Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Høykarbo, noen som har erfaring?

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-11, 16:26   #126
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

http://www.pcrm.org/health/diabetes/...s_stories.html

Her er noen av historiene fra den siden jeg har henvendt dere til ang diabetes. Nei vent dette skulle jo ikke fungere?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:27   #127
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hahaha, ja du får sagt det du Tatt i betraktning at du er like steil på dine påstander så er vi vel da egentlig ganske like, med unntak av at jeg faktisk har satt meg inn i generell ernæring i mye større grad enn det høres ut til at du har gjort

Ok. Kanskje om en tid når du går tilbake å leser denne tråden så kommer du til å føle deg ganske flau når du ser dine poster og mine.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:28   #128
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du siterte din guru om karbohydrater og fett... Thomas Geisner har laget en fin innledning til hvordan karbo og fett fungerer i kroppen. Anbefaler og lese det - fordi det står i motsetning til det din guru sier - og det er BEVIST over enhver tvil at det stemmer slik Thomas skisserer. Han er ikke min "guru" han er en av MANGE fagfolk som forfekter et lavkarbokosthold. Samtidig har han så god kunnskap om hvordan kroppen fungerer at jeg mener han er en av mange gode kilder til kunnskap om ernæring.

Og du, selv om dine guruers uttalelser holder for deg, så bør du respektere at det ikke holder for meg - spesielt fordi uttalelsene viser at det mangler på generell ernæringskunnskap og hvordan kroppen fungerer Enhver ernæringsbok vil fortelle deg det samme...

Ok. Men så lenge mange av "mine folk" som du liker å kalle det kan motbevise dette i form av RESULTAT. Har Thomas og sin bande fremdeles alt rett?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:30   #129
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Steven Hagstrom
"My name is Steven Hagstrom and I have been a type 1 diabetic for 16 years. I am insulin dependent and I wear a pump. I control my diabetes through insulin, diet, and some yoga. "This past year, my wife and I attended Katherine’s “Food For Life” class and we decided to go vegan. Since then, we’ve noticed several changes in my insulin activity and usage. Primarily, we’ve noticed a significant decrease in the amount of insulin used for eating. I haven’t eliminated the need for insulin, but I have significantly reduced it. Insulin is affected through weight and fat. Through this vegan diet, I’ve reduced my weight by over 40 pounds (about 15 percent of my body weight, from 250 to 210 pounds). This decrease in weight has greatly increased the efficiency of the insulin I take. Since diabetes is a progressive disease, I see this as an activity that will increase my life span and decrease my reliance on insulin. The amount of insulin I require has dropped from 60 to 40 units per day, about a 33 percent decrease since I became vegan.
I’ve been noticing that the longer I maintain my vegan diet, the better it gets. To the point where some days, I only require 30 units. There’s no question in my mind that the vegan lifestyle has been substantially effective in decreasing my dependence on insulin.
- Steven Hagstrom, “Food For Life” Cancer & Diabetes Student, Fort Worth, Texas (Nov. 20, 2010)

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:31   #130
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

http://www.atkinsdietalert.org/

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:31   #131
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

http://www.pcrm.org/news/release060111.html

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:32   #132
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Morsomt hva du finner hvis du faktisk gidder å lese rundt på linkene jeg gir dere i stede for å hetse meg hele tiden.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:33   #133
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

http://www.youtube.com/watch?v=mgEgM...&feature=share

Med tanke på verdenseliten å bare spise frukt Der fant jeg en gitt

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:34   #134
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Morsomt hva du finner hvis du faktisk gidder å lese rundt på linkene jeg gir dere i stede for å hetse meg hele tiden.

Er det hetsing å være uenig med deg, og linke til MINE kilder? Hvis du er så hårsår bør du finne deg et forum der flertallet er ENIG i dine påstander

Og du, jeg leser faktisk linkene dine...det betyr ikke at det du sier "makes more sense" for min del

Jeg er overrasket over at du reagerer slik, jeg mener jeg er ganske saklig i mine kommentarer, med unntak av når du kommer med ren feilinformasjon.

Flau over mine innlegg? Hm, nei det tror jeg ikke jeg kommer til å bli gitt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:35   #135
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Ja med andre ord, b12 mangel kommer ikke av kjøtt mangel for det finnes ikke akkurat flyst av vegeterianere. Jeg vet at Dr Doug Graham supplerte med b12 tabletter i 1 måned for mange mange år siden og har aldri tatt noe b12 før eller siden og har ikke b12 mangel. Igjen kan jeg bare si resultat snakker høyere enn noen teori.
Den boka du referer til virker fin den, men så lenge alt blir motbevist av resulateter i forhold til vitaminer og mineraler så går den boka ut vinduet for min del. Når folk har spist dette kostholdet i 5-35+år og ikke lider av noenting som denne boka hevder de vil gjøre da er svaret enket for min del.

http://www.drmcdougall.com/misc/2009nl/feb/starch.htm
Der har du nok av referaner nederst. Les rundt på siden også så finner du svar på alt

Leser du det folk faktisk skriver eller leser du det du skulle ønske stod der?

Den linken viser ingen referanser til populasjoner som har levd på et slikt kosthold over en lengre periode. Det står at kostholdet til enkelte folkegrupper har vært stivelses-basert, ikke at kostholdet har vært i nærheten av den fordelingen du snakker om.

Kan du bare gi meg ett, 1, eksempel på en populasjon som har levd på en slik diett. Og da mener jeg at du faktisk kommer med det eksempelet, og ikke en link der jeg må lete meg halvt i hjel for å finne noe fornuftig. Dette burde ikke være så vanskelig.

(Eksempelvis dersom jeg spurte etter en populasjon som hadde spist nesten utelukkende animalsk, så kunne du svart Eskimoene eller masaiene.)

Opprinnelig lagt inn av dydde

I følge Dr McDougall og høykarbo folka er grunnen til at blodsukkeret osv. går til himmelen er at du spiser for mye fett og har for mye fett i årene og systemet. Dette hindrer karbohydraten altså glukosen i å nå cellene pga fettet blokkerer dette. Som igjen fører til at glukosen bare fyker rundt i blodet og cellene som gjør at dette skaper problemet. Med andre ord, fett er problemet ikke frukten.

Ok, dette blir for dumt. Her fremviser du en så ekstremt liten innsikt i fysiologiske prinsipper at det rett og slett blir litt flaut å lese.

Hvis du ikke har den minste peiling på blodsukkerregulering, så sett deg for guds skyld inn i dette før du setter deg som oppgave å "informere".
Det at du fraskriver deg alt ansvar, og ber folk å gå til kilden for å stille spørsmål, sier nok. Du burde virkelig sitte med ganske mange spørsmål til MacDougal selv etterhvert, ettersom du blir informert om hvor misinformert han ser ut til å være.

Jeg går utifra at han vet utmerket godt hvordan blodsukkerregulering fungerer, og ser på det som mer sannsynlig at du har misforstått det du evt har lest av ham, for SÅ feil kan han umulig ta.

Det er også stor forskjell på å kurrere en sykdom og å bli symptomfri fra sykdommen. Når det gjelder diabetes type 1 så blir dette i veldig stor grad gjeldende. Du kan spise deg ganske symptomfri, i den grad at du regulerer blodsukkeret med maten du spiser, men du vil ikke kunne bli kvitt sykdommen, da problemet er at bukspyttkjertelen ikke fungerer.

Opprinnelig lagt inn av dydde

Ok så du mener at lavkarbo høy kjøtt kurerte b12 mangelen din? IKKE 3 måneder med B12 injeksjoner? som jeg har nevnt tidligere folk bruker kun 1 måned med B12 injeksjoner på vegetar så trenger de ikke tenke på b12 igjen.

De som er slankeoperert, og ikke kan absorbere B12, må ta en injeksjon med vitaminet en gang i mnd. Det er ikke snakk om en eneste injeksjon og så aldri mer. Dette gjelder også de som ikke spiser animalsk mat, for om du ikke får i deg vitaminet, så kan du heller ikke absorbere det.

Det er såklart ulike grader av mangeltilstander, da det er individuelle tålegrenser osv, men til syvende og sist så vil en mangeltilstand til slutt oppstå.

Når det kommer til resultater. Du snakker som om det bare er MacDougal som har gjort folk friske. Det finnes ganske mange leger med gode tall å vise til. Wolfgang Lutz f.eks. har flere titusener av pasienter på samvittigheten. Jan Kwasiniewski kurerte massevis av folk. Her i Norge har Sofie Hexeberg ganske mange pasienter som har blitt frisk fra ulike sykdomstilstander. I Sverige har legene Annika Dahlquist og Andreas Eenfeldt en del pasienter med suksesshistorier. Dette er bare eksempler, det finnes mange fler.

Til å være så opptatt av å opplyse og informere, så virker du svært lite informert selv. Kildeutvalget ditt er mildt sagt kritikkverdig, og argumentene dine henger jo ikke sammen engang.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:39   #136
HenrikBooe
Medlem
 
HenrikBooe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 29
Innlegg: 122
HenrikBooe er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Jeg har mer tro på at lavkarbo er bedre enn høykarbo.

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:45   #137
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Leser du det folk faktisk skriver eller leser du det du skulle ønske stod der?

Den linken viser ingen referanser til populasjoner som har levd på et slikt kosthold over en lengre periode. Det står at kostholdet til enkelte folkegrupper har vært stivelses-basert, ikke at kostholdet har vært i nærheten av den fordelingen du snakker om.

Kan du bare gi meg ett, 1, eksempel på en populasjon som har levd på en slik diett. Og da mener jeg at du faktisk kommer med det eksempelet, og ikke en link der jeg må lete meg halvt i hjel for å finne noe fornuftig. Dette burde ikke være så vanskelig.

(Eksempelvis dersom jeg spurte etter en populasjon som hadde spist nesten utelukkende animalsk, så kunne du svart Eskimoene eller masaiene.)



Ok, dette blir for dumt. Her fremviser du en så ekstremt liten innsikt i fysiologiske prinsipper at det rett og slett blir litt flaut å lese.

Hvis du ikke har den minste peiling på blodsukkerregulering, så sett deg for guds skyld inn i dette før du setter deg som oppgave å "informere".
Det at du fraskriver deg alt ansvar, og ber folk å gå til kilden for å stille spørsmål, sier nok. Du burde virkelig sitte med ganske mange spørsmål til MacDougal selv etterhvert, ettersom du blir informert om hvor misinformert han ser ut til å være.

Jeg går utifra at han vet utmerket godt hvordan blodsukkerregulering fungerer, og ser på det som mer sannsynlig at du har misforstått det du evt har lest av ham, for SÅ feil kan han umulig ta.

Det er også stor forskjell på å kurrere en sykdom og å bli symptomfri fra sykdommen. Når det gjelder diabetes type 1 så blir dette i veldig stor grad gjeldende. Du kan spise deg ganske symptomfri, i den grad at du regulerer blodsukkeret med maten du spiser, men du vil ikke kunne bli kvitt sykdommen, da problemet er at bukspyttkjertelen ikke fungerer.


De som er slankeoperert, og ikke kan absorbere B12, må ta en injeksjon med vitaminet en gang i mnd. Det er ikke snakk om en eneste injeksjon og så aldri mer. Dette gjelder også de som ikke spiser animalsk mat, for om du ikke får i deg vitaminet, så kan du heller ikke absorbere det.

Det er såklart ulike grader av mangeltilstander, da det er individuelle tålegrenser osv, men til syvende og sist så vil en mangeltilstand til slutt oppstå.

Når det kommer til resultater. Du snakker som om det bare er MacDougal som har gjort folk friske. Det finnes ganske mange leger med gode tall å vise til. Wolfgang Lutz f.eks. har flere titusener av pasienter på samvittigheten. Jan Kwasiniewski kurerte massevis av folk. Her i Norge har Sofie Hexeberg ganske mange pasienter som har blitt frisk fra ulike sykdomstilstander. I Sverige har legene Annika Dahlquist og Andreas Eenfeldt en del pasienter med suksesshistorier. Dette er bare eksempler, det finnes mange fler.

Til å være så opptatt av å opplyse og informere, så virker du svært lite informert selv. Kildeutvalget ditt er mildt sagt kritikkverdig, og argumentene dine henger jo ikke sammen engang.

Du er på et helt annet nivå enn meg når det gjelder detajler og utdanning på området.
Jeg har ikke gått så dypt til bunns i høykarbo med tankle på alt dette. Jeg var så lei etter 4 år på lavkarbo og etter å ha lest alt hvordan kroppen fungere osv. at jeg ville bare ha noe som fungrte.
Det er alt jeg bryr meg om, at det fungerer. Teori og alt sånn små ting bryr jeg meg ikke om lenger derfor er det lettere å lese bøkene eller se på forum etc å spør folka som lever av dette med tanke på bøkene osv.

Det eneste jeg vet ang folk som har levd som dette er den linken jeg postet til deg. Og den filmen på 1 time og 16 minutter.
Beklager så mye at jeg ikke kan komme med mer skikkelig detaljerte ting ang McDougall osv. av det du lurer på, så om du er interresert så må du spørre han på mail. Han svarer med en gang pga jeg har spurt han om noen ting.

Jeg vet at Jan Kwasniewski spesielt har kurert mange, men det fungerte aldri på meg. Og jeg hadde direkte kontakt med folk som var utdannet av han og praktiserte det. Så det er derfor jeg vil at folk skal få vite om høykarbo også pga det er ikke alltid lavkarbo fungerer for folk. Og det kan ofte være så enkelt at de bare må prøve høykarbo i steden for alt av forskjellige vitamin mangel osv. osv.
Jeg er aldri fan av at ting skal være så veldig komplisert å isolert. Jeg vil ha noe som er veldig enkelt å forholde seg til, gir fantastiske resultater og smaker godt.
Du får lese igjen ang blodsukker osv. osv. når det gjelder
Her skrives det vel en del ang Neal Bernard om det
http://www.pcrm.org/resch/edresource...tr_curr_4.html
http://www.pcrm.org/health/diabetes/..._goldberg.html

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:47   #138
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

http://www.youtube.com/watch?v=mgEgM...&feature=share

Med tanke på verdenseliten å bare spise frukt Der fant jeg en gitt

Verdenseliten? Er du morsom?

Han satte ny personlig rekord, bare litt mer enn 25 min over verdensrekorden... Bare litt mer enn 15min bak verdensrekorden for kvinner...

Tilbake på 1920-tallet ville han vært i verdenstoppen, i dag? Not so much.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:48   #139
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Er det hetsing å være uenig med deg, og linke til MINE kilder? Hvis du er så hårsår bør du finne deg et forum der flertallet er ENIG i dine påstander

Og du, jeg leser faktisk linkene dine...det betyr ikke at det du sier "makes more sense" for min del

Jeg er overrasket over at du reagerer slik, jeg mener jeg er ganske saklig i mine kommentarer, med unntak av når du kommer med ren feilinformasjon.

Flau over mine innlegg? Hm, nei det tror jeg ikke jeg kommer til å bli gitt

Helt klart ikke hetsing å være uenig med meg. Men ikke vær uenig i meg vær uenig i det kildene jeg henviser til sier. Jeg har aldri sagt at lavkarbo er dårlig eller at Thomas eller noen av dine folk ikke har feil. Jeg sier at det alltid finnes 2 sider av saken. Så hvis du vil sette kildene opp mot hverandre må du f.eks ta Thomas sin informasjon å lime det inn i en mail til Neal Bernard å se hva han svarer på det.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:49   #140
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Verdenseliten? Er du morsom?

Han satte ny personlig rekord, bare litt mer enn 25 min over verdensrekorden... Bare litt mer enn 15min bak verdensrekorden for kvinner...

Tilbake på 1920-tallet ville han vært i verdenstoppen, i dag? Not so much.

Men han vinner jo maraton ? Igjen beklager så meget om jeg har missforstått videoen da.
Er sikkert bare i Amerika ikke verden, sorry. Men han gjør dette for det er gøy. Han driver ikke med dette på fulltid. Han har jobb, unger, kone osv. Så uansett imponerende.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:53   #141
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

He he... Du er glad i ytterpunkter, Dydde
Så lenge det funker for deg så er det bare å kjøre på

  Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:55   #142
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Du er på et helt annet nivå enn meg når det gjelder detajler og utdanning på området.
Jeg har ikke gått så dypt til bunns i høykarbo med tankle på alt dette. Jeg var så lei etter 4 år på lavkarbo og etter å ha lest alt hvordan kroppen fungere osv. at jeg ville bare ha noe som fungrte.
Det er alt jeg bryr meg om, at det fungerer. Teori og alt sånn små ting bryr jeg meg ikke om lenger derfor er det lettere å lese bøkene eller se på forum etc å spør folka som lever av dette med tanke på bøkene osv.

Det eneste jeg vet ang folk som har levd som dette er den linken jeg postet til deg. Og den filmen på 1 time og 16 minutter.

Beklager så mye at jeg ikke kan komme med mer skikkelig detaljerte ting ang McDougall osv. av det du lurer på, så om du er interresert så må du spørre han på mail. Han svarer med en gang pga jeg har spurt han om noen ting.

Jeg vet at Jan Kwasniewski spesielt har kurert mange, men det fungerte aldri på meg. Og jeg hadde direkte kontakt med folk som var utdannet av han og praktiserte det. Så det er derfor jeg vil at folk skal få vite om høykarbo også pga det er ikke alltid lavkarbo fungerer for folk. Og det kan ofte være så enkelt at de bare må prøve høykarbo i steden for alt av forskjellige vitamin mangel osv. osv.
Jeg er aldri fan av at ting skal være så veldig komplisert å isolert. Jeg vil ha noe som er veldig enkelt å forholde seg til, gir fantastiske resultater og smaker godt.
Du får lese igjen ang blodsukker osv. osv. når det gjelder
Her skrives det vel en del ang Neal Bernard om det
http://www.pcrm.org/resch/edresource...tr_curr_4.html
http://www.pcrm.org/health/diabetes/..._goldberg.html

Med andre ord vet du ikke om en eneste populasjon som har levd slik?

Dersom du brukte 4 år på å lese alt om hvordan kroppen fungerte, overrasker det meg at du ikke er mer kritisk til så åpenbare feiltolkninger om kroppens fysiologi.

Fra den første linken din:
"To insure complete nutrition, it is important to have a source of vitamin B12, which could include any common multivitamin, fortified soymilk or cereals, or a vitamin B12 supplement of 5 micrograms or more per day."

Da skulle vel B12-diskusjonen være et ferdig kapittel, da dine kilder også konkluderer med at tilskudd er nødvendig...

Dersom du bare er ute etter å informere om at dette alternativet finnes, så er det greit. Men intil du faktisk skjønner mekanismene bak hvordan det fungerer, så KAN du ikke anbefale folk å sette igang med denne dietten, spesielt ikke folk med sykdommer som diabetes. Å anbefale en diett til mennesker krever elementærkunnskaper om hvordan dietten fungerer og hvordan den påvirker kroppen.
På samme måte er det hvis en som ikke har peiling begynner å anbefale lavkarbo til folk, og dietten ender opp med å bestå av egg og bacon til hvert måltid, eller enda værre: ender opp med å være både lavkarbo og lavfett på en gang.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 17:01   #143
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Guttungen min har også vunnet maratonløp, men her i huset er vi så realistiske at vi ser på slutt-tiden, ikke hvor mye seinere de andre som stilte opp løp *lol*

Når det gjelder dette at du står frem som budbringer for alvorlige sykdommer du TROR du vet "kuren" på;
Vær så snill å slutte å påstå slike ting.
Ikke alle setter seg inn i hva som skjer i kroppen når man har en sykdom som er dødelig uten medisin, og hvis du bare klarer å overbevise en eneste om at de må spise som du gjør, så er dette farlig.
Det er absolutt ingen unnskyldning at du etterpå skriver fra deg ansvaret og skylder på andre som du har feiltolket!
Absolutt ingen steder i linkene dine finner jeg at noen blir kurert for diabetes 1. Såvidt jeg vet (og jeg har lest mye om dette) så foruten det å få transplantert en ny bukspyttkjertel, så er det forsøk i Kina med innsprøyting av stamceller som er det nærmeste man kommer en kur som helbreder.
Ved å gå over til lavkarbo (med ekstremt nøye blodsukkerregulering/ redusering av insulin) blir medisinmengden man trenger redusert kraftig, men man blir ikke helbredet!!!!!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 17:02   #144
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Takk. Slutt.

Les moderator.

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 17:10   #145
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Nå er det vel sånn at å tro blindt på det "guruer" sier, om de heter Atkins eller Graham.
De kan si og "bevise" akkurat hva de vil i bøkene sine. Det som jeg tror er riktig da, er å ta et valg, og å prøve ut det valget - jeg valgte Atkins - for å se om det er riktig for en.

Ellers vil jeg bare si om Thomas Geisner: Han er en dyktig kirurg (mange års utdannelse) og stiller ingen diagnose i bloggen sin. Jeg synes han kan få litt respekt. Det samme gjelder for øvrig for hans kollega Espen Rostrup. Begge to er ganske åpne for det meste innen kosthold, og har veldig mye kunnskap omtrent ned på kvarke nivå på hvordan de forskjellige molekylene i maten påvirker molekylene i kroppen. De gutta har en god del mer peiling enn både Atkins og Graham til sammen.
At de har valgt lavkarbo er uvesentlig når det kommer til fakta om matens vei og dens påvirkning i kroppen.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 17:10   #146
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Den videoen der er jo helt latterlig! For det første er duden som er hovedperson DOPET på ett eller annet ulovlig...

Ikke nødvendigvis. Den sløve, "dopa" væremåten kan også være en følge av mangelfull ernæring. Flere veganere jeg har møtt har vært helt sinnsykt trege, helt uten dop. Hormonell ubalanse, manglende aminosyrer, idk. Noe gæærnt er det.

  Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 17:12   #147
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Hvis Dydde trives på sitt kosthold så la ham fortsette med det.

Og jeg forstår så gjerne at når man har funnet noe som fungerer for en selv så vil man gjerne "åpne" øynene på andre som IKKE har sett det en selv har sett og erfart. Det gjelder uansett livsstil; jeg gleder meg til jeg skal begynne jobbe igjen og proklamere lavkarbo! (Til de andres forargelse...)

Noen liker mora andre liker dattera. Greitt, dette er et lavkarboforum, men det har da vært presentert mange ikkelavkarbo-varianter her tidligere. Det GJØR jo ingenting om lavkaro får en liten "oppkvikker" av og til?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 17:17   #148
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Kan Dydde forklare på en grei måte, hvorfor så mye frukt IKKE høyner blodsukkeret, og hvorfor kjøtt er ugreit for mennesket? Ikke for å skape faenskap, men fordi jeg er nyskjerrig på hvordan du ser på det?

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 17:22   #149
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Gidder ikke lese hele tråden med krangling, så beklager om noe blir skikkelig feil her.
Men jeg har prøvd å bare leve på frukt og da i hovedsak bananer noen dager (hadde skikkelig cravings en periode) og det er noe av det verste jeg har gjort mot kroppen min Jeg hadde diare og magekramper alle disse dagene, og det tok uker før det ble mer normale dager enn diaredager. Magen er fortsatt ikke helt bra igjen og jeg er litt bekymret for om den noen gang kommer til å bli helt bra igjen

Så ja, noen har prøvd høykarbo. Og det var helt for j****g og er fortsatt det i dag da planene mine ofte går i dass, bokstavelig talt. Kan ikke huske noe økt energinivå eller noe annet, det var ikke akkurat der jeg hadde fokuset mitt Det var ikke så lenge men verken tarmen min eller sjela mi hadde taklet noe mer.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 17:22   #150
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Ikke nødvendigvis. Den sløve, "dopa" væremåten kan også være en følge av mangelfull ernæring. Flere veganere jeg har møtt har vært helt sinnsykt trege, helt uten dop. Hormonell ubalanse, manglende aminosyrer, idk. Noe gæærnt er det.

Ah... det forklarer

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som skulle være på lavkarbo 17. mai som enda opp med høykarbo!? Smelia Lavkarbo generelt 9 19-05-11 15:14
Noen som har samme erfaring? helle50 Ketolysekuren 4 25-10-10 18:49
Noen som har erfaring med kortisonbehandling? Ullabulla Spørsmål og svar 3 06-02-09 18:43
Noen som har erfaring med wii fit? Håp_80 Trening 11 14-01-09 12:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no