Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Pavlova?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-11, 17:12   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Pavlova?

Tenkte jeg skulle prøve meg på Pavlova i løpet av uken..



Kort sagt er det marengs med en eller annen krem og bær oppå.
Noen her som har laget det?

Jeg er ikke så glad i vanlig krem så det må være rom eller vaniljekrem. Gjerne romkrem med litt ekte rom i.. Det skal serveres i et voksenselskap.

Noen som har tips eller er det bare å hive seg i det?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 17:52   #2
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pavlova?

Tips nr 1; det enkelste er alltid det beste. Finnes mange oppskrifter hvor man skal ha 3 eggehviter, 1dl sukker, litt melis, litt natreen, litt vaniljesukker, litt eddik, litt salt osv.osv. Deretter kan man steke kaka litt på full guffe, deretter 1 time på 50 grader, eller halvt om halvt, eller steke på 200 grader i 15 min, deretter åpne døra en stund for så å steke den 1 time på svært lav varme..

Den enkle varianten:
3 eggehviter
splenda eller natreen (smak til - ulikt hvor søt man vil ha bunnen), visp GODT!!
1/2 ts eddik (av lav prosent!)

Smør røra ut på et bakepapir

Stek den i en time på 150 grader.

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 17:53   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Pavlova?

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Tips nr 1; det enkelste er alltid det beste. Finnes mange oppskrifter hvor man skal ha 3 eggehviter, 1dl sukker, litt melis, litt natreen, litt vaniljesukker, litt eddik, litt salt osv.osv. Deretter kan man steke kaka litt på full guffe, deretter 1 time på 50 grader, eller halvt om halvt, eller steke på 200 grader i 15 min, deretter åpne døra en stund for så å steke den 1 time på svært lav varme..

Den enkle varianten:
3 eggehviter
splenda eller natreen (smak til - ulikt hvor søt man vil ha bunnen), visp GODT!!
1/2 ts eddik (av lav prosent!)

Smør røra ut på et bakepapir

Stek den i en time på 150 grader.

Takker!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 17:55   #4
aras
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 26
aras er på en erverdig vei

Sv: Pavlova?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27284
Nannah sin variant. Har bakt denne flere ganger! Smaker kjempegodt Det eneste man kan kjenne, er at marengsen kjøler litt og smelter nesten på tunga. Dette er på grunn av sukrinen :-) Noen liker det, andre ikke. De gangene jeg har bakt den, har den falt i smak hos både lavkarbere og de "vanlige".
Det finnes flere varianter rundt om på forumet. Skriv pavolva i søkefeltet, og det vil komme opp flere treff
Lykke til!

aras er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 17:56   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Pavlova?

Opprinnelig lagt inn av aras, her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27284
Nannah sin variant. Har bakt denne flere ganger! Smaker kjempegodt Det eneste man kan kjenne, er at marengsen kjøler litt og smelter nesten på tunga. Dette er på grunn av sukrinen :-) Noen liker det, andre ikke. De gangene jeg har bakt den, har den falt i smak hos både lavkarbere og de "vanlige".
Det finnes flere varianter rundt om på forumet. Skriv pavolva i søkefeltet, og det vil komme opp flere treff
Lykke til!

Jeg klarer ikke sukrin... Må finne altenativer.. Men takk for tips!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 20:49   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Pavlova?

Nå skal jeg lage pavlova igjen!

Den ble god sist med ei salig blanding av ymse søtsaker.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 21:30   #7
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Pavlova?

Eg bruker berre litt sukrin og resten stevia med vanilje, funker veldig fint! Får alltid skryt når eg har laga pavlova! Kva fyller du den med? Eg har på vaniljekrem, bringebær, blåbær og jordbær

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pavlova Nannah Kake/dessert og snacks 58 16-05-14 00:24
Noen som har laget lavkarbo Pavlova? (Lavkarbomarengs?) Ludviginne Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 21-10-10 16:27
Pavlova/Islandskake med lemoncurd, krem, bær, sjokolade og mynte mål:littavetmenneske Kake/dessert og snacks 10 09-07-10 11:30
Mulig å lage pavlova? Pearl75 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 20-05-10 17:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no