Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hei fra en skikkelig nybegynner

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-11, 16:17   #1
Maijka
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 33
Maijka er på en erverdig vei

Hei fra en skikkelig nybegynner

Hei,

helt ny med lavkarbokosthold, men har 50 kg som skal av. En venninne har anbefalt lavkarbo og jeg har lest endel om det. Har selvfølgelig mange spørsmål og tenkte jeg kunne melde meg inn her.

Maijka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 16:18   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei fra en skikkelig nybegynner

Heisann og velkommen hit

Mitt beste råd er å finne deg en retning du vil følge, og holde deg til den.
Ta deg tid til å lese ev. bok som hører til ”kuren”. Kunnskap er makt J
De aller fleste bøker om lavkarbo kan lånes på bibilioteket.
Ved å lese og sette seg inn i det man skal gjøre, så er sjansen for å lykkes, mye større.

Planlegging er viktig.
Sett deg gjerne opp ukeplaner og følg de slavisk i starten.
Det er viktig å lese karboinnhold på alle varer du kjøper.
En pekepinn er å ikke kjøpe noe som ikke er merket. Da vet du ikke hva du får i deg.
Grønnsaker er unntaket da. Det(og de aller fleste andre varer) kan du finne oversikt over her: www.matvareguiden.no

Så anbefaler jeg deg å lese denne tråden:
”Til alle nybegynnere på lavkarbo”

Her har ArnaKristin samlet masse nyttig info.

Og denne er fin: lavkarbo på 3 minutter

Håper du vil trives her.

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 16:25   #3
mooia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 17
mooia er på en erverdig vei

Sv: Hei fra en skikkelig nybegynner

Jeg er også helt ny her inne. Mitt mål er å ta av minst 25 kg. det er det første målet mitt. Vi kan godt være venner og "backe" hverandre opp

mooia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 16:32   #4
Maijka
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 33
Maijka er på en erverdig vei

Sv: Hei fra en skikkelig nybegynner

Opprinnelig lagt inn av mooia, her.

Jeg er også helt ny her inne. Mitt mål er å ta av minst 25 kg. det er det første målet mitt. Vi kan godt være venner og "backe" hverandre opp

det hadde vært supert!!!!

Maijka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 17:18   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hei fra en skikkelig nybegynner

Gerd gir glimrende startråd som vanlig - kunnskap er makt!

Og uansett hva dere leser av artikler om at "lavkarbokosthold er vanskelig og følge", "det er begrenset hva man kan spise", "man går lei" - så er dette feil etter min mening. Står dere fast på inspirasjon og motivasjon - bruk forumet - opprett en tråd så støtter vi så godt vi kan!

Jeg personlig spiser MER grønnsaker og deilig ren proteinrik mat nå enn noensinne tidligere og kun fantasien setter grenser.
Ofte tenker man på sine favorittsnacks og tenker man vil aldri klare og være foruten, men det finnes alternativer som man kan bruke i starten - og har man holdt på noen måneder så frister faktisk ikke det man fyste på før så veldig mye

Og den beste bonusen - man er ikke lengre styrt av sult - for den er for de aller fleste fraværende

Lykke til - dette klarer du/dere kjempebra!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 23:41   #6
Adeleide
Medlem
 
Adeleide sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 72
Adeleide er på en erverdig vei

Sv: Hei fra en skikkelig nybegynner

Velkommen og lykke til! Anbefaler å ta en titt på journalene til folk (en egen kategori i forumet), finn noen i ca samme vektklasse, samme kjønn og samme mål og se hva slags erfaringer de har gjort fra oppstarten. Selv startet jeg på 126 kg i januar og er nede på 111 nå, du kan lese min journal ved å trykke på hyperteksten i signaturen min ("Min Motivasjonstråd").

Ellers kan jeg trøste deg med at søthungeren kommer til å slippe! To uker uten sukkerholdig mat gjør susen, etter det smaker søtt bare ekkelt! Dette er så mye lettere enn du skulle tro!

__________________



Adeleide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 06:35   #7
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Hei fra en skikkelig nybegynner

Jeg er også en fersking!

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 08:08   #8
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei fra en skikkelig nybegynner

Lykke til jenter, dette klarer dere! Har levd på lavkarbo i halvannet år og det er ikke vanskelig!!!!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 20:34   #9
Maijka
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 33
Maijka er på en erverdig vei

Sv: Hei fra en skikkelig nybegynner

Opprinnelig lagt inn av Adeleide, her.

Velkommen og lykke til! Anbefaler å ta en titt på journalene til folk (en egen kategori i forumet), finn noen i ca samme vektklasse, samme kjønn og samme mål og se hva slags erfaringer de har gjort fra oppstarten. Selv startet jeg på 126 kg i januar og er nede på 111 nå, du kan lese min journal ved å trykke på hyperteksten i signaturen min ("Min Motivasjonstråd").

Ellers kan jeg trøste deg med at søthungeren kommer til å slippe! To uker uten sukkerholdig mat gjør susen, etter det smaker søtt bare ekkelt! Dette er så mye lettere enn du skulle tro!

takk for et godt tips. Ser ut som om vi er ganske like, så jeg skulle gjerne lest motivasjonstråden din, men jeg finner den ikke :skrape:

Maijka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 06:45   #10
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei fra en skikkelig nybegynner

Hei og velkommen. Lavkarbo er ikke vanskelig å følge, man må bare koble hjernen om på at fett er ok og ikke farlig slik vi er opplært til. Kunnskap,kunnskap og kunnskap er tingen. Les og lær, først da fungerer det. Start med det enkle sikre og bygg videre etterhvert. Så vil du ikke savne noe av det gamle kostholdet ditt, da lavkarbomat er vanlig mat

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:29   #11
Maijka
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 33
Maijka er på en erverdig vei

Sv: Hei fra en skikkelig nybegynner

Livsglede: Takk for gode råd!!!
Leste litt i blogen din, hva er PSMF???

Maijka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:59   #12
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei fra en skikkelig nybegynner

Opprinnelig lagt inn av Maijka, her.

Livsglede: Takk for gode råd!!!
Leste litt i blogen din, hva er PSMF???

Protein sparende modifisert faste er en ekstremdiett som kun skal følges i korte perioder.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En skikkelig nybegynner, som trenger litt hjelp! Isasa Atkins kosthold 10 29-12-10 09:38
Skikkelig nybegynner med PCOS og ønske om vektreduksjon trivsel2009 Spørsmål og svar 9 25-09-09 11:07
I dag er jeg skikkelig lei av dette her! Tette80 Ketolysekuren 16 06-05-07 12:13
Ja til skikkelig skolemat! janmesi Nyheter / media 2 14-07-06 09:31
Skikkelig slapp pysa Lavkarbo generelt 3 20-05-05 18:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no