Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavkarbo og kreft

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-12, 23:26   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Lavkarbo og kreft

Vil bare få tipse om denne filmen fra 60 minutes:

http://www.youtube.com/watch?feature...BHZnVgUbiyXgks
Dette var virkelig en interessant film!
For meg som spiser lavkarbo for å hindre tilbakefall av kreftsykdom, var dette nok en bekreftelse på at det jeg gjør er riktig, og vel verdt å fortsette med :-)

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 09:21   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Flott film, og veldig interressant. Takk for at du la ut linken. Bekrefter jo bare det de fleste av oss her inne vet fra før - vi spiser riktig

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 09:56   #3
Jaudå
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 187
Jaudå er ny på veien

Sv: Lavkarbo og kreft

Tror også at mye av det er riktig. Og så tror jeg at kreft og andre sykdommer også er veldig genbasert, altså at noen er disponert for lettere å få div sykdommer.
Men at sukker på en måte fremskynder, absolutt.....

__________________





Jaudå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre sukker, mel og stivelse....;o) Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 22:58   #4
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Lavkarbo og kreft

Noen som vet navnet på filmen eller om den er å oppdrive ett annet sted..
Klikket på linken og fikk beskjed om at filmen er fjernet av bruker

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:53   #5
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Anitave, her.

Noen som vet navnet på filmen eller om den er å oppdrive ett annet sted..
Klikket på linken og fikk beskjed om at filmen er fjernet av bruker



Vet ikke om det er samme reportasjen fra "60 minutes", men her er et klipp som omhandler karbohydrater:

http://www.youtube.com/watch?v=t9MH_tks_wE

Ca 7 min 30 sek inn i klippet kommer et intervju med en kreftforsker som forklarer pedagogisk hvordan karbohydrater fremmer vekst i kreftsvulster.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
diabetes, kreft, sukker


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kreft, sukker og lavkarbo ... Mat for sjelen Fysisk og mental helse 7 07-03-12 11:46
Lavkarbo og økt risiko for kreft Etherena Artikler 5 10-01-11 18:22
Lavkarbo og effekten på kreft Sungrazer Lavkarbo generelt 1 10-11-09 13:58
Lavkarbo og kreft mofe Fysisk og mental helse 137 17-06-08 20:46
Lavkarbo mot kreft StineK Artikler 1 24-05-08 11:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no