Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mai-startere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-13, 20:32   #126
Roni
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 4
Roni er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Hei, kan jeg og slenge meg med her sånn på tampen? Jeg er helt ny på ketolyse så hadde vært veldig fint å hatt noen å følge

Tenker meg ned 10 kg i første omgang. Motivasjonen er at jeg fikk akutt pankreatitt her i starten av året og sitter etter det igjen med en bukspyttkjertel som produserer litt for lite insulin, er dermed på grensen til diabetes. Det er noe jeg veldig gjerne vil unngå og utsende og fysisk form har heller ikke vondt av det overhode!

Ha en fin kveld!

Roni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 21:32   #127
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Velkommen og lykke til til nykommerne! Er ganske fersk selv, men må si at jeg koser meg på ketolyse!

Akkurat nå har jeg oopsie-rolls i ovnen, er ikke helt sikker på om de blir vellykkede, men den som intet våger, intet vinner!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 23:06   #128
dorthelie
Nytt Medlem
 
dorthelie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Finnmark
Innlegg: 8
dorthelie er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Slenger meg på her jeg, selvom måneden begynner å nærme seg slutten. Har 10 kg som skal av først og fremst, så får vi se om jeg ikke finner ut at noen ekstra trengs å gå ned også. Per idag veier jeg ca 70, men skal ned til 60. Er bare 166 høy så føler jeg blir alt for liten, og alt for bred til vekten jeg har nå. Ser også fram til en sunnere livsstil. I og med at jeg har cøliaki og ikke tåler hvetemel, passer dietten for meg.

Ser fram til motivasjon fra andre som holder på med det samme

dorthelie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 23:08   #129
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Sier som Gabi: Velkommen skal dere være.

Da er dagen min straks over. Jeg har i dag vært ute på en liten gåtur. Ble vel kun en knapp kilometer. For jeg har en låsning i det ene bekkenleddet som begynte å krangle. Så litt kjedelig for gubben som "måtte" snu. Men snilt av ham Vi endte opp klissvåte, for vi var vel bare litt over halvveis tilbake til bilen da himmelen åpnet seg :P Jeg sa at han kunne løpe, men jeg hadde ikke sjanse til å gjøre det samme. Godt å komme hjem til tørre klær.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 23:11   #130
dorthelie
Nytt Medlem
 
dorthelie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Finnmark
Innlegg: 8
dorthelie er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Sier som Gabi: Velkommen skal dere være.

Da er dagen min straks over. Jeg har i dag vært ute på en liten gåtur. Ble vel kun en knapp kilometer. For jeg har en låsning i det ene bekkenleddet som begynte å krangle. Så litt kjedelig for gubben som "måtte" snu. Men snilt av ham Vi endte opp klissvåte, for vi var vel bare litt over halvveis tilbake til bilen da himmelen åpnet seg :P Jeg sa at han kunne løpe, men jeg hadde ikke sjanse til å gjøre det samme. Godt å komme hjem til tørre klær.

Vel, litt mosjon er vel bedre enn ingen i det hele tatt? Håper den låsingen i bekkenleddet slutter å krangle, er ikke noe gøy.

Lurer på om noen vet om winerpølser er fyfy når man går på ketolysedietten?

dorthelie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 07:04   #131
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Hevingen: Usj, håper bekkenet slutter å krangle... Men som dorthelie sier, mosjon er mosjon!

Dorthelie: jeg vet ikke ang. wienerpølser, du må nesten lese på næringsinnholdet i pølsen.

Ny dag, nye muligheter. Fikk ikke sove i natt, så jeg sto opp en time før jeg pleier. S nå sitter jeg her, ferdig dusjet/påkledd/sminket, frokosten er spist, og det er en time til jeg skal reise, 45 min. til jeg vekker ungene.

Har et porsjonsstykke ytrefilet i kjøleskapet som jeg tenkte å ha til middag i dag, men aner ikke hva jeg skal finne på med det. Tips?

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 21:44   #132
Roni
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 4
Roni er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Det viser seg at det lønne seg å trimme, vekta viste nesten en kg ned på 1 uke i dag morges!

Gleder meg til å få ketolyseboka i posten nå så jeg kan komme i gang ordentlig med kostholdet. Har så langt bare fokusert på å spise matvarer med under 5-6 kh per 100g vare (da rent kjøtt og mest frukt og grønt) og å kun drikke masse vann. Er det fler punkter jeg kan starte med før jeg får boka? Regne så jeg spiser rundt 15-20g kh per dag, gjør dere det, eller spiser bare så lite at dere vet dere er i ketose?

__________________


Roni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 22:00   #133
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Takk for støtten, folkens!

I går begynte jeg å få smerter under høyre ribbein. Har hatt dette flere ganger før, men i dag ble det veldig vondt. Nesten så jeg ble litt bekymret. Men så har jeg tenkt i gjennom de siste dagene, og da var jo konklusjonen enkel likevel. Første uken på Ketolyse løp jeg på do stadig vekk. Og det pleier jeg ikke. Denne uken har ting vært betraktelig tregere. I tillegg har jeg vært på kurs, så da kan jeg ikke like lett stikke på "det lille rommet". I løpet av dagen kom magen litt i gang igjen, og smertene slapp. Jeg syns det er litt rart at luft kan gjøre så vondt.

Ellers skjer det ikke så mye spennende her. Jeg har travle dager med ca ti timer ute av huset for å være på kurs. Det gjør at jeg må tenke litt mer planlegging.

__________________
Bloggen min




Sist redigert av Hevingen : 22-05-13 kl 22:18.
Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 18:21   #134
dorthelie
Nytt Medlem
 
dorthelie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Finnmark
Innlegg: 8
dorthelie er på en erverdig vei
Smile

Sv: Mai-startere

Hei,

ting går rette veien merker jeg. Skulle bare hatt en badevekt å forholde meg til, selvom jeg hater å veie meg. Følger også bare med på at jeg holder meg til 10-15 kh hver dag, overstiger ikke 20.. Lurer på om jeg er i Ketose, men kan virke sånn på ånden hvertfall. Ikke noe morsomt å jobbe i resepsjonen da, tyggis må være tilgjengelig hele tiden..

Spiste nydelig middag idag, og hjemmelagd eggesalat til frokost. Middagen bestod av en oppkuttet wienerpølse, 2 skiver skogsbacon, litt matfløte og hvitløkskrydder. Kombinert med den første og beste blomkålmosen jeg har smakt. Ble utrolig overrasket over at den var så god.. Ellers så prøvde jeg meg på en bounty sjokoladekake i går, var lett å lage og ble veldig god. Men har bare spist ett stykke, søtsuget er borte så syntes ikke det er nødvendig å trigge det når det endelig har forsvunnet. Ellers går det mye i vann..

Noen som har tips til eventuell lunsj? Syntes det er vanskelig med lunsj.. Er ikke spesielt glad i grønnsaker heller, så er veldig begrenset for hva jeg kan presse i en salat også.

Huff, er helt utmattet. Sovetid nå allerede.. ingen søvn i natt. Så sier godnatt for idag

__________________
If you do what you always did, then you will get what you always got



dorthelie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 04:48   #135
Lille-Ulv
Nytt Medlem
 
Lille-Ulv sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Oppland
Innlegg: 2
Lille-Ulv er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Da er jeg også med. Startet 16. mai. Omsider.

Har bladd og lest i mange av trådene her før jeg registrerte meg som bruker.

Mer info om meg finner dere under "Introduksjoner."

Lille-Ulv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sult av Hamsun Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 10:23   #136
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Lille-Ulv, her.

Da er jeg også med. Startet 16. mai. Omsider.

Har bladd og lest i mange av trådene her før jeg registrerte meg som bruker.

Mer info om meg finner dere under "Introduksjoner."

Velkommen!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 21:02   #137
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Hei alle sammen. Hvordan går det med dere? Jeg hadde en gigasprekk på flere dager, jeg aner ikke hva som kom over meg. Det var fælt, rett og slett. Jeg klarte først å ta meg inn igjen i dag. Jeg er veldig lei meg for dette, jeg er jo motivert og vet veldig godt hva jeg gjør, og jeg har ikke pleid å streve med sprekker. Nå ønsker jeg egentlig bare å komme rett i den deilige ketosen igjen selv om jeg nok tror jeg må bruke helgen på å komme dit.

Jaja, sola skinner her på Vestlandet i dag, og det hjelper jo på alt. God helg til dere alle sammen

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 23:39   #138
Smartiina
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 1
Smartiina er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Jeg startet på onsdag og må si jeg er kjempe spent! Dessverre har jeg ingen badevekt, så jeg får ikke sett hvordan det går med kiloene (må nok investere i en vekt nå).

Målet mitt med dette er å gå ned fra ca. 72 kg til 60-62 kg, så da får vi krysse fingrene!

Smartiina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 00:27   #139
BigInJapan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 24
BigInJapan er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Jeg synes dette går veldig bra. Mye bedre enn forrige gang jeg forsøkte (for et par år siden). Jeg er lite sulten, har litt mer energi enn tidligere og har mye mer energi når jeg går på tur noe som er helt motsatt av forrige gang da jeg ofte måtte snu på tur.

Jeg skeiet litt ut 17. mai helgen, men ønsket mitt er at dette skal være en livsstilsendring jeg kan leve med så litt høyere karboinnhold innimellom er for min del OK så lenge det blir av og til og ikke ofte som det var før. Tirsdag var det back on track. Jeg går sakte men sikkert nedover og det kjennes godt ut å ikke være konstant høy på sukker...

Ønsker alle en fin helg!

__________________


BigInJapan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 01:40   #140
Roni
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 4
Roni er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Velkommen til Lille-Ulv og Smartiina
Jeg har ca samme vekt og mål som deg Smartiina!

Har hatt en sprekk idag jeg og..og etter å ha vært litt over en uke på veldig lite karbohydrater føles det dårlig. Føler meg skikkelig oppblåst, og nesten syk. Svak for pizza, må virkelig teste oppskriften på lavkarbobunn her inne. Men fortsetter med godt mot. Har jo gått rett vei og jeg er motivert og bestemt på at jeg skal fortsette til jeg er fornøyd! Skal på apoteket og handle ketosticks imorgen, motivasjon å få bekreftet at jeg virkelig er i ketose synes jeg.

Kos dere med helg!

__________________


Roni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 09:04   #141
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Jeg har bestemt meg for å ta en såkalt paleo utfordring, dvs spise steinalderkost i 30 dager. For min del betyr det å kutte meieriprodukter og å innføre litt frukt i kosten. Jeg begynner på mandag. Målet er helt klart å se om jeg har det bedre uten meieriprodukter og om kroppen får mindre betennelsesreaksjoner. Del gjerne erfaringer med meg på bloggen om du har prøvd dette.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 10:25   #142
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Jeg gikk på vekta i dag, selv om det ikke er veiedag, og har gått opp litt fra sist jeg var på vekta. Men jeg har ikke vært på do på mange dager, så jeg tror det er set som gjør det. Jeg spiser 700 g magnesium hver dag, men det hjelper visst ikke.
Kanskje jeg må prøve linfrø?

Sånn ellers så har jeg begynt å våkne i 5 tiden på morgenen, utrolig irriterende. Jeg elsker å sove og vil sove mer!!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 09:25   #143
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Her går ting fint, har nettopp hatt en uke i Spania, og var veeeldig spent på det da jeg elsker loff med allioli! Men det gikk bra, "skeiet ut" med noen jordbær og en halv øl *stolt* De har jo så mye bra sukkerfritt i Spania så jeg har til og med spist sukkerfri is - det er digg! Vekten viser nedgang, så det er jeg glad for.

Henger alle fortsatt med!??

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:52   #144
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Jeg har bestemt meg for å ta en såkalt paleo utfordring, dvs spise steinalderkost i 30 dager. For min del betyr det å kutte meieriprodukter og å innføre litt frukt i kosten. Jeg begynner på mandag. Målet er helt klart å se om jeg har det bedre uten meieriprodukter og om kroppen får mindre betennelsesreaksjoner. Del gjerne erfaringer med meg på bloggen om du har prøvd dette.

Jeg ønsker deg lykke til!

I går var jeg i konfirmasjon. Jeg klarte meg bra til middagen, for det var buffet. Dessert og kaker var litt verre. Spiste mest melon, men det ble litt druer også. Og et bittelite stykke Oreo-kake. Men jeg er totalt sett veldig fornøyd. Det var mye godteri i armlengdes avstand, men jeg stod i mot

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 07:23   #145
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Jeg ønsker deg lykke til!

I går var jeg i konfirmasjon. Jeg klarte meg bra til middagen, for det var buffet. Dessert og kaker var litt verre. Spiste mest melon, men det ble litt druer også. Og et bittelite stykke Oreo-kake. Men jeg er totalt sett veldig fornøyd. Det var mye godteri i armlengdes avstand, men jeg stod i mot

Så flink du var! Jeg skal i konfirmasjon til helgen, håper jeg klarer å vise samme måtehold!

Veiedag i dag, og det var opp 0,5 kg
Jeg fatter ikke hva jeg har gjort galt, vært i ketose hele uken, drukket vann som om det står om livet og vært i aktivitet hele tiden.
Eneste nye er kosttilskudd fra dagligvaren, så den inneholdt polyfruktose, kan det være det? Skal iallefall slutte med det og se om det har noe effekt.
Har heller ikke vært på do på en halv uke, men nekter å tro at det er en halv kilo med dritt inni meg .

__________________



Sist redigert av Gabi : 27-05-13 kl 07:39.
Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 09:06   #146
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Gabi, her.

Har heller ikke vært på do på en halv uke, men nekter å tro at det er en halv kilo med dritt inni meg .

Du skulle bare visst. Et voksent menneske produserer over 1kg med dritt til dagen...

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 09:47   #147
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Du skulle bare visst. Et voksent menneske produserer over 1kg med dritt til dagen...

Tuller du?
Sånn som det bobler i magen min i dag, så håper jeg det er minst 4 kg, da!

Kom plutselig på det i går kveld, når magen begynte å brumle, at jeg ikke er plaget med hverken luft eller mageknip lenger, det er egentlig veldig deilig! Før så var det daglig, og jeg "luftet" meg så mye at jeg ble nesten flau. I går tror jeg jeg slapp min første fis på en uke!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 10:20   #148
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Gabi, her.

I går tror jeg jeg slapp min første fis på en uke!

Det er det beste med dette kostholdet!!!!!

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 16:40   #149
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Kuredu, her.

Det er det beste med dette kostholdet!!!!!

Helt enig!

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:41   #150
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Kom meg på do i dag, så skal veie meg i morgen. Har ikke store forhåpningene, tror kroppen tviholder på flesket sitt.

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 11:55
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 17:23
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 17:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 01:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 15-01-10 00:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no