Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Marsskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-11, 21:29   #51
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Tidligere veide jeg meg mandager, men har bytta til torsdager.
Vil ikke sette meg noen mål for mars. Sliter så fælt akkurat nå så jeg "tør" ikke gjøre noe som kan oppleves som nederlag.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 12:53   #52
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Enkelte får lettere muskler enn andre, deriblant jeg. Alt fysisk arbeid har jeg alltid tatt lett. Før når jeg bodde på bygda og var med på slåtten så løftet jeg 50 kg på høygaffel uten problem flerfoldige ganger om dagen, etter bare en ukes tid med jobb.

Aha=)

Ikke værst! 50 kg er veldig bra!

  Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 13:21   #53
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Marsskravletråden til 30+

Har drevet og sett på bilder av nedgangen til folk her inne. Er så imponert av alle sammen. Blir faktisk skikkelig rørt og gleder meg til at jeg kan gjøre det samme en dag.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:28   #54
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Marsskravletråden til 30+

Hvordan har det seg at man kan gå fra å være supermotivert ene kvelden, og helt i bånn dagen etter? Slik har ihvertfall helgen min vært. Fredag kveld var mer motivert enn noensinne, og så våknet jeg lørdag morgen og var drittlei hele greien. Dette kommer mest av at jeg begyner å bli ganske lei av å se det samme tallet på vekten om, og om igjen. :/Så denne helgen endte derfor med en gedigen fastelavens utskeilese med boller og hele pakken. Så nå er jeg klar! klar til å starte på nytt, og håper at jeg nå kan bli mer motivert til å forsette videre.

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 23:41   #55
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Da har jeg bestemt meg for å gjøre bloggen min mer kostholdsrelatert siden det er så mange som lurer på hva jeg egentlig spiser iløpet av en dag, hvordan lavkarbo funker osv.
Kommer til å skrive om ting som hva jeg har spist i løpet av en dag, prøve ut ulike oppskrifter, ja, lavkarbo stuff

Her er adressen til bloggen om noen er interessert: http://nadjasin.blogg.no/

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 00:17   #56
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg følger mye med på lavkarbooppskriftsbloggene
Og har bestemt meg for å ta mer bilder av maten jeg lager selv. Og i dag ble det sushi, noe jeg vil dele med resten av folket. Må bare legge innpå bildene, og så tar jeg det på bloggen her inne på forumet.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 08:43   #57
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg har vært totalt fraværende her inne en stund nå. Er rett og slett så mye som skjer i livet mitt for tiden at tiden ikke strekker til. Men jeg bør egentlig prioritere det. For jeg merker at det også blir lettere og lettere for at ting sklir litt ut. I det daglige får det greit, men så er det plutselig en dessert på en fancy restaurant, eller litt sushi selv om det er med ris. Og på fredag spiste jeg til og med en vaffelplate på jobben. Så om jeg ikke klarer å holde fokus nå så sklir det lett ut tror jeg og jeg vil IKKE gå opp i vekt igjen.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 08:46   #58
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marsskravletråden til 30+

Spiste forresten lavkarbo-fastelavensboller i går, og det var veldig godt.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 13:16   #59
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

"Back on Track" endelig er jeg meg sjøl igjen og klarer å spise som jeg skal. Vår depresjon er noe dritt. Jeg har i alle år da "brukt" mat/godteri som medisin. Og det har blitt noen kg hvert år. Den store forskjellen fra før er: Tidligere var det smågodt for minst 100 kr (det forsvant på null komma null)hver dag. De tre gangene jeg sprakk helt og kjøpte smågodt var det for ca 25 kr og bare en gang i uka. Det blei noen vafler og litt is og litt frukt altså stadig litt ulovlig, MEN etter å tatt meg inn i vinterferien er jeg nede igjen. Dette kan ikke bare ha med viljestyrken å gjøre, behovet for "medisin" må og ha vært lavere i år.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 11:04   #60
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Marsskravletråden til 30+

Nå trenger jeg motivasjon her jenter.... Er så lei meg og trist at jeg bare har lyst til å legge meg under pleddet å trøkke i meg sjokolade å smågodt

Vært hos ørelegen å tatt hørselstest, og jeg hører så dårlig at jeg må begynne med høreapparat på begge ørene

33 år og høreapparat i begge ørene.. Fy flate!!

Ikke lett å holde motavasjonen oppe til å spise sundt i dag, så noen som kan komm med noe positivt/morsomt etc for å holde meg i gang??

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 11:52   #61
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Nå trenger jeg motivasjon her jenter.... Er så lei meg og trist at jeg bare har lyst til å legge meg under pleddet å trøkke i meg sjokolade å smågodt

Vært hos ørelegen å tatt hørselstest, og jeg hører så dårlig at jeg må begynne med høreapparat på begge ørene

33 år og høreapparat i begge ørene.. Fy flate!!

Ikke lett å holde motavasjonen oppe til å spise sundt i dag, så noen som kan komm med noe positivt/morsomt etc for å holde meg i gang??

Jeg har litt erfaring med det her, siden min kjæreste, som er 30 år, også har veldig dårlig hørsel. Han fikk det som barn da, etter mange runder med ørebetennelser. Han har høreapparat, og en samtaleforsterker. Han liker best samtaleforsterkeren. Nå skal han mest trolig få noe lignende samtaleforsterkeren, men det skal ikke plukke opp like mye støy.

Det er ikke verdens undergang, og nå til dags har de jo ganske så diskrete høreapparat. Tenk heller slik at nå vil du jo få med deg alt som blir sagt, noe du ikke kan ha fått gjort tidligere. Det går fremdeles an å nyte livets goder, du trenger bare litt hjelp til å høre. Jeg tror det her går fint! Og når du en dag har fått høreapparat så vil du føle at det faktisk er ganske så greit likevel.

Jeg vet ikke om det her var noe oppmuntrende, men jeg er sikker på at det vil gå bra

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 12:31   #62
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marsskravletråden til 30+

til TonjeKB.
Det er jo ikke som om du plutselig har fått dårlig hørsel, du har bare plutselig fått vite at du vet hjelpemidler kan få gjort noe med det som alt har vært sånn en stund. Det er jo positivt. Men jeg skjønner allikevel at det er en hard nyhet å svelge.

Det blir ikke enklere om du samtidig skal ha dårlig samvittighet for en sprekk, så prøv å la vær med det.

Har dessverre ikke noe morsomt å komme med da..

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 17:32   #63
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg må egentlig også bruke høreapparat, å jeg er bare 18! Men, jeg får det ikke til. så da får jeg heller bare høre dårlig da..


-------

Nå står forresten ismaskinen jeg fikk til jul i frysen, klar til bruk for imorgen! Er sååååå spent! Skal raide forumet etter noen bra oppskrifter etterpå. Iiiiiiiiis <3

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 17:40   #64
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

ser egentlig på høreapparat på linje med briller. ser du dårlig, bruker du briller, hører du dårlig, så er det høreapparat.

vært til utredning for hørselsvikt selv, da jeg var i begynnelsen av 20 årene. men jeg hører bra jeg. jeg takler bare ikke støy og mange som snakker samtidig, så da blir det mye hæ

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 18:00   #65
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Jeg har for første gang laget lc-fastelavensboller. Det var veldig godt! Men nå klarer jeg ikke mer av de før neste år.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 22:05   #66
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Marsskravletråden til 30+

Takk for støtten jenter Går bedre med meg nå, men var ditt deppa i stad ja, selv om jeg var forberedt på at det ville gå denne veien. .Jeg har IKKE skeiet ut. Holdt meg til planlagt kost i hele dag Nå har jeg akkurat tatt ut min første porsjon med eggeloff ut av ovnen.Gleder meg til å smake.. Er bare utrolig imponert over hva noen egg kan bli til!!

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 22:18   #67
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Takk for støtten jenter Går bedre med meg nå, men var ditt deppa i stad ja, selv om jeg var forberedt på at det ville gå denne veien. .Jeg har IKKE skeiet ut. Holdt meg til planlagt kost i hele dag Nå har jeg akkurat tatt ut min første porsjon med eggeloff ut av ovnen.Gleder meg til å smake.. Er bare utrolig imponert over hva noen egg kan bli til!!

Jeg laget fastelavensboller i dag og pisket både krem og eggehviter for hånd. Nå føler jeg meg veldig sterk i høgre underarm
Du kommer til å klare deg helt fint, det er jeg overbevist om.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 22:19   #68
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

Aha=)

Ikke værst! 50 kg er veldig bra!

Har flere ganger fått hørt, til misnøye fra meg, at jeg er mer som en mann når det gjelder fysiske ting. Men jeg antar at det er et kompliment inni den kommentaren også.
Men ja, 50 kg er ikke så verst, og takk

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 22:30   #69
mega
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: trondheim
Innlegg: 22
mega er på en erverdig vei

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Sarah78, her.

Hei
Helt ny her jeg-snublet over forumet her mens jeg søkte på slankesider på nett.
Jeg bjunte slank på mandag.Nå er jeg lei av kiloene mine.
De siste 7 årene har jeg lagt på meg 50kg pga medisiner.
For 5 uker siden klarte jeg endelig slutte å røyke så jeg føler at viljestyrken min kommer seg
Så da er det bare å sette i gang da-å ikke utsette lengre.

Sammen er vi sterke stumpa røyken for fem uker siden jeg også...har slutta på ordentlig denne gangen jeg har 35 kilo som skal vekk, og er på min første uke. Så mitt forsett for mars er å få en pangstart, og samtidlig ønske dere alle lykke til!!!!

__________________
mega er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 23:55   #70
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marsskravletråden til 30+

Nå syntes jeg at jeg har vært flink ^^ Jeg fikk en "bestilling" på smørbrød(rundstykker) og har i dag smurt 40 halve rundstykker med altslags godt på, uten å bli fristet av nystekte rundstykker what so ever (bare av roastbiffen og røkelaksen, men de var lov)


Men jeg kom til å tenke på en ting... Når det gjelder manualer vettu: Hva er best? Lett med mange repitisjoner eller tyngre og begynne med 10 reps om gangen, for så å øke etter hvert og kjenne at du trener?

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 09:06   #71
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Marsskravletråden til 30+

Ikke noe vits i å ta mer enn 12 rep ta så tungt som du greier enten 4x4 eller 8-12x3.

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 09:36   #72
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marsskravletråden til 30+

Okai, takk for svar ^^

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:11   #73
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Marsskravletråden til 30+

Helt fersk på dette formumet jeg også.
Starte sist uke med aktins dieten og er inne i andre uke in induksjonen.
Startet også Svømming 3-5 dager i ulken for 3 uker siden(fortsatt slitsomt).
Mål for Mars.
Fortsette tregning.
Begynne å skrive ned alt jeg spiser.
Klare å holde den gode motivasjonen jeg har fått over meg vedlike.
Komme meg ned en 5-6 Kilo i løp av Mars.

Ellers bli en aktiv deltaker i formumet

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:13   #74
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marsskravletråden til 30+

Hei. Så denne tråden nå, så da sier jeg hei her og. Jeg er på dag 3 på lavkarbo. So far so good. Skal ned en masse kilo, så sant jeg har viljestyrke til det Trenger nok masse ass kicking om noen måneder, er jeg redd.....Er det noen andre mars startere her?

Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 17:05   #75
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Marsskravletråden til 30+

Og der var lavkarbo-bloggen min ordentlig igang!

Idag har jeg fått fikset meg nytt design (kjempefornøyd! Flinke meg , og har ryddet skikkelig opp! Har også lagt ut de oppskriftene som jeg bruker mest, og slankehistorien min er lagt ut!

http://www.nadjasin.blogg.no/

----------------

Nå skal jeg snart begynne på den hjemmelagde isen, er så spent på hvordan resultatet blir

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Marsskravletråden til 30+ grotingeling Mer enn 30 kg overvekt 142 31-03-10 15:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no