Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kostholdsdagbok

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-14, 08:47   #1
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Kostholdsdagbok

Jeg har vært inne på flere dagbøker hvor man kan logge hva man spiser, men alle tar kun hensyn til kalorier. Når man spiser lavkarbo vil jo kaloriene være mye høyere.

Vet dere om en dagbok som går på karbohydrater og ikke maser om kalorier?

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 09:07   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdsdagbok

Jeg bruker en app som heter my fitness pal. Jeg stiller inn prosentfordelingen selv.

Men hvorfor blir kaloriene så mye mere??? Spist lavkarbo i mange år og som regel blir det ikke mye kalorier når du tar bort en så stor energikilde som raske karber. En skal jo ikke helle innpå med fløte heller da. Mange tror det blir så mye kalorier bare fordi det er mere fett, en glemmer at brød og pasta faktisk bidrar med mye energi i deres gamle kosthold.

Det jeg prøver å si er at det er ikke noen automatikk i at det blir mere kalorier. Og veldig mange trenger ikke å telle disse.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 09:25   #3
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Sv: Kostholdsdagbok

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg bruker en app som heter my fitness pal. Jeg stiller inn prosentfordelingen selv.

Men hvorfor blir kaloriene så mye mere??? Spist lavkarbo i mange år og som regel blir det ikke mye kalorier når du tar bort en så stor energikilde som raske karber. En skal jo ikke helle innpå med fløte heller da. Mange tror det blir så mye kalorier bare fordi det er mere fett, en glemmer at brød og pasta faktisk bidrar med mye energi i deres gamle kosthold.

Det jeg prøver å si er at det er ikke noen automatikk i at det blir mere kalorier. Og veldig mange trenger ikke å telle disse.

Takk for tips Du det med kalorier har jeg ikke tenkt på og det har du nok rett i Masse i brød og pasta!

Skal laste ned appen i dag

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 23:15   #4
miss sophie
Juniormedlem
 
miss sophie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 42
Innlegg: 26
miss sophie er på en erverdig vei
Lightbulb

Sv: Kostholdsdagbok

Jeg bruker diett.no og synes den har mange gode funksjoner! Har også app på telefonen, men synes det er enklere og mer oversiktlig på pc'n!

Når du skriver inn maten du spiser så kommer det automatisk opp flere forslag, som gjør det enkelt å finne akkurat det produktet fra den produsenten. Også ligger faktisk en del oppskrifter som er delt her på forumet der også! Man kan legge inn egne oppskrifter, favorittmat, se statistikk prosentvis i kakediagram, og man kan stille inn hva man vil se (karb, fett, cal etc) på sammendraget av f.eks frokosten. Ganske morsomt

__________________


miss sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, streng dr.Hexeberg'ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kostholdsdagbok for lavkarbo! sonjaera Generell diskusjon 2 04-10-11 13:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no