Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Nådd målet og så kom nedturen ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-11, 12:52   #1
Pearle
Juniormedlem
 
Pearle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 13
Pearle er på en erverdig vei

Nådd målet og så kom nedturen ...

Sitter her som et spørsmålstegn og kjenner at jeg er litt rådvill. I sist uke var jeg ferdig med Easylife kurset og hadde nådd målet mitt på 30 kg. Planen videre var å følge kostplan med lite karbohydrater (frokost:1-2 skiver med pålegg, kosterstatter, Lunsj:salat, middag:kjøtt og grønnsaker og omelett til kvelds)
Men aller først, skulle jeg ha meg en planlagt utskeielse i helga, hvor jeg spiste noe vanlig snop og boller på søndagen (3 små). Mandag var det tilbake til kostplan. Treningen 6 dager i uken er som før og ellers er ingenting forandret. Alikevel la jeg på meg 2,5 kg den siste uken og jeg er nesten i sjokk
Til og med 1 1/2 uke med utskeielse i jula ga ikke mer enn 1 kg økning, så nå skjønner jeg ingenting. Hva skjer?
Noen som har opplevd like stor økning etter en utskeielse? Eller noen som vet en annen logisk forklaring?
Dette lover ikke særlig godt for mitt videre arbeid med å holde vekta stabil. Jeg vet at jeg kan klare å holde kostholdet mitt mest mulig lavkarbo, men for å klare dette må jeg ha noe å se frem til, noen utskeielser i ny og ne(er karbojunkie og har alltid likt poteter, brød, pasta bedre enn kjøtt, og er ikke veldig glad i grønnsaker, foretrekker frukt osv).
Jeg er fullstendig klar over at den egentlige kampen starter nå...det å holde vekten nede er en lengre og tøffere kamp enn å gå ned. Håper noen her har noen gode tips for å holde det ut
Akkurat nå er ivertfall livet kjipt. Hodet mitt tenker kun mat, jeg er sulten konstant (eller hodet er sulten på kaber), klarer ikke å konse om annet og går bare å venter på neste gang jeg kan spise noe jeg liker.

__________________
Pearle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:02   #2
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nådd målet og så kom nedturen ...

vannet som er kommet tilbake antageligvis.
legger ikke på deg 2.5 kg fett på 1 uke.
jeg vil anta dette.

  Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:05   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Nådd målet og så kom nedturen ...

Ein legg ikkje på seg 2,5kg feitt i løpet av ei veke. Er nok ein del vatn det er snakk om her. Kanskje fell det saman med syklus også. Så eg synest ikkje du skal få så veldig hetta av akkurat det.
Eg er sjølv altfor glad i godt brød og veltillaga potetrettar, men eg ser jo at eg ikkje har godt av det, derfor held eg meg unna.
Forstår det er kjipt, men gir du kroppen karbar, så craver den meir, det veit eg sjølv altfor godt. Dette handlar vel om å rett og slett gjere eit valg og prøve å halde seg til det. Kanskje lage ei og anna gulrot til seg sjølv for god jobbing som IKKJE er mat?
Og så til slutt: Ikkje gi opp!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:51   #4
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Nådd målet og så kom nedturen ...

Opprinnelig lagt inn av Pearle, her.

Sitter her som et spørsmålstegn og kjenner at jeg er litt rådvill. I sist uke var jeg ferdig med Easylife kurset og hadde nådd målet mitt på 30 kg. Planen videre var å følge kostplan med lite karbohydrater (frokost:1-2 skiver med pålegg, kosterstatter, Lunsj:salat, middag:kjøtt og grønnsaker og omelett til kvelds)
Men aller først, skulle jeg ha meg en planlagt utskeielse i helga, hvor jeg spiste noe vanlig snop og boller på søndagen (3 små). Mandag var det tilbake til kostplan. Treningen 6 dager i uken er som før og ellers er ingenting forandret. Alikevel la jeg på meg 2,5 kg den siste uken og jeg er nesten i sjokk
Til og med 1 1/2 uke med utskeielse i jula ga ikke mer enn 1 kg økning, så nå skjønner jeg ingenting. Hva skjer?
Noen som har opplevd like stor økning etter en utskeielse? Eller noen som vet en annen logisk forklaring?
Dette lover ikke særlig godt for mitt videre arbeid med å holde vekta stabil. Jeg vet at jeg kan klare å holde kostholdet mitt mest mulig lavkarbo, men for å klare dette må jeg ha noe å se frem til, noen utskeielser i ny og ne(er karbojunkie og har alltid likt poteter, brød, pasta bedre enn kjøtt, og er ikke veldig glad i grønnsaker, foretrekker frukt osv).
Jeg er fullstendig klar over at den egentlige kampen starter nå...det å holde vekten nede er en lengre og tøffere kamp enn å gå ned. Håper noen her har noen gode tips for å holde det ut
Akkurat nå er ivertfall livet kjipt. Hodet mitt tenker kun mat, jeg er sulten konstant (eller hodet er sulten på kaber), klarer ikke å konse om annet og går bare å venter på neste gang jeg kan spise noe jeg liker.

Jeg vet ingen ting om Easylife, men går ut fra at det er noe pulvergreier eller noe siden du skriver kosterstatter etter frokosten din. Jeg syns du skal lese deg opp på kavkarbo, jeg. Jeg tenker f.eks på LCHF som jeg følger selv og er veldig fornøyd med. Det er jo meningen at du skal spise deg mett og føle deg fornøyd hele tiden Jeg syns nemlig det ser ut som om du spiser alt for lite fett og da er det jo ikke rart om du er sulten

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 14:48   #5
Rianna
Medlem
 
Rianna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 95
Rianna er på en erverdig vei

Sv: Nådd målet og så kom nedturen ...

De 2,5kg er glukogenlagrene som har fylt seg opp igjen. Ble du ikke fortalt det på kurset? Helt normalt når du begynner med mat igjen

Er derfor de anbefaler (ihvertfall her) at en går på pulver til en er 2-3kg under målet sitt .

__________________



~Min Dagbok~Min Blogg~iHerb kode: ESO978~
Rianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/LCHF'ish :) Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 16:06   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nådd målet og så kom nedturen ...

Jeg tror jeg ville begynt på et ketogen lavkarbo retning FØRST som ketolyse feks, og deretter øke saktere på karbohydratene over tid til du finner et fint vedlikeholdsnivå Dette for å bli vant med maten også.

Ikke stress med de 2.5 kg de ER bare vann og ALLE som går ned i vekt går opp 2-4 kg når de justerer maten til "normal" igjen.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 16:42   #7
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Nådd målet og så kom nedturen ...

For oss uinnvidde hadde det vært interessant å vite hva easylife-konseptet går ut på...

Gir du en kort innføring?

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 16:52   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nådd målet og så kom nedturen ...

Opprinnelig lagt inn av nilmor, her.

For oss uinnvidde hadde det vært interessant å vite hva easylife-konseptet går ut på...

Gir du en kort innføring?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8301
www.easylife.no

som startinfo til TS gir litt mer informasjon

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 16:56   #9
Pearle
Juniormedlem
 
Pearle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 13
Pearle er på en erverdig vei

Sv: Nådd målet og så kom nedturen ...

Takk for svar alle. Jeg fant et fint innlegg på lommelegen angående glykogenlagrene, så jeg regnet med at det sikkert var noe av det samme som skjer med meg. Skrev en mail til kursleder som også mente det samme og som skriver at hvis jeg holdt meg strengt til matplanen i ca 14 dager, ville jeg stabiliseres i vekt og muligens gå enda litt mer ned.

Når det gjelder Easylife, vet jeg at det er mange som har skrevet om det her inne tidligere. Men den korte versjonen er at man går på livsstilsendrings kurs i 6 mnd (1 g pr uke), der en får forelesninger om kosthold, trening og mental helse. Så velger en om en ønsker vektnedgang ved å spise proteinpulver/barer + rent kjøtt, fisk, egg og grønnsaker eller om en vil følge kostplan. Det er meningen at en skal trene en del (anbefalt min 3 ganger pr uke inkl 1 g styrketrening). Selv har jeg vært i ketose gjennom hele kurset og gått ned fra 0,5-1,5 kg pr uke. Oppfølgingen er veldig bra og for meg har denne slankemetoden virket (og jeg har prøvd en del etterhvert).
Men nå skal en inn i stabiliseringsfasen og det kan tydeligvis by på nye utfordringer.

__________________
Pearle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nådd målet Alias Livets lyse side 0 17-12-10 19:05
Når du har nådd målet ... Jorkla Livets lyse side 22 18-11-10 08:41
Når målet er nådd a-m Spørsmål og svar 4 07-12-09 20:32
Dere som har nådd målet.... (eller tanker om å nå målet...) LilleVille Lavkarbo generelt 13 17-09-06 02:37
Målet nådd.. deeluxe Atkins kosthold 7 15-04-04 04:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no