Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Får begynne med -30 da

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-12-11, 14:20   #1
Karbo-trollet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 3
Karbo-trollet er på en erverdig vei

Får begynne med -30 da



Skal strengt tatt ned over 40 - men jeg kan jo begynne med 30.

Jeg er en trebarnsmor som snart bikker 40 i alder også. Et tall jeg ikke har noe problem med når det kommer til alder - men som ekstra kilo så er det litt - øh - MYE.

Er det flere som er bestemt på at 2012 skal bli det året hvor ting endret seg?

Karbo-trollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 14:37   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Får begynne med -30 da

Her er vi flere som har satt 2012 som "året da det skjer"!

Hjertelig velkommen og lykke til på veien nedover!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 14:58   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Får begynne med -30 da

Velkommen hit, og lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 23:39   #4
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Får begynne med -30 da

Velkommen!

2012 blir et supert år!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 23:59   #5
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Får begynne med -30 da

Velkommen

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 00:43   #6
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Får begynne med -30 da

Velkommen hadde selv 40 kg for mye, men etter 2,5 mnd, er 16 borte! Lykke til

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 15:58   #7
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Får begynne med -30 da

Lykke til Har selv gått ned 27 kg på 8 mnd. Så lenge du konsentrerer deg om om alt det gode du kan spise og lager maten fra bunn av så går det kjempe fint Jeg storkoser meg med kostholdet mitt

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 18:28   #8
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Får begynne med -30 da

Opprinnelig lagt inn av Notabella, her.

Lykke til Har selv gått ned 27 kg på 8 mnd. Så lenge du konsentrerer deg om om alt det gode du kan spise og lager maten fra bunn av så går det kjempe fint Jeg storkoser meg med kostholdet mitt

Gratulerer med stor vektnedgang og bedre mage smugtitta litt på blogen din...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 10:49   #9
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Får begynne med -30 da

Jeg blir med! Mitt mål er 25 ned i løpet av 2012. Dette klarer vi!

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:31   #10
Happy girl
Medlem
 
Happy girl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 63
Happy girl er på en erverdig vei

Sv: Får begynne med -30 da

Skal selv ned minst 25 kg, har holdt på i 4 mdr med knappe 4 kg nedgang, men de gikk jeg vist opp igjen i julen etter en ukes ferie i DK hvor jeg tok ganske fri etter å ha møtt veggen totalt.
Brukte julen til og lese to bøker av Sture Skaldemann og kjøpe masse dansk svinekjøtt, kylling, flesk osv osv så nu er jeg klar
Men ny start igjen imorgen da magen og kroppen er vond.
Jeg starter opp med GI null etter Sture Skaldemann og legger meg den første perioden på 50+ da jeg håper og få gang i fettforbrenningen, da jeg etter 4 mdr på alt mellom 10-30 ikke riktig fikk det til.
Så håper 2012 blir et bedre år for oss alle

__________________


Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:49   #11
Mints
Medlem
 
Mints sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 174
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Får begynne med -30 da

Opprinnelig lagt inn av Happy girl, her.

Skal selv ned minst 25 kg, har holdt på i 4 mdr med knappe 4 kg nedgang, men de gikk jeg vist opp igjen i julen etter en ukes ferie i DK hvor jeg tok ganske fri etter å ha møtt veggen totalt.
Brukte julen til og lese to bøker av Sture Skaldemann og kjøpe masse dansk svinekjøtt, kylling, flesk osv osv så nu er jeg klar
Men ny start igjen imorgen da magen og kroppen er vond.
Jeg starter opp med GI null etter Sture Skaldemann og legger meg den første perioden på 50+ da jeg håper og få gang i fettforbrenningen, da jeg etter 4 mdr på alt mellom 10-30 ikke riktig fikk det til.
Så håper 2012 blir et bedre år for oss alle

Lykke til! Jeg skal også i gang med Skaldeman 50+ nå i januar

Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 10:57   #12
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Får begynne med -30 da

Listet meg opp på vekten i dag(selv om jeg hadde lovet meg selv å vente et per uker...) Hurra; ned 1 kg i Julen!

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 11:00   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Får begynne med -30 da

Opprinnelig lagt inn av trude.lutt, her.

Listet meg opp på vekten i dag(selv om jeg hadde lovet meg selv å vente et per uker...) Hurra; ned 1 kg i Julen!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 17:03   #14
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Får begynne med -30 da

Jeg er med... jeg har nok 40 til å ta av, selv om jeg har tatt av 18-20 nå... Jepp, jeg er indeed med... sukk!

Ikke lagt på meg noe i jula - og har gått ned 4 buksestørrelser siden jeg begynte. Fra 56 til 48...

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 16:04   #15
Karbo-trollet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 3
Karbo-trollet er på en erverdig vei

Sv: Får begynne med -30 da

Første uka var 3,2 ned. Tenkte det var greit å holde det tempoet hele veien i mål? Hehe - neida, vet det er sånn bort-med-vann-oppstart - men det er jo motiverende da....

Har vært superflink siden 2011 og er kommet i ketose. Svetter og står i. Og sover bedre - det er jo en veldig fin "bi-virkning". Våkner kun for å tørke litt svette en og annen gang. Og tisse

Karbo-trollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 12:33   #16
St. Cecilie
Medlem
 
St. Cecilie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 64
St. Cecilie er på en erverdig vei

Sv: Får begynne med -30 da

Hei hei og lykke til! Jeg skal også ned 40 kilo....7 ned så langt, så har en lang vei igjen. Men denne plassen her er gudesendt, finner ut av *alt* liksom.. :P

__________________
post tenebras, lux.
St. Cecilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 12:41   #17
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Får begynne med -30 da

Opprinnelig lagt inn av Karbo-trollet, her.

Første uka var 3,2 ned. Tenkte det var greit å holde det tempoet hele veien i mål? Hehe - neida, vet det er sånn bort-med-vann-oppstart - men det er jo motiverende da....

Har vært superflink siden 2011 og er kommet i ketose. Svetter og står i. Og sover bedre - det er jo en veldig fin "bi-virkning". Våkner kun for å tørke litt svette en og annen gang. Og tisse

hehe, gratulerer så mye med din knallstart!!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 01:22   #18
Wolverine
Juniormedlem
 
Wolverine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 12
Wolverine er på en erverdig vei

Sv: Får begynne med -30 da

Slenger meg på! Starta for snart 2 uker siden, var ikke nyttårs løfte engang så da håper jeg det betyr lykke for meg hehe

Gleder meg til Sykkel og joggesko kan vike plass for brodder! Liker å gå turer og går turer nå også, men ingenting slår en god tur i skogen eller en sykkeltur

__________________
Wolverine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:22   #19
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Får begynne med -30 da

Hvordan går det med gjengen?

Jeg har begynt å trene igjen i dag - ordentlig trening, ikke spaserturer

0 + i jula, men har ikke gått ned noe siden før jul. Så nå er det på tide med litt gass.

Mål: - 20 før sommeren!

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 11:40   #20
Happy girl
Medlem
 
Happy girl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 63
Happy girl er på en erverdig vei

Sv: Får begynne med -30 da

Veie dag igår og den viste på to uker - 3,5 kg noe jeg må si meg fornøyd med siden jeg før jul brukte 4 mdr på 4 kg
Så nu håper jeg bare at kroppen blir ved og være enig med meg i at det er best for vår helse og gå ned de resterende kilo
Sliter med forstoppelse etter å gå på Skaldeman 50+ så råd mottas med glede
Ellers er jeg spent på hvordan det går med resten av gjengen her

__________________


Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 00:31   #21
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Får begynne med -30 da

jeg: 0 kg... så jeg har ny strategi!
http://www.kostdoktorn.se/viktnedgan...ga-ner-i-vikt/

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Da er det min tur å begynne! LowCarbM Spørsmål og svar 6 07-10-11 10:52
Når kan jeg forvente å begynne å gå ned? Hopsidaisy Spørsmål og svar 7 08-04-10 17:44
Jeg vil begynne i dag Forandring:) Lavkarbo generelt 5 27-04-09 22:12
Kan jeg begynne i dag? Smurfine Lavkarbo generelt 6 24-02-08 11:19
Hvordan begynne? Sanko Ketolysekuren 2 26-01-08 14:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no