Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Litt meninger fra dere?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-12, 21:23   #1
suupaahgirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 13
suupaahgirl er på en erverdig vei

Litt meninger fra dere?

Jeg har så smått lest og prøvd og satt meg inn i det med lavkarbo. Jeg vet at jeg ikke klarer å gjennomføre noe ekstrem lavkarbo diett, av praktiske grunner...MEN, hva om jeg kutter ut brød (lager lavkarbobrød og lavkarbo knekkebrød), spiser vanlig middag (men da uten poteter,paste,ris og andre karboting. Bytter ut med feks salat).
Min dag vil da se sånn ut:
Frokost:kaffe, lavkarbo knekkebrød eller brød med ost
Lunsj:kaffe/te, Lavkarbo brød/knekkebrød med pålegg (lavkarbo)
Middag: Feks wok (med creme fraish),fiskekaker med grønsaker(og rømme elelr creme fraish), omelett og grønsaker+rømme,suppe osv
Kvelds: (ikke alltid det er nødvendig, for ikke alltid jeg er sulten).

Har jo som sagt lest en del om dette og det står at det er så viktig å få i seg nok fett. Da blir jeg litt usikker på om jeg gjør vondt verre? for det er jo ikke sikkert jeg får i meg nok fett i og med jeg ikke akkurat spiser bacon til frokost. I helgene har jeg jo bedre tid om morningen og frokosten kan bestå av er egg feks. Hva tror dere? er dette en dårlig plan??? (jeg trener 2-3 ganger i uka. Spinning og jogging)

suupaahgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 21:33   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Litt meninger fra dere?

Opprinnelig lagt inn av suupaahgirl, her.

Jeg har så smått lest og prøvd og satt meg inn i det med lavkarbo. Jeg vet at jeg ikke klarer å gjennomføre noe ekstrem lavkarbo diett, av praktiske grunner...MEN, hva om jeg kutter ut brød (lager lavkarbobrød og lavkarbo knekkebrød), spiser vanlig middag (men da uten poteter,paste,ris og andre karboting. Bytter ut med feks salat).
Min dag vil da se sånn ut:
Frokost:kaffe, lavkarbo knekkebrød eller brød med ost
Lunsj:kaffe/te, Lavkarbo brød/knekkebrød med pålegg (lavkarbo)
Middag: Feks wok (med creme fraish),fiskekaker med grønsaker(og rømme elelr creme fraish), omelett og grønsaker+rømme,suppe osv
Kvelds: (ikke alltid det er nødvendig, for ikke alltid jeg er sulten).

Har jo som sagt lest en del om dette og det står at det er så viktig å få i seg nok fett. Da blir jeg litt usikker på om jeg gjør vondt verre? for det er jo ikke sikkert jeg får i meg nok fett i og med jeg ikke akkurat spiser bacon til frokost. I helgene har jeg jo bedre tid om morningen og frokosten kan bestå av er egg feks. Hva tror dere? er dette en dårlig plan??? (jeg trener 2-3 ganger i uka. Spinning og jogging)

Hva veier du, og hvor høy er du? ( du trenger ikke svare) men det er lettere og gi råd, om man vet det

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 21:42   #3
suupaahgirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 13
suupaahgirl er på en erverdig vei

Sv: Litt meninger fra dere?

Jeg er 166 høy og veier 60 kg

suupaahgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 21:46   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Litt meninger fra dere?

Opprinnelig lagt inn av suupaahgirl, her.

Jeg er 166 høy og veier 60 kg

Da er du jo nomalvektig, lurt og ikke "pøse" på med fett
Bruk litt fett, der det er naturlig og bruke det, er mitt råd

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 21:56   #5
suupaahgirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 13
suupaahgirl er på en erverdig vei

Sv: Litt meninger fra dere?

Takk for svar. Ja, jeg er nok normalvektig,men jeg tenker ikke mest å gå ned så mye i vekt. Mer å endre kostholdet fordi brød gjør meg så innmari oppblåst, pasta også. Derfor begynte jeg å lese litt om lavkarbo, men blei så usikker. Vil jo ikke opp i vekt heller. I og med jeg tidligere har vært mer på lavkalori, så blir jeg bare så usikker. Sjølv om jeg har lest masse...men har jo ingen erfaring fra dette selv, men det har jo dere flinke damer .

suupaahgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 22:02   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Litt meninger fra dere?

Opprinnelig lagt inn av suupaahgirl, her.

for det er jo ikke sikkert jeg får i meg nok fett i og med jeg ikke akkurat spiser bacon til frokost.


Spiser svææææært sjeldent bacon til frokost jeg også, bare for å kommentere den

Forøvrig enig med Langaard!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 22:05   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Litt meninger fra dere?

Opprinnelig lagt inn av suupaahgirl, her.

Takk for svar. Ja, jeg er nok normalvektig,men jeg tenker ikke mest å gå ned så mye i vekt. Mer å endre kostholdet fordi brød gjør meg så innmari oppblåst, pasta også. Derfor begynte jeg å lese litt om lavkarbo, men blei så usikker. Vil jo ikke opp i vekt heller. I og med jeg tidligere har vært mer på lavkalori, så blir jeg bare så usikker. Sjølv om jeg har lest masse...men har jo ingen erfaring fra dette selv, men det har jo dere flinke damer .

Fokuser på og spise rene matvarer ( ikke halvfabrikata) og spis deg passe mett (ikke stappmett) så holder du vekta fint
Kroppen vil takke deg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 22:06   #8
suupaahgirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 13
suupaahgirl er på en erverdig vei

Sv: Litt meninger fra dere?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.


Spiser svææææært sjeldent bacon til frokost jeg også, bare for å kommentere den

Forøvrig enig med Langaard!

Hehe, har sittet å lest noen blogger og sett på andres ukesmenyer. Der snakker vi voldsomme frokoster som krever litt tid altså. Ikke noe for meg som så vidt kommer oss ut av huset for å rekke jobb og barnehage. Og da spiser barna frokosten sin i barnehagen...ja ja, i know. treigis!!

suupaahgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 22:15   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Litt meninger fra dere?

Opprinnelig lagt inn av suupaahgirl, her.

Hehe, har sittet å lest noen blogger og sett på andres ukesmenyer. Der snakker vi voldsomme frokoster som krever litt tid altså. Ikke noe for meg som så vidt kommer oss ut av huset for å rekke jobb og barnehage. Og da spiser barna frokosten sin i barnehagen...ja ja, i know. treigis!!

Husker hvordan det var da mine barn var små, full rulle!

Fordelen med gedigen frokost er rett og slett at man da ofte ikke behøver å tenke på mat igjen på maaaange timer. Er mange her som vanligvis spiser 2 måltider om dagen, veldig enkelt og behagelig

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 16:50   #10
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei
Smile

Sv: Litt meninger fra dere?

Opprinnelig lagt inn av suupaahgirl, her.

Jeg har så smått lest og prøvd og satt meg inn i det med lavkarbo. Jeg vet at jeg ikke klarer å gjennomføre noe ekstrem lavkarbo diett, av praktiske grunner...MEN, hva om jeg kutter ut brød (lager lavkarbobrød og lavkarbo knekkebrød), spiser vanlig middag (men da uten poteter,paste,ris og andre karboting. Bytter ut med feks salat).
Min dag vil da se sånn ut:
Frokost:kaffe, lavkarbo knekkebrød eller brød med ost
Lunsj:kaffe/te, Lavkarbo brød/knekkebrød med pålegg (lavkarbo)
Middag: Feks wok (med creme fraish),fiskekaker med grønsaker(og rømme elelr creme fraish), omelett og grønsaker+rømme,suppe osv
Kvelds: (ikke alltid det er nødvendig, for ikke alltid jeg er sulten).

Har jo som sagt lest en del om dette og det står at det er så viktig å få i seg nok fett. Da blir jeg litt usikker på om jeg gjør vondt verre? for det er jo ikke sikkert jeg får i meg nok fett i og med jeg ikke akkurat spiser bacon til frokost. I helgene har jeg jo bedre tid om morningen og frokosten kan bestå av er egg feks. Hva tror dere? er dette en dårlig plan??? (jeg trener 2-3 ganger i uka. Spinning og jogging)

Jeg synes det er en god ide - slik begynte jeg selv. Etter en tid var det ikke noe problem å kunne ennå mer på karber. Du bør ha med noe grønnsaker og litt mer fett (alt. Advocado) til frokost og lunch. En halv til hver av dem f.eks. Jeg vet også endel som har en skje cocosa i kaffen sin for å få mer fett. Det gjør ikke jeg. Jeg har begynt å ha smør på brødskiva (lavkarbobrød) igjen . Jeg har holdt på i 1 1/2 år og har gått ned 18 - 20 kilo uten smerte og uten ulvehunger! Lykke til.

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 19:49   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Litt meninger fra dere?

Synes det ligner ganske mye på "ekstrem lavkarbo" jeg... (dvs ketogent) slik du beskriver Pass bare på at du spiser "nok" fett attåt. Dvs ikke kutt ALT fettet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 19:57   #12
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Litt meninger fra dere?

Opprinnelig lagt inn av suupaahgirl, her.

Takk for svar. Ja, jeg er nok normalvektig,men jeg tenker ikke mest å gå ned så mye i vekt. Mer å endre kostholdet fordi brød gjør meg så innmari oppblåst, pasta også. Derfor begynte jeg å lese litt om lavkarbo, men blei så usikker. Vil jo ikke opp i vekt heller. I og med jeg tidligere har vært mer på lavkalori, så blir jeg bare så usikker. Sjølv om jeg har lest masse...men har jo ingen erfaring fra dette selv, men det har jo dere flinke damer .

Gitt det du skriver her, hvorfor ikke bare kutte ut brød og pastaretter istedetfor, men fortsette med det du allerede spiser? Det viser jo at du regulerer vekten fint, er normalvektig og du trener jo også fornuftig og iht anbefalinger.

Jeg ser liksom ikke at noe som fungerer både helsemessig, kroppslig og utseendemessig (slik jeg tolker ditt innlegg/beskrivelse av deg selv) bør endres med unntak av 2 ting; Brød og pasta.

Å spise minst mulig prosessert mat goes without saying, mat som starter med McEtellerannet etc. Mye i frysedisken på Rema som ikke er helt ren mat heller

  Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:10   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Litt meninger fra dere?

Jeg tror du kunne ha hatt glede av et Lindberg-kosthold! Bøkene hans bør finnes på biblioteket. Det er sånn ganske middels lavkarbo -moderat med karbohydrater og moderat med fett, og generelt store muligheter for variasjon.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 13:10   #14
suupaahgirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 13
suupaahgirl er på en erverdig vei

Sv: Litt meninger fra dere?

Tusen takk for alle savr.Jeg har nå ikke spist brød eller pasta (eller noe annet veldig karbo-relatert) på ei uke. Om det er tilfeldig eller ei vet jeg ikke...men magen har ikke vært oppblåst en eneste dag på den korte tiden. Middag spiser jeg som regel vanlig (bortsett fra potet,pasta,ris osv). Lager meg heller blomkål"ris", som jeg syns var kjempegodt. Ellers spiser jeg en del salat med avocado i (der er jo en del fett). Tenkte å prøve meg på noen rundstykker jeg såg ei oppskrift på...Min store synd er nok kanskje pepsi max. Har ikke kuttet helt med den enda nei

suupaahgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 13:24   #15
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Litt meninger fra dere?

Det er nok ikke tilfeldig nei. Jeg tror nok at de aller fleste av oss har opplevd at oppblåstheten er forsvunnet som dugg for solen. Og mange har nok også konstatert at omgivelsende setter pris på den sterkt reduserte gassproduksjonen...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere når dere er litt småsultne? 100til75 Ketolysekuren 37 26-02-11 13:16
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Hvor mye trener dere når dere går på ketolyse? (Helt ny her og lurer jo litt) Bubbla Ketolysekuren 24 09-02-10 00:01
Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med charri Induksjonen 12 14-04-09 19:27
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no