Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Ut med vitaminer og mineraler

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-05, 03:42   #26
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Hvor mye betaler du for en forsyning med JuicePlus+, og hvor lenge varer den themonk?

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 22:47   #27
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Pris på Juice Plus

Det koster 1640,- kr (Sånn ca.) for en ladning med Juice Plus. Den varer i fire måneder. Jeg velger å ta dobbel dose på grunn av sykdom... dårlig næringsopptak, og vitamin- og mineralmangel. Men anbefalt dose koster altså litt over 400,- kr i måneden.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 22:54   #28
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Du har ikke tilfeldigvis en innholdsfortegnelse også?

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 22:56   #29
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Prisen var ikke såå avskrekkende da, spesielt siden denne vel erstatter et eller flere andre tilskudd jeg allerede tar!

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 15:19   #30
hck
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 14
hck er på en erverdig vei

Sv: Ut med vitaminer og mineraler

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

De som mener at det er bortkastede penger for folk flest å kjøpe vitaminer og mineraler i helsekosten har delvis rett. Et eksempel: Hvis man har høye verdier av E-vitamin i blodet vil dette beskytte mot hjerte og karsykdommer. Altså hvis man tar E-vitamin bør man da forhindre disse sykdommene. En finsk undersøkelse som gikk over åtte år viste derimot det motsatte. Tilskudd av E-vitamin og betakaroten drepte folk med hjertesykdommer og lungekreft.

Årsaken til dette er at svaret ligger i balansen mellom vitaminene og mineralene. Og ikke minst alle de stoffene vi ikke kjenner til. De titusenvis av fytokjemikaliene som finnes i frukt og grønt.


Så for en gjennomsnittlig frisk person er svaret å spise (frukt og) grønnsaker. Eller å innta et kosttilskudd som er basert på frukt og grønt. Et veldig interessant kosttilskudd er Breakthrough Immunoplex. Dette brukes ved Institutt for optimal næring i Danmark, og dette i seg selv bør være et kvalitetsstempel. Eneste problemet er at det inneholder fruktose (Ikke spør meg hvorfor). Selv tar jeg Juice Plus. Vanskelig å få tak i, men garantert opptak i blodet.

Men kan man spise frukt Plusene da - altså de røde? Jeg har holdt meg unna disse pga at jeg ikke spiser frukt i begynnelsen...

__________________


hck er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
fantastisk side med vitaminer, mineraler osv osv Iset Generell diskusjon 2 24-03-04 11:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no