Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Hjerteklapp!

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-06, 09:51   #1
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Hjerteklapp!

Sliter med hjerteklapp og høy puls, og tror det kan komme av at jeg er litt overmed. på tyroxin. Har noen av dere erfaring med å måtte senke tyroxin-dosen etter oppstart av lavkarbo.kurer?? (Tror jeg skal ta en plodprøve i morgen for det er ganske ubehaglig.)

Med.dosen min daglig er: 150 mcg Tyroxin og 10 mcg Liothyronin.

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 09:56   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Hjerteklapp!

Opprinnelig lagt inn av Nett

Med.dosen min daglig er: 150 mcg Tyroxin og 10 mcg Liothyronin.

Hjerteklapp er en vanlig bivirkning av Liothyronin hvis det er for stor dose ja. I sin tid fikk jeg råd av den legen som foreskrev Liothyronin til meg om å ta en pause på noen dager når dette skjedde.

- at jeg egentlig ikke trengte Liothyronin og Tyroxin sa han ingenting om....

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 10:00   #3
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Hjerteklapp!

Startet med Liothyronin i nov. 05, og da med en dose på 20 mcg. pr. dag. Ble veldig sjelven og rastløs i kroppen, men ikke hjerteklapp - da senket jeg til 10 mcg! Men kansje jeg skal droppe det noen dager!!

Har du helt sluttet på medisin, Fedonisten??

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 10:04   #4
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Hjerteklapp!

Svarer ikke på om du skal slutte på noen medisin jeg - for det er ikke faget mitt.

Opprinnelig lagt inn av Nett

Har du helt sluttet på medisin, Fedonisten??

Ja, jeg har sluttet. Gikk så fint så. Men gjorde det i samråd med lege da.
Ta blodprøver og snakk med legen din. Anbefaler ikke å gjøre noe uten å informere legen eller i samråd med lege når det gjelder medisin.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 10:26   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjerteklapp!

Opprinnelig lagt inn av Nett

Sliter med hjerteklapp og høy puls, og tror det kan komme av at jeg er litt overmed. på tyroxin. Har noen av dere erfaring med å måtte senke tyroxin-dosen etter oppstart av lavkarbo.kurer?? (Tror jeg skal ta en plodprøve i morgen for det er ganske ubehaglig.)

Med.dosen min daglig er: 150 mcg Tyroxin og 10 mcg Liothyronin.

Ja, du har rett, det høres ut som overmedisinering. Jeg hadde det også slik en periode etter at jeg begynte med lavkarbo. (Men det var ikke derfor jeg trappet ned medisinen såpass mye at legen plutselig fant ut at jeg kunne slutte med den altså). Jeg tor på en måte at hormonene våre "justerer" seg når vi går på lavkarbo og at vi muligens trenger mindre doser enn før. Du kan jo kutte ned med 1/2 pille (er det fremdeles "brekk" på dem ?) - det er den takten legen anbefaler å gjøre det på. Hvis du er usikker kan du jo snakke med legen og få tatt nye prøver.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 10:34   #6
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Hjerteklapp!

Nei, jeg skal nok ikke slutte på medisinene, for de har hatt veldig pos. virkning på meg! Tar blodprøver ca. hver 6-8 uke og må nok belage meg på å ta med. resten av livet, pga autoimmun betennelse i kjertelen!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 10:49   #7
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Hjerteklapp!

Ta magnesium!

2 el 3 tbl x 2 per dag. Jeg har av og til litt hjerteklapp selv, men jeg vet jo at aktivitetsnivået mitt er ganske høyt. Men med magnesium har det hjulpet veldig. Ellers tar jeg også en baby-aspirin daglig og omega-3.

Men mot hjerteklapp: Magnesium!

Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 16:07   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjerteklapp!

Nett - jeg mente ikke at du skulle slutte altså. Man skal aldri slutte med slik medisinering uten i samråd med lege. Men om mulig kutte ned med 1/2 pille for å se om det hjalp går vel bra ?


Men atte Jan ... Hjerteklapp er en typisk bivirkning når man tar for stor dose stoffskifte medisiner. Da er cluet å fjerne årsaken til hjerteklappen, ikke dempe symptomet ... eller ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 17:11   #9
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Hjerteklapp!

Nille, svaret mitt var egentlig til Fedonisten ang. at hun ikke svarte på om jeg skulle slutte med medisin! Jeg så ikke meld din før nå - egentlig rart for jeg ser jo at ditt svar er postet før mitt

Mener det du sier er riktig og at jeg kan være på vei til overmed. nå. Tror også at dosen har sammenheng med hvor mye man veier! Gjør ingenting uten å ta blodprøve først, for jeg sliter så for å holde det stabilt!

Hvordan setter jeg inn sitat, jeg får det ikke til!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 01:22   #10
lillajay
Medlem
 
lillajay sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: London, England
Alder: 67
Innlegg: 199
lillajay har en fantastisk aura rundt seglillajay har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjerteklapp!

Jeg begynte med hjerteklapp og tretthet før Jul og i slutten av Januar ble det riktig ille. Da jeg snakket med doktoren sendte han meg for å ta blodprøve. Det viste seg at jeg måtte kutte ned på Thyroxin dosen. Jeg har tatt 100 mcg i mange år men nå er jeg nede i 75 mcg. Jeg begynte med hjerteklapp før jeg begynte med lavcarbo-dietten i januar. Doktoren trodde først at jeg hadde for lav blodprosent men blodprøven viste noe annet. Du må ikke kutte ned på dosen uten å snakke med doktoren og få tatt blodprøve. Jeg har vært på Thyroxin i 15 år og regner med at jeg kommer til å bruke det resten av livet. Spør doktoren før du gjør noe drastisk.

__________________
fra Lillajay.

Med godt humør det er som solens blanke skinn,
det lys og varme gir til både sjel og sinn.
Ludvig Holberg



lillajay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no