Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-14, 15:59   #21876
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skikkelig og skikkelig sykkel ... Den er vel helt grei, men mener å huske at den tidvis var litt kranglete på gira. Den har stått i kjeller de siste 7 årene. De 3 første årene sto den ute. Har vært nede i kjelleren i dag og tatt en titt på den, og det er mye rustne vaiere, kjedet er rustent og ser for meg at det fort kan bli litt vel dyrt for en full overhaling på en så billig og gammal sykkel. Hva bruker pris å ligge på for en standard våroverhaling?

Jeg får vurdere det litt. Det er en terrengsykkel uten bagasjebrett, og jeg sykler jo evt bare på asfalt og litt grusvei, så kanskje en hybrid hadde egnet seg bedre. Med bagasjebrett så jeg kunne festet et barnesete bakpå til poden.


Sist redigert av Cyan : 02-01-14 kl 16:20.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 02-01-14, 18:37   #21877
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Skikkelig og skikkelig sykkel ... Den er vel helt grei, men mener å huske at den tidvis var litt kranglete på gira. Den har stått i kjeller de siste 7 årene. De 3 første årene sto den ute. Har vært nede i kjelleren i dag og tatt en titt på den, og det er mye rustne vaiere, kjedet er rustent og ser for meg at det fort kan bli litt vel dyrt for en full overhaling på en så billig og gammal sykkel. Hva bruker pris å ligge på for en standard våroverhaling?

Jeg får vurdere det litt. Det er en terrengsykkel uten bagasjebrett, og jeg sykler jo evt bare på asfalt og litt grusvei, så kanskje en hybrid hadde egnet seg bedre. Med bagasjebrett så jeg kunne festet et barnesete bakpå til poden.

Det er kanskje mulig å sette på bagasjebærer? Jeg har to sykler, men det er bare den ene det er mulig med skikkelig bagasjebærer på. Skulle jeg kjøpt ny sykkel i dag hadde jeg vektlagt det langt mer enn jeg gjorde da jeg kjøpte den uten bærer. Jeg betaler 300,- for å få sjekket bremsene, justert girene og smurt wirene, men det er billig! Da byttes ingen deler, da stiger vel prisen fort vil jeg tro. Skal du ha nye wirer, nye dekk og slanger og få renset opp kjedet (evt. byttet om det er skikkelig rustent) så er det vel nesten like greit å kjøpe en ny sykkel.

Har du sett på finn.no? Mye rimelig og godt brukbart der.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 02-01-14, 20:10   #21878
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg betalte 800 for en fulloverhaling med bytte av gir-vaier for ca 4 år siden på den sykkelsjappa i sigurdsgate.
Når ungen er såpass stor som din ville jeg vurdert sykkelvogn fremfor barnesete. Det er mye mindre belastning på den som sykler og ikke minst tryggere ift om de kan finne på å lene seg ut til siden. + at det er masse lasteplass i vogna. Vi har en sånn rimelig fra Biltema, og den var mer enn bra nok for vårt bruk.
Jeg har en rimelig hybridaykkel fra Biltema og en dyrere terrengsykkel (kjøpt billig brukt), og terrengsykkelen med vogn er mye bedre å sykle med enn den billige med bagasjebrett og barnesete.

Legg ut et kjøpsønske på sykkel i disse selges-gruppene på nettet, f.eks for Oslo, Romerike og Nittedal i tillegg til å følge med på finn, så bør du kunne gjøre et kupp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-01-14, 20:15   #21879
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Når ungen er såpass stor som din ville jeg vurdert sykkelvogn fremfor barnesete. Det er mye mindre belastning på den som sykler og ikke minst tryggere ift om de kan finne på å lene seg ut til siden. + at det er masse lasteplass i vogna. Vi har en sånn rimelig fra Biltema, og den var mer enn bra nok for vårt bruk.

Sykkeltilhenger er genialt! Vi hadde sånn og brukte den til ungene var 4 og 6 år gamle, men da begynte det å bli trangt når begge satt inni. Pass på at det er et lite "bagasjerom" bak setet og sørg for å få tak i festebraketter til alle "voksensyklene" i familien.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 02-01-14, 20:30   #21880
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor blir jeg alltid så utrolig deprimert foran høytidsdager og andre "overganger"?
De siste dagene før nyttår klarte jeg nesten ikke puste engang fordi jeg var så stressa og så så mørkt på det, men nå når det er overstått føler jeg meg mye bedre selv om ingenting egentlig er endret enn datoen? Er sånn med bursdager og til en viss grad ferier også...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-01-14, 23:18   #21881
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva kan forårsake følelsen av å ha mat opp til halsen? Det går gjerne vekselvis mellom sulten og dette. Type sulten, og så 30 minutter senere føler jeg at jeg har spist så mye at jeg har mat opp til halsen (uten at magen er mett), og så tilbake til sulten en halvtime-time etterpå. De siste ukene har jeg hatt en del av dette. Det kommer som regel når jeg er sulten, men jeg har hatt det når jeg er mett også. Ingen gulping, ingen svie, bare mild kvalme.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 02-01-14, 23:56   #21882
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor blir jeg alltid så utrolig deprimert foran høytidsdager og andre "overganger"?
De siste dagene før nyttår klarte jeg nesten ikke puste engang fordi jeg var så stressa og så så mørkt på det, men nå når det er overstått føler jeg meg mye bedre selv om ingenting egentlig er endret enn datoen? Er sånn med bursdager og til en viss grad ferier også...

Det er helt normalt.. Har vel noe med forventninger å gjøre? Du forventer deg stress og dårlige følelser og da blir det sånn. Akkurat som andre sliter etter høytider, fordi at alle følelser blir forsterket og mulige forventninger ofte ikke blir innfridd, sånn som man ønsker.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 03-01-14, 00:46   #21883
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er helt normalt.. Har vel noe med forventninger å gjøre? Du forventer deg stress og dårlige følelser og da blir det sånn. Akkurat som andre sliter etter høytider, fordi at alle følelser blir forsterket og mulige forventninger ofte ikke blir innfridd, sånn som man ønsker.

Nei, det er nok ikke helt slik, heller motsatt. Stresset handler om det som kommer etterpå, ikke selve dagen. Nyttårsaften har jeg f.eks alltid hatt veldig gode minner til. Det er tanken på det som kommer etter som er mørkt. At den og den merkedagen er det siste lyspunktet før en endeløs rekke monotone dager fylt med den samme rutinen. Men så fort man kommer ut på andre sida ser jeg at det er opptil flere ting å se lysere på.
Men jeg har i grunnen alltid vært sånn. Som student grudde jeg meg mindre til selve eksamen enn hva som kom etterpå. . Det er det jeg lurer på da, hvorfor har før/etter så mye å si, og er det noen andre som har (har hatt) det slik og kan gi litt overlevelsestips?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-01-14, 09:02   #21884
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen gode tips på hvordan forberede seg litt til sin første kjøretime ...? (Bortsett fra å øvelseskjøre mer, da. Det rekker jeg ikke).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-01-14, 09:21   #21885
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen gode tips på hvordan forberede seg litt til sin første kjøretime ...? (Bortsett fra å øvelseskjøre mer, da. Det rekker jeg ikke).

Før den aller første timen kan det lønne seg å ikke ha kjørt alt for mye, for da har man ikke lagt til seg noen uvaner (Det skal vel ikke stikkes under en stol at de fleste som har kjørt noen år ville fått en påpakning eller tre fra kjøreskolelæreren )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-01-14, 09:46   #21886
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Før den aller første timen kan det lønne seg å ikke ha kjørt alt for mye, for da har man ikke lagt til seg noen uvaner (Det skal vel ikke stikkes under en stol at de fleste som har kjørt noen år ville fått en påpakning eller tre fra kjøreskolelæreren )

Det var ikke dét jeg tenkte på. Jeg har ikke kjørt bil på over et halvt år, og før det igjen et par år, så det er nok ingen fare. Jeg tenkte mer på om det er noen faktiske ting jeg kan gjøre for å forberede meg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-01-14, 10:21   #21887
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, det er nok ikke helt slik, heller motsatt. Stresset handler om det som kommer etterpå, ikke selve dagen. Nyttårsaften har jeg f.eks alltid hatt veldig gode minner til. Det er tanken på det som kommer etter som er mørkt. At den og den merkedagen er det siste lyspunktet før en endeløs rekke monotone dager fylt med den samme rutinen. Men så fort man kommer ut på andre sida ser jeg at det er opptil flere ting å se lysere på.
Men jeg har i grunnen alltid vært sånn. Som student grudde jeg meg mindre til selve eksamen enn hva som kom etterpå. . Det er det jeg lurer på da, hvorfor har før/etter så mye å si, og er det noen andre som har (har hatt) det slik og kan gi litt overlevelsestips?

Hvorfor spør du når du har svaret selv?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 03-01-14, 10:40   #21888
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen gode tips på hvordan forberede seg litt til sin første kjøretime ...? (Bortsett fra å øvelseskjøre mer, da. Det rekker jeg ikke).

Kanskje lese litt om skilting, evt hvor veiene går osv i Oslo? Hvor det er enveiskjøring osv. Lykke til

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 03-01-14, 10:41   #21889
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det var ikke dét jeg tenkte på. Jeg har ikke kjørt bil på over et halvt år, og før det igjen et par år, så det er nok ingen fare. Jeg tenkte mer på om det er noen faktiske ting jeg kan gjøre for å forberede meg!

Du skal ta noen oppfriskningstimer? Eller har du kjørt uten lappen tidligere?

Bare slapp av, ikke noe stress og ikke finn på noen "lure" ting for å imponere kjørelæeren. Vær så rolig du kan og kjør pent. Det går så fint så. Lykke til!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 03-01-14, 10:56   #21890
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Kanskje lese litt om skilting, evt hvor veiene går osv i Oslo? Hvor det er enveiskjøring osv. Lykke til

Lese om skilting er lurt. Ettersom jeg ikke aner hvor vi kommer til å kjøre, så tror jeg kanskje ikke kartlesing er tingen. Men takk for tips! Mener jeg skal ha bokmerka ei side med sånn skilt-quiz.

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Du skal ta noen oppfriskningstimer? Eller har du kjørt uten lappen tidligere?

Bare slapp av, ikke noe stress og ikke finn på noen "lure" ting for å imponere kjørelæeren. Vær så rolig du kan og kjør pent. Det går så fint så. Lykke til!

Nei, jeg skal begynnte ta lappen, og jeg har kjørt en god del tidligere, men lite de siste årene. Faktiske kjøretimer har jeg ikke tatt på søtten, atten år ... Planer som har gått i vasken osv. Men nå har jeg endelig både motivasjon og sparepenger nok.
Ingen planer om å prøve å imponere, altså. Mer sånn å ikke komme heeelt uforberedt, men vise at jeg er motivert og lærevillig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-01-14, 11:01   #21891
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skiltlesing og ditt blide åsyn er nok bra nok!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 03-01-14, 11:28   #21892
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det bokmerket var visst ikke gyldig lenger. Men det finnes en del andre quizer på nettet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-01-14, 11:28   #21893
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Oppfriskning på skilt, og kanskje på andre kjøreregler også? Høgreregelen osv?

Og så tenke på at du må huske å bruke speil og blinklys.

Lykke til!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 03-01-14, 12:03   #21894
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det var ikke dét jeg tenkte på. Jeg har ikke kjørt bil på over et halvt år, og før det igjen et par år, så det er nok ingen fare. Jeg tenkte mer på om det er noen faktiske ting jeg kan gjøre for å forberede meg!

Still mest mulig open minded var poenget mitt. Hver kjøreskolelærer har sin stil og måte å lære bort på, så første timen er for å finne en samarbeidsform dere imellom, kartlegge nivå og legge plan videre. Da sambo tok lappen for et par år siden (muligens på samme sted?) fikk han beskjed om at det var bra han ikke hadde kjørt alt for mye like før han skulle på timen (hadde nesten ikke kjørt på et halvt år, og teorikurset tok han 2 år før), for da fikk de begynt med litt blanke ark ift samarbeid og gjennomføring.
Men som noen nevner er det greit å kunne skilt og høyreregler osv. kvart på tre-grepet (eller er det ti på to nå?), og å ikke kjøre på fotgjengere (det skjer visst overraskende ofte ).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-01-14, 12:07   #21895
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Oppfriskning på skilt, og kanskje på andre kjøreregler også? Høgreregelen osv?

Og så tenke på at du må huske å bruke speil og blinklys.

Lykke til!

Takk!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Still mest mulig open minded var poenget mitt. Hver kjøreskolelærer har sin stil og måte å lære bort på, så første timen er for å finne en samarbeidsform dere imellom, kartlegge nivå og legge plan videre. Da sambo tok lappen for et par år siden (muligens på samme sted?) fikk han beskjed om at det var bra han ikke hadde kjørt alt for mye like før han skulle på timen (hadde nesten ikke kjørt på et halvt år, og teorikurset tok han 2 år før), for da fikk de begynt med litt blanke ark ift samarbeid og gjennomføring.
Men som noen nevner er det greit å kunne skilt og høyreregler osv. kvart på tre-grepet (eller er det ti på to nå?), og å ikke kjøre på fotgjengere (det skjer visst overraskende ofte ).

Ikke bare samme skole, samme lærer også.

Ettersom jeg har time på mandag, og har kjørt kanskje fem seks ganger de siste fem årene, så er det nok ingen stor bekymring, men jeg skjønner jo hva du mener.
Skal lese meg opp litt på skilt og regler i løpet av helgen. Mistenker at mye har endret seg siden jeg tok teorikurs som valgfag i 96/97.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-01-14, 12:57   #21896
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg har vært på besøk hos noen som røyker inne og klærne stinker deretter. jeg har vaska de, men de lukter fortsatt røyk - har noen tips til hvordan jeg får bort lukta? ja, jeg har brukt både vaskemiddel og skyllemiddel

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 03-01-14, 13:00   #21897
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

jeg har vært på besøk hos noen som røyker inne og klærne stinker deretter. jeg har vaska de, men de lukter fortsatt røyk - har noen tips til hvordan jeg får bort lukta? ja, jeg har brukt både vaskemiddel og skyllemiddel

Edikk fjerner røyklukt har jeg lest

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 03-01-14, 13:10   #21898
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det var ikke dét jeg tenkte på. Jeg har ikke kjørt bil på over et halvt år, og før det igjen et par år, så det er nok ingen fare. Jeg tenkte mer på om det er noen faktiske ting jeg kan gjøre for å forberede meg!

En synstest om du ikke har en som er ganske fersk... Jeg oppdaget at jeg var nærsynt da skiltene føk forbi uten at jeg så hva som sto på den...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 03-01-14, 13:28   #21899
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

En synstest om du ikke har en som er ganske fersk... Jeg oppdaget at jeg var nærsynt da skiltene føk forbi uten at jeg så hva som sto på den...

Er hos optiker to ganger i året, og øyelege en gang i året pga. diverse, og jeg er sjekket opp og ned og funnet god nok.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-01-14, 13:35   #21900
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

jeg har vært på besøk hos noen som røyker inne og klærne stinker deretter. jeg har vaska de, men de lukter fortsatt røyk - har noen tips til hvordan jeg får bort lukta? ja, jeg har brukt både vaskemiddel og skyllemiddel

Legg i en bøtte vann med bra med eddik i. Skyllemiddel fikserer vond lukt i klærne er min erfaring, fremfor å fjerne den.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no