Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

"Bivirkinger" & vekt nedgang...?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-10, 23:59   #1
Sanne81
Nytt Medlem
 
Sanne81 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandefjord
Alder: 42
Innlegg: 8
Sanne81 er på en erverdig vei

"Bivirkinger" & vekt nedgang...?

Jeg er egentlig ikke i tvil om at Ketolyse og lavkarbo er den rette livstilen for meg. Men...
Jeg har vært flink nå i 12 dager, ikke spist sukker, mel eller rotfrukter med stivelse av noe slag. Allikevel blir ikke Ketostixen helt lilla. Jeg har gått ned 0,5 kg og de to siste dagene har jeg ikke hatt matlyst what so ever. Jeg er bare ikke sulten, og tanken på mat er bare ikke tiltalende i det heletatt. Det er som om kroppen rett og slett ikke har behov for mat...

Det er ikke helt slik jeg ble forespeilet (min venninne gikk ned 5 kg den første uka), jeg vet at vi alle er forskjellige, men...

Noen som har noen tips, råd eller erfaringer?

__________________
~Sanne~




Sanne81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 00:49   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: "Bivirkinger" & vekt nedgang...?

Hei,
Vedr. ketostixsen, det er ikke noe mål å få den til å bli helt lilla, så lenge den skifter farge så er du i ketose, man regner ikke grader av ketose. Dersom stixen blir helt lilla så kan det være en indikasjon på at man ikke har fått i seg nok væske.
Hvor mye og hvor fort man går ned i begynnelsen er avhengig av mange faktorer de som skal ned veldig mye og de som har mye vann i kroppen er de som går ned mye de første ukene deretter stabiliserer det seg og det er ikke å anbefale at man går ned 05-1 kg i uka.
Det er helt normalt at man ”mister” matlysten, du må bare lære deg hva sult er, for det er jo litt uvant og ikke ha de blodsukkersvigningene man er vant til på høykarbo.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 09:10   #3
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: "Bivirkinger" & vekt nedgang...?

jeg også mistet matlysten i begynnelsen. men så blir en sulten og begynner å lete etter ting en har lyst på. da kommer matlysten tilbake vettu jeg fant oppskrift på knekkebrød her inne, forskjellige middagsretter som kan spises til både frokost,lunsj og middag. en må bare bli komfortabel med valgmulighetene en har så kommer matlysten tilbake bruk litt tid på oppskriftsdelen her på forumet så finner du mye du kan prøve deg frem med

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Stopp i vekt nedgang når man har "tantebesøk"? Ista Ketolysekuren 5 15-08-08 08:39
Hva når man gjør "alt riktig" og alikavell ikke går ned i vekt? Lollypop! Ketolysekuren 26 28-08-07 18:29
Hvordan skal man unngå å gå opp i vekt etterman har gått på "heksepulver" Tidligere bruker Lavkarbo generelt 5 30-11-04 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no