Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kviser av lavkarbomat?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-09, 23:38   #1
Susanne87
Juniormedlem
 
Susanne87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østfold
Alder: 37
Innlegg: 25
Susanne87 er på en erverdig vei

Kviser av lavkarbomat?

Heihei alle sammen, dette er min 5. dag på lavkarbodiett (egenkomponert, under 50 gram karbohydrater per dag).

Og jeg har aldri i hele mitt liv hatt så mye kviser som jeg har nå! Og kun i ansiktet... Kan det være pga dietten? Fettet? Gjør dette noe med hormonene i kroppen min?

Karbohydratene jeg får i meg kommer fra ekstra grovt brød, ryvita knekkebrød og grønnsaker. Passer på å drikke masse vann (2-3 liter), drikker faktisk kun vann gjennom dagen og én kopp kaffe om morgenen som jeg ikke klarer meg uten...

Flere som har opplevd voldsomt kviseutbrudd etter lavkarbo-start?

__________________
Trykk her og ta en titt på bloggen min! Legg gjerne igjen en hilsen
Susanne87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 23:40   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kviser av lavkarbomat?...

Hadde det de første to ukene, men det gav seg. Det er nok pga giftstoffer som vil ut av kroppen eller noe slik. Nå fikk jeg mensen og hadde ingen kviser på forhånd, det var en stor forbedring, for jeg pleier alltid å få en gruelig vond på haka.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 23:45   #3
Susanne87
Juniormedlem
 
Susanne87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østfold
Alder: 37
Innlegg: 25
Susanne87 er på en erverdig vei

Sv: Kviser av lavkarbomat?...

Aha.. Så det går over altså? godt å høre

__________________
Trykk her og ta en titt på bloggen min! Legg gjerne igjen en hilsen
Susanne87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 00:47   #4
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Kviser av lavkarbomat?...

Ja, det er nok i så fall forbigående. Bestevenninden min har mye kviseproblem og lever kvasilavkarbo for tiden for å teste om det kan hjelpe og hun får mye mindre kviser av det!

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 00:57   #5
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Kviser av lavkarbomat?...

Jeg får kviser av korn og etter litt testing med noe stivelse i maten som jeg ikke får kviser av så er jeg rimelig sikker på at dette er grunnet kornprotein, etc.

Og så får jeg betente kviser av karbosjokk generelt.

Så for meg er det bare å spise masse brød med syltetøy så skal du se at kvisene spretter og huden blir fet som en stekepanne.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 12:36   #6
Susanne87
Juniormedlem
 
Susanne87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østfold
Alder: 37
Innlegg: 25
Susanne87 er på en erverdig vei

Sv: Kviser av lavkarbomat?

Hehe... Jeg kunne spise alt jeg ville av korn, stivelse osv uten at jeg fikk kviser av det. Men etter nå 6 dager på lavkarbo ser jeg ikke ut... Sukk...
Så det er ikke vanlig? Og det finnes ingen "vitenskapelig forklaring" på det?

__________________
Trykk her og ta en titt på bloggen min! Legg gjerne igjen en hilsen
Susanne87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 17:22   #7
brud09
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 37
brud09 er på en erverdig vei

Sv: Kviser av lavkarbomat?

Jeg hadde litt kviser de første dagene på lavkarbo. Siden da har jeg ikke hatt en eneste en!!! Halleluja!! Så det er bare å holde ut de første dagene!

brud09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 13:19   #8
Kristina S
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 24
Kristina S er på en erverdig vei

Sv: Kviser av lavkarbomat?

Jeg har generelt hatt en del uren hud etter at jeg har begynt på lavkarbo. Har gått på det nå i snart 3 måneder. Tror det kommer av at jeg ikke drikker nok vann, og at jeg derfor ikke får kvittet meg med alle avfalsstoffene som blir dannet når fettet bryter ned. Er bare min teori da. Hvis du drikker mye vann, tror jeg ikke det skal være noe problem!

__________________
Gått ned 11 kilo!
13 kilo to go!
Kristina S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins introduksjonsdiett/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 13:22   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kviser av lavkarbomat?

Jeg kjenner meg igjen, ja. Har aldri hatt kviser, men de første par ukene på ketogen kost, så fikk jeg en del urenheter både i ansiktet og på kroppen generelt, men det gikk over i løpet av noen uker, og huden ble like fin, om ikke finere. Jeg lukta også ganske vondt, ja, det var en sjarmerende tid.
Det er sant som de sier, det er avfallstoffer som skal ut, og de kommer ut der de kan; Gjennom porer og kjertler. Og å drikke nok vann er essensielt, for å få skiten skylt ut rett og slett

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 15:59   #10
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Kviser av lavkarbomat?

Jeg opplever at huden blir renere og ser friskere ut på lavkarbo

Men ja, jeg hadde noen utbrudd i begynnelsen.. Jeg får også kviser når jeg har karbosprekker

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 17:21   #11
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Kviser av lavkarbomat?

Jeg begynte med lavkarbo for tre dager siden, og kvisene har begynt å poppe frem. Men vet fra tidligere forsøk at de forsvinner etter en stund.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 17:27   #12
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Kviser av lavkarbomat?

Samme erfaring som Amariel. Hadde en del kviser på haka før jeg begynte på lavkarbo. Har hatt det de siste åra. Ble kvitt kvisene en uke etter lavkarbostart, og etter det har jeg ikke hatt kviser i det hele tatt. Bortsett fra ved sprekk. Får jeg i meg sukker eller hvetemel så popper de ut dagen etter... Sprøtt altså.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 23:11   #13
Susanne87
Juniormedlem
 
Susanne87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østfold
Alder: 37
Innlegg: 25
Susanne87 er på en erverdig vei

Sv: Kviser av lavkarbomat?

Så trenden sier altså at det går over?
Hurra

__________________
Trykk her og ta en titt på bloggen min! Legg gjerne igjen en hilsen
Susanne87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 12:35   #14
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kviser av lavkarbomat?

For meg gikk de ikke over, men jeg hadde problemet før jeg begynte på lavkarbo også. Det ble noe bedre etter et par uker, men straks jeg nådde et punkt i syklusen, poppet det fram nye. Jeg har nå prøvd ut basiron, og sluttet å ta på ansiktet mitt med møkkete fingre, og det er blitt myye bedre. Men om jeg skjønner rett, var ikke dette et problem du var plaget med før, så da går de nok fort bort igjen

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 12:58   #15
Susanne87
Juniormedlem
 
Susanne87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østfold
Alder: 37
Innlegg: 25
Susanne87 er på en erverdig vei

Sv: Kviser av lavkarbomat?

Var ikke så plaget før nei, men nå er nesten alle borte! Hurra!
Prøvde basiron, men den bare tørket ut huden og gjorde den rød og sår.. Har veldig ømfintlig hud, så det skal ikke så mye til... Men nå er det iallefall på bedringens vei ser det ut til, så da er jeg happy igjen!

__________________
Trykk her og ta en titt på bloggen min! Legg gjerne igjen en hilsen
Susanne87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 23:03   #16
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Kviser av lavkarbomat?

Jeg må bare nevne det siden jeg selger aloe vera produkter...har store problemer med huden min og ble bedre med aloe vera gel som jeg drikker. 5 karber pr.100 ml men absolutt verdt det (IKKE DEN DE SELGER PÅ HELSEKOST SOM ER UTBLANDET, SE ETTER KVALITETSTEMPEL!) Håper huden blir enda bedre nå med lavkarbo OG aloe vera.
Husker jeg var bedre sist jeg levde lavkarbo og forstår ikke hvorfor jeg klarte la meg overtale (av lege og ernæringsfysiolog!!!) å spiser karber igen.
Dette var ikke ment som reklame og jeg håper du får bedre hud etter hvert som kroppen får renset ut og omstilt seg.
Og det tror jeg den vil bli

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kviser ... bambi Ketolysekuren 4 15-03-08 12:57
Kviser gilbertine Spørsmål og svar 57 16-05-07 11:50
kviser! TinaF Atkins kosthold 14 27-05-05 20:31
Kviser Diva Generell diskusjon 5 10-03-05 16:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no