Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Mugg på osten - kaster dere hele?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-12, 19:14   #51
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Husker jeg så på tv en test de hadde gjort med McDonalds... burgeren hadde ligget i... ja hva var det, et år..? Noe sånnt vertfall, og den hadde ikke skiftet utseende i det heletatt!!! Det er spooky!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 19:16   #52
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Husker jeg så på tv en test de hadde gjort med McDonalds... burgeren hadde ligget i... ja hva var det, et år..? Noe sånnt vertfall, og den hadde ikke skiftet utseende i det heletatt!!! Det er spooky!

Den så jeg også. Var i avisen også den saken der. Vel, vel. Det bekrefter bare det jeg sier: McDonalds er ikke mat - men plastikk

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 20:46   #53
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Jeg har ikke noe imot å kaste mat om jeg misstenker ugler i mosen men jeg har funnet ut at om en ikke eksperimenterer finner en aldri utav ting.... og når jeg nå hadde disse boksene stående i kjøleskapet tenkte jeg at de kan nå stå så jeg får sjekket hvor lenge de holder.... Har youghurt og Cf, samt CC som skal gjennomgå test også om ikke så lenge...he,he,he....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 21:16   #54
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg har ikke noe imot å kaste mat om jeg misstenker ugler i mosen men jeg har funnet ut at om en ikke eksperimenterer finner en aldri utav ting.... og når jeg nå hadde disse boksene stående i kjøleskapet tenkte jeg at de kan nå stå så jeg får sjekket hvor lenge de holder.... Har youghurt og Cf, samt CC som skal gjennomgå test også om ikke så lenge...he,he,he....

He, he. Spennende.La oss få høre hvordan det står til i boksene når du har åpnet de da ......

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 21:29   #55
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

He, he. Spennende.La oss få høre hvordan det står til i boksene når du har åpnet de da ......


Skal bli...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 21:30   #56
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Jeg har i alle fall opplevd flere ggr at cc holder seg lenge over datoen.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 22:02   #57
steres
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 4
steres er på en erverdig vei

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Jeg har tatt utdannelse innenfor matindustrien, og på skolen lærte vi at mugg på ost kommer innenfra, men syns på utsiden pga luft som kommer til. Jeg kaster osten tvert når det er mugg på den

Jeg har (dessverre hatt mikrobiologi og ost bør kastes når det er antydning til mugg. allikevel, har man alltid bare skjært bort den "verste" biten, og er noenlunde vant til disse typer mikroorganismer er faren for å bli syk liten. Derimot spiser jeg litt ost som er infisert av mugg (fordi jeg er litt ekstrem med sånt) har jeg mye større sjanse for å bli syk eller dårlig......

__________________


steres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 01:59   #58
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Jeg er av den typen som hater og kaste mat, men myke oster med mugg går uten disusjon rett i søpla.
Om jeg en sjelden gang (vi spiser mye ost her i huset) er så uheldig at hvitoster mugner, så skjærer jeg bort mugget og spiser resten med god apetitt og uten og få trøbbel med magen.
Men jeg tror den magesekken min er laget av lær, altså (går uante mengder kaffi i den for eksempel)

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 11:10   #59
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

He, he. Spennende.La oss få høre hvordan det står til i boksene når du har åpnet de da ......

Uåpnet holder nok surmelksprodukter (rømme o.l.) seg mye lenger enn datoen som står på, den er vel også noe diktert av eu-direktiver.

Men jeg har opplevd flere ganger at rømme har mugnet i boksen om den har blitt stående en stund (et par uker?) etter åpning.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 11:35   #60
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Jeg hadde til og med en uåpnet melk her for et par dager siden som hadde gått ut 31/1, luktet helt greit og var klumpefri, men det var kanskje mer flaks tror jeg.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 19:02   #61
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Opprinnelig lagt inn av steres, her.

Jeg har (dessverre hatt mikrobiologi og ost bør kastes når det er antydning til mugg. allikevel, har man alltid bare skjært bort den "verste" biten, og er noenlunde vant til disse typer mikroorganismer er faren for å bli syk liten. Derimot spiser jeg litt ost som er infisert av mugg (fordi jeg er litt ekstrem med sånt) har jeg mye større sjanse for å bli syk eller dårlig......

Er mikrobiologi jeg også har hatt i 2 år på skolen, pluss jobba på lab og tatt masse prøver fra produksjonslokaler og maskiner/utstyr som jeg har dyrka fram

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 19:07   #62
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Uåpnet holder nok surmelksprodukter (rømme o.l.) seg mye lenger enn datoen som står på, den er vel også noe diktert av eu-direktiver.

Men jeg har opplevd flere ganger at rømme har mugnet i boksen om den har blitt stående en stund (et par uker?) etter åpning.

Ånei, etter åpning har de ikke særlig lang holdbarhet, og om en i tillegg har hatt en skje med sine bakterier nedi er det enda kortere bruksvindu....

Opprinnelig lagt inn av Bravo, her.

Jeg hadde til og med en uåpnet melk her for et par dager siden som hadde gått ut 31/1, luktet helt greit og var klumpefri, men det var kanskje mer flaks tror jeg.

Melk holder seg i kjøleskap et par måneder etter utgangsdato... I allefall helmelk som er det jeg har testet

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 19:28   #63
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Melk holder seg i kjøleskap et par måneder etter utgangsdato... I allefall helmelk som er det jeg har testet

Men jeg skal love deg at en kartong med ekstra lett melk STINKER noe inne granskauen 9 måneder over holdbarhetsdatoen... Husker ikke om den var åpnet, men tror ikke det hadde hatt så mye å si...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 20:36   #64
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Men jeg skal love deg at en kartong med ekstra lett melk STINKER noe inne granskauen 9 måneder over holdbarhetsdatoen... Husker ikke om den var åpnet, men tror ikke det hadde hatt så mye å si...

Huff, det hørtes ut som en skikkelig bombe

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 20:53   #65
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Men jeg skal love deg at en kartong med ekstra lett melk STINKER noe inne granskauen 9 måneder over holdbarhetsdatoen... Husker ikke om den var åpnet, men tror ikke det hadde hatt så mye å si...

tror jeg på!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 22:41   #66
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Mugg på osten - kaster dere hele?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Huff, det hørtes ut som en skikkelig bombe

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

tror jeg på!

Skulle bruke et lite brukt kjøleskap i en lite brukt kantine. Rygget laaaaaaangt bakover da jeg åpnet døra, og sleit med matlysta i mange timer etterpå... Var mye annet rart i det kjøleskapet og, som var enda lengre over datoen, men det luktet liksom ikke så mye...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Takk til Osten, Baconet, Eggene og Kyllingen! Pocahontas Ketolysekuren 5 19-01-09 03:56
Denne osten (Atkins vs. ketolyse) matitt Lavkarbo generelt 4 18-01-09 11:44
Kaster opp i dag -7kgtakk Ketolysekuren 2 15-09-08 13:26
Er dere mette hele tiden? Calvin Lavkarbo generelt 3 17-04-08 10:08
Teller dere karber hele dagen? Bee Ketolysekuren 17 23-08-07 07:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no