Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Hva er forskjellen på høyt og lavt stoffskifte

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-06, 10:37   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hva er forskjellen på høyt og lavt stoffskifte

................


Sist redigert av Tidligere bruker : 01-11-07 kl 17:38.
  Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 22:25   #2
trommis
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva er forskjellen på høyt og lavt stoffskifte

Litt enkelt; høyt stoffskifte går kroppen på høygir, en går som regel ned i vekt, en har KRAFTIGE humørsvingninger, en har utvendige og innvendige skjelvinger, som regel diare, kan få problemer med hud, hår, negler, svimmel, hjertebank, Og problemer med å sove. Dette er symptomer en KAN få, men ikke må få. Det kan være forskjell fra menneske til menneske!! Noen kan få alle symptomer som er, noen kan få f.eks en av de.

Lavt stoffskifte: nesen det motsatte, en går opp i vekt, en har lyst til å sove, trøtt sliten og det går ikke over selv om du sover i ett døgn. En kan få hjertebank, og kan få forstoppelse, problemer med hud, hår og negler, svimmel og hjertebank. Her og kan en få noen av symptomene, eller alle.

Når en har problemer med stoffskifte kan en også få mangler i kroppen, da den kan tømmes for vitaminer og mineraler fortere enn hos andre uten denne flotte sykdommen.

Det som det er lurt å sjekke er:
B12
B6
B3
(nesten alt som er av B...)
D-vitaminer
Ferritin (husk c-vitaminer om en må ta tillegg)
jern (husk c-vitaminer om en må ta tillegg)
selen

Og det er bare noe av det.

  Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 07:06   #3
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Hva er forskjellen på høyt og lavt stoffskifte

Veldig bra forklart om stoffskiftet.

Mitt svinger innenfor normalen, har jeg funnet ut.

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 05:53   #4
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Hva er forskjellen på høyt og lavt stoffskifte

...

Noen kan feilaktig ende med diagnosen "depresjon" , når det egentlig er snakk om lavt stoffskifte...

Viktig å skjekke det fysiske først, m.a.o. ( m blodprøver.)


'trommis' kom med en veldig bra forklaring om det under her !

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 07:32   #5
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: Hva er forskjellen på høyt og lavt stoffskifte

jeg har lavt stoffskifte,legen sa vi skulle sikte mot høytstoffskifte. Vet at det heller ikke er bra

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 09:16   #6
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Hva er forskjellen på høyt og lavt stoffskifte

hmmm dette var nytt for meg... for jeg var hos legen i fjor vår, han sa at jeg hadde høyt stoffskifte og at jeg måtte ta meg sammen og gå ned i vekt ( har slitt emd det leeeenge) så jeg følte meg så hjelpeløs... men så fant jeg lavkarbo- og det har hjulpet, så var jeg til kontroll hos legen etter jul og den var på normalen igjen og legen var fornøyd...???

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 12:06   #7
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Hva er forskjellen på høyt og lavt stoffskifte

Du høres ut som om du har en moderne lege, Monki! Det er visstnok sånn at vi som tar Levaxin gjerne føler seg best, og først blir kvitt symptomene på lavt stoffskifte når vi er i den øvre tredelen av normalen. Mens veldig mange leger (deriblant min) er fornøyd om det ligger midt på skalaen.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
[Diett] Hva er forskjellen på Fedon og Atkins? mofe Spørsmål og svar 1 05-09-05 18:18
Hva er forskjellen? elian Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 09-02-05 18:47
Hva er forskjellen? apple Lavkarbo generelt 2 26-10-04 22:15
Forskjellen på Atkins Produkter? mam Atkins kosthold 0 17-09-04 20:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no