er maten vi mennesker lever av i dag som er problemet. Han sa ikke noe om lavkarbo, men nevnte reduksjon av sukker og stivelse. Jeg prøvde først Fedon (funket ikke særlig bra for meg. Fortsatt søtsugen og sulten), før jeg oppdaget LCHF. Nå er jeg frisk, har ikke blodsukkerfall lenger, er roligere inni meg (blodsukkerfall trigger stresshormoner), rolig i magen, har det bedre på alle vis. Gled deg til de positive virkningene av et mer riktig kosthold!

Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
reaktiv hypoglykemi


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hypoglykemi Zelia Spørsmål og svar 4 10-06-11 14:10
Reaktiv hypoglykemi mindremeg Andre dietter 13 22-01-09 22:43
Andre med hypoglykemi? Blesha Fysisk og mental helse 3 10-07-06 14:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no