Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Iskremmaskin, er det verdt det?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-10, 11:28   #1
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Iskremmaskin, er det verdt det?

Ser de har en emerio iskremmaskin på tilbud på obs til 249 kr denne uka. Er det noe kjekt, eller bare enda en kjøkkenmaskin som blir stående i et skap? Siden den er så billig er den gjerne ikke noe særs heller? Har fått med meg at det finnes iskremboller til kenwood major, noen som veit pris på disse? Eller har en nettside med alle ekstradelene en kan få tak i? Da slipper jeg i tilfelle en ny maskin!

Blir det stor forskjell på isen i forhold til om en ikke har maskin? Er usikker på om dette er noe jeg kommer til å bruke, eller om det bare er enda en dibbedutt jeg har lyst på!

__________________


Sist redigert av Ferskenbeinet : 15-07-10 kl 11:42.
Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 11:38   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Hei,
Har akkurat kjøpt meg iskremmaskin, en Krups. Jeg prøvde først uten med å røre manuelt hvert kvarter men med det smakte bare som smelta fløte når jeg spiste den. Det ble noe helt annet når jeg bruker iskremmaskinen, det blir iskremkonsistens og det smaker ikke bare smeltet fløte når du får den i munnen. Prøvde å se om maskinen greide 2 vendinger men det gikk ikke andre vendingen ble bare så vidt kald. Min iskrem maskin må stå i fryseren i 24 timer før bruk og jeg har bare en liten fryser så den tar jo opp litt plass. ...men jeg er nå ekstremt glad i iskrem så jeg kommer nok til å bruke den endel.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 12:22   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Jeg har aldri klart å lage is uten iskremmaskin.. Blir bare kornete og masse stress med røring hele tiden osv. Men er jo mange som får til uten også, så det er jo mulig.

Har også en maskin fra Krupps og den funker veldig bra Var ikke så veldig dyr heller..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 13:39   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Jeg elsker ismaskinen min! Hjemmelaget is blir noe helt annet når den lages i ismaskin. Å røre for hånd funker ikke for meg, det blir bare en knallhard klump uansett.

Og til 249kr må den vel være verdt pengene uansett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 14:06   #5
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Iskremmaskin er verdt hver krone den koster! Det var i alle fall min!
Vi bruker den nesten hver dag, så bollen har fått egen plass i frysen
Fadderbarnene mine elsker å kunne velge sin helt egne smak på isen. Putter i noen dråper konditorfarge så det blir jente og gutte-is. De er helt i ekstase og det er alle de voksne også!
Det genale er at man man bruke den mange ganger før den tiner opp!
Jeg har også en modell fra krups og isen krystaliserer seg aldri!

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 15:38   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Jeg har kjempelyst på en iskremmaskin, men er det sånn at de må stå i fryseren for å kjøle ned og whatnot? Jeg har en veldig liten og veldig full fryser, nemlig...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 16:16   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Bollen må nok stå i fryseren i type 24 timer før du skal bruke den, ja

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 16:37   #8
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Noen har bare små kjøleelementer man legger i frysen, kanskje du får plass til en sånn type

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 17:14   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av loone, her.

Noen har bare små kjøleelementer man legger i frysen, kanskje du får plass til en sånn type

Åh, ja, det høres litt mer sannsynlig ut.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 17:35   #10
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Kjøpte maskin på mandag (den på tilbud hos Coop), lagde vaniljeis på tirsdag - kjempesukess
Den er absolutt verdt 249kr!!!!

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:46   #11
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Lager deres maskiner en ½ kant med frossen is inni bollen som ikke går an å ta vekk før bollen smelter? Min gjør det... og jeg lurer litt på om det faktisk skal være sånn eller om jeg skal klage...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:48   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Min gjør hvertfall det tror det kommer helt ann på hva man har oppi.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 20:12   #13
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Min gjør hvertfall det tror det kommer helt ann på hva man har oppi.

Da satser vi på at det skal være sånn...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 20:29   #14
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Jeg syns den var verdt det. Jeg har en phillips.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:10   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Lager deres maskiner en ½ kant med frossen is inni bollen som ikke går an å ta vekk før bollen smelter? Min gjør det... og jeg lurer litt på om det faktisk skal være sånn eller om jeg skal klage...

Trikset er å la bollen stå fremme 20-30 minutter før du begynner å lage is. Da skjer ikke det. Jeg har fått ødelagt isblandinger fordi jeg har tatt bollen rett fra fryseren og helt blandingen rett oppi og alt frøs fast og den klarte ikke å røre.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:16   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Jeg har alltid stressa verre med å få helt ingredsen i bollen med eeen gang den er ute av frysern jeg vet ikke hvor jeg har fått det ifra.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:35   #17
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Jeg skyller bollen i vann når jeg tar den ut av frysen, da blir det heller ikke noe kant

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 00:39   #18
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Noen som vet om den som er på tilbud på obs må stå i fryseren??? Eller bare har elementer som må fryses?

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 11:29   #19
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Noen som vet om den som er på tilbud på obs må stå i fryseren??? Eller bare har elementer som må fryses?

Den indre beholderen er elementet, og den må fryses

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 11:54   #20
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

hvor masse is hadde den plass til? Hvor stor er maskinen i alt? Tenker på plassering hehe

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 12:34   #21
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Jeg fikk i alle fall ca 1 liter is, men det står i veiledningen at den kan lage inntil 1,5l
Må bare prøve seg litt fram tror jeg, og det kommer jo også an på blandingen en putter oppi
Målene på maskinen har jeg ikke i hode, men hvis jeg skal tippe så vil jeg si at den er ca 40cm høy og 20-25cm bred/dyp.
Legger ved et bildet av maskinen (hentet fra nettet), det er slik den ser ut

Vedlagte bilder
Filtype: png Emiro.png (64,0 KB, 39 visninger)
__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 12:53   #22
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

vurderer, vurderer, vurderer

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 13:07   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Super is så ofte du vil.. 249 kroner.. Er det noe å tenke på æ?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 13:14   #24
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Bare min manns reaksjon over nok en kjøkkendings! Det kan jo bli vektoppgang av dette her, i og med at jeg er nødt til å bruke den så mye at jeg får overbevist han opp at dette var noe jeg absolutt måtte ha! *fnis*

*mulig jeg går å kjøper en på veg hjem...*

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 13:18   #25
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskremmaskin, er det verdt det?

Jeg er overbevist. Må en tur på Obs! i dag eller i morgen. Så gjelder det bare å finne noen gode oppskrifter.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Iskremmaskin sma Spørsmål og svar 35 06-05-11 13:44
Philips iskremmaskin selges Robyn Lavkarbo generelt 0 15-03-09 19:49
Anbefalinger om iskremmaskin Ullabulla Generell diskusjon 4 28-06-07 13:03
Iskremmaskin Trolljenta Spørsmål og svar 41 09-05-07 19:43
Bruk av iskremmaskin... hjelp:) Distrea Generell diskusjon 7 26-04-07 21:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no