Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Smak på proteintilskudd

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-08, 20:44   #1
mrBungle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2
mrBungle er på en erverdig vei

Smak på proteintilskudd

Kjøpte proteintilskudd for første gang i går; ProZyme med sjokoladesmak fra TechNutrition. Det står utenpå at de har smaksgaranti.

Personlig syns jeg det smakte helt forferdelig!!! Prøvde med en miks i mårest, basert på vann og noe annet snaks, og det var så vidt jeg greide å få det i meg. Da jeg kom hjem fra jobb nå, prøvde jeg meg litt frem med bare vann og med H-melk. Sistnevnte nærma seg levelig, mens å blande med bare vann fortsatt var veldig vondt.

Det jeg ikke forstår er alle postene her inne jeg har lest om brukere som syns proteintilskuddene de kjøper er veldig gode, etc.

Er det bare meg (dvs. er det mange andre som liker denne veldig godt)?? Har jeg vært uheldig med mitt første kjøp? Er det en tilvenningssak? Eller har jeg rett og slett ikke funnet blandinga for meg?

Ser ikke helt for meg å drikke en halv liter av dette etter trening senere, noe må jeg finne på

mrBungle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En god blanding Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 20:51   #2
petzl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2
petzl er på en erverdig vei

Sv: Smak på proteintilskudd

Du må bare prøve deg frem med forskjellige typer.

petzl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:01   #3
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Smak på proteintilskudd

Hvis de har smaksgaranti, så får du sikkert en annen variant om du klager

Proteinfabrikken har en som heter Whey tech, med melkesjokoladesmak, og den smaker dødsbra med 50/50 vann og fløte.

0,5l syns jeg hørtes mye ut...

  Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:20   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Smak på proteintilskudd

Også er det en vanesak. Du venter det skal smake sjokolademelk, og det vil det garantert ikke gjøre uansett hva type du velger ! Dessuten er du kanskje ikke helt avvennet søtsak enda ?

Da jeg trente mye og brukte proteintilskudd - brukte jeg ProZyme og brakk meg i begynnelsen. Jeg klaga her på forumet ("jeg tror jeg dævver"). Men en klok person her inne sa jeg bare måtte venne meg til deg og nå syns jeg faktisk ikke det er så ille.


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:32   #5
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Smak på proteintilskudd

Vil bare nevne at det er stor forskjell på smaken på forskjellige merker også. Jeg har prøvd mange oppigjennom... Det kan være verdt å prøve et annet pulver.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:00   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Smak på proteintilskudd

Det er veldig stor forskjell på typer og merker.

Jeg leste en test gjort av Mat og Helse for noen år siden, og kjøpte etter smaksbedømmingen der og var heldig. Kanskje noen vet om den ligger på nett? Jeg fant ikke når jeg søkte, men jeg er ikke særlig flink med søk heller.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:06   #7
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Smak på proteintilskudd

Jeg har forsøkt mange og de fleste smaker høgg eller gress. Den eneste jeg virkelig liker er Delight sine. Der er spesielt sjokoladen helt nydelig!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 00:23   #8
Kenny
Medlem
 
Kenny sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 41
Innlegg: 201
Kenny er ny på veien

Sv: Smak på proteintilskudd

Jeg har brukt en del proteintilskudd under tiden jeg trente hardt.
1. ON - sitt produkt er kjempegod. Jeg bruker jordbær - Merket er også en av de mest populære i USA.
2.EAS - Jordbær - veldig grei, men ikke så god på smak.
3.Dalblads - jordbær - smaker helt ok. Selges mye av i Norge.
4. Proteinfabrikken sine forskjellige typer - liker banan/sjokolade.

Men hvis du har mulighet så anbefaler jeg ON whey enten jordbær/sjokolade.

Hvis du har mulighet så selger de flere produkter på enkelte kostholdsbutikker i Sverige ifht. Norge.........Det er en super butikk på kjøpesenteret i Charlottenberg som selger mange forskjellige prot tilskudd.

__________________
Slanking og trening. Hardt arbeid.
Beefcake er målet.
Kenny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 00:27   #9
Kenny
Medlem
 
Kenny sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 41
Innlegg: 201
Kenny er ny på veien

Sv: Smak på proteintilskudd

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Hvis de har smaksgaranti, så får du sikkert en annen variant om du klager

Proteinfabrikken har en som heter Whey tech, med melkesjokoladesmak, og den smaker dødsbra med 50/50 vann og fløte.

0,5l syns jeg hørtes mye ut...

Hmm blander du 50/50 vann/fløte? Hvordan blir smaken og fungerer det for deg ifht trening/ restitusjon?

Ettersom jeg alltid har brukt melk i blandingen (som jeg må droppe pga diett)og blitt kvalm av vann så kunne det være fint å høre litt andre sine erfaringer.
Greit å kombinere protein/fett.....

__________________
Slanking og trening. Hardt arbeid.
Beefcake er målet.
Kenny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 04:46   #10
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Smak på proteintilskudd

ble nyskjerrig her jeg også.... melk har jeg ikke brukt pga dietten, men vann... usj... men er vant til smaken... men fløte hadde jeg ikke tenkt på... kanskje jeg skal prøve i morgen....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:22   #11
Kenny
Medlem
 
Kenny sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 41
Innlegg: 201
Kenny er ny på veien

Sv: Smak på proteintilskudd

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

ble nyskjerrig her jeg også.... melk har jeg ikke brukt pga dietten, men vann... usj... men er vant til smaken... men fløte hadde jeg ikke tenkt på... kanskje jeg skal prøve i morgen....

Jeg reiste på trening i dag for første gang på 9mnd. Startet med en protshake med kun vann....smakte ikke godt.
Men da jeg mekket meg en shake etter trening så kjørte jeg 50/50 vann og fløte.....Utrolig deilig Skaff deg en god protshake og kjør på med fløte...det skal iallefall jeg gjøre

__________________
Slanking og trening. Hardt arbeid.
Beefcake er målet.
Kenny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 23:00   #12
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Smak på proteintilskudd

Opprinnelig lagt inn av Kenny, her.

Hmm blander du 50/50 vann/fløte? Hvordan blir smaken og fungerer det for deg ifht trening/ restitusjon?

Det smaker vesentlig bedre enn vann, og merkbart bedre enn melk. Hva gjelder restitusjon, så merker jeg ikke noen forskjell på om jeg drikker shake med fløte eller vann, eller spiser speilegg for den saks skyld

Proteinshake er bare lettvint.

  Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 23:07   #13
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Smak på proteintilskudd

Opprinnelig lagt inn av Kenny, her.

Jeg reiste på trening i dag for første gang på 9mnd.

Bra! Stå på!

  Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 23:49   #14
Kenny
Medlem
 
Kenny sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 41
Innlegg: 201
Kenny er ny på veien

Sv: Smak på proteintilskudd

Hehe kjører på
Men kom til å lese et innlegg om at fløten kan øke vekten til enkelte....har du noen spes erfaringer med det ell Bulldog? eller vet om noen som har hatt det? Hehe hvis du bruker det så funker det sikkert for deg.

__________________
Slanking og trening. Hardt arbeid.
Beefcake er målet.
Kenny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 00:54   #15
mrBungle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2
mrBungle er på en erverdig vei

Sv: Smak på proteintilskudd

Takk for alle tipsene folkens...

Nå skal det legges til at det tok ca. 4 dager før jeg syntes det smakte helt greit, og det blanda med vann. Sånn bare for å være fair med dere her inne på forumet og TechNutrition

mrBungle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En god blanding Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 02:29   #16
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Smak på proteintilskudd

fløten har jeg ikke forsøkt enda med siden omgangsjuka har herja her i huset... men skal prøve igjen når jeg tør å nærme meg noe sånt... var på trening i går og i dag tross sjuka.. men lot være å ta shaken siden jeg har sjokoladesmak men skal prøve med fløte!!

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:07   #17
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Smak på proteintilskudd

Jeg har drukket mange forskjellige typer proteinshake opp gjennom årene og har alltid blandet med vann. Min konklusjon er at det beste shaken er ProZyme/Basic90+ (smaker helt likt)med Jordbær fra TechNutrition. Men,men smaken er som baken

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 23:59   #18
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Smak på proteintilskudd

Kjøp nøytral, så bestemmer du smaken sjøl samtidig som du slipper aspartamen.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 13:49   #19
Nessimelle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Smak på proteintilskudd

Personlig syntes jeg at Activate 24 fra Norkost er veldig god, blander den med skumma melk eller lettmelk.

Utenom denne så har jeg bare smakt Whey tech fra PF (smaker jævlig rett og slett) og M-Factor fra My Revolution (erteprotein, er melete i konsistensen, smaker ikke helt fantastisk, men man venner seg til den, blandes i vann).

Jeg ville ha spurt om smaksprøve for jeg kjøpte noe, det kan man i alle fall hos MyRevolution og Norkost. Anbefaler i alle fall Activate 24 eller Pro Blend:

http://www.norkost.no/index.php?cPat...bde0fb3950aab6

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann med smak Marianne Smoothies / drikke 2 05-06-11 11:44
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 01:54
Stygg smak i munnen ... Næpa Ketolysekuren 12 22-01-08 11:35
soya protein med smak Siljevanilje Generell ernæringsdebatt 4 01-03-06 21:55
Litt rar smak... donjuanwannabe Smoothies / drikke 12 19-07-05 16:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no