Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Kvalm av lavkarbo?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-11, 12:45   #1
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Kvalm av lavkarbo?

Merker nå at jeg er kvalm etter hvert måltid. I går hadde jeg utskeielse, og var ikke kvalm i hele tatt. I dag er det igang igjen, fordi jeg spiser lavkarbo igjen. Vært sånn siden jeg begynte i mars 2011. Skal jeg fortsette med dette ubehaget eller finnes det noe mot dette?

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 12:48   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm av lavkarbo?

Uff da! Har du forsøkt ingefærte, det kan dempe kvalme

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:06   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm av lavkarbo?

Kvalme, ubehag, hodepine og diare er vanlig oppstart- symptomer på lavkarbo, særlig om man går hardt ut med lite karber og mye fett!

Dersom man gir det en uke eller 2, vil det gå over, men skeier man ut, kan man risikere samme runden igjen og igjen!

For noen er det fettet som gir kvalme. Løsningen da er å gå ned på fettinntaket og deretter øke LANGSOMT! Dette tillater eller ingen utskeielser jevnlig.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:12   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm av lavkarbo?

For min del betyr kvalm at jeg er sulten når jeg lever på strikt lavkarbo. Men det er bare når fettforbrenninga er helt på topp da.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 17:10   #5
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Kvalm av lavkarbo?

Har gått på labkarbo siden mars, så burde gått over. Har i tilegg ekstremt trøtthet og er sliten og opplagt, og ofte deprimert. I tilegg føler jeg meg aldri mett, men må da ta en utskeielse for å bli mett. Spiser ikke mye fett så er ikke det som gjør det. Spiser jeg mye fett, havner jeg på dø med diaré

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 17:36   #6
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Kvalm av lavkarbo?

Da kan grunnen være at du spiser for lite fett. Da blir jeg kvalm, slapp og uvell. Jeg tror kroppen sier i fra med å bli kvalm, og dersom jeg da spiser et fettrikt måltid blir jeg mye bedre. Må du på do av avokado, fett kjøtt o.l og?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 18:15   #7
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Kvalm av lavkarbo?

Acokado har jeg aldri likt, så det spiser jeg ikke. Men kjøtt og spesielt fisk havner jeg på do. Spiser jeg Bacon, får jeg kvalme og diare og magesmerter. Da pga fettet. Kan jeg ha galle problemer?

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 18:02   #8
mjaubeibi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 18
mjaubeibi er på en erverdig vei

Sv: Kvalm av lavkarbo?

Simpfan:Jeg hadde diaré 3 (noen ganger 4) ganger daglig min første uke på lavkarbo. Så ble det fint, bedre enn på mangemange år.

Min erfaring er at jeg må "holde ut" kroppslige reaksjoner som kommer pga. denne kostholdsendringen. Alle sier jo at det går over etterhvert, noe jeg selv har opplevd med diareen.

Men...jeg lurer på, hvordan klarer du å være "ketose"-utøver dersom du ikke spiser fett? Denne retningen baserer seg vel på å bruke fett som brennstoff i stedet for karbohydrater?

Håper du finner ut av ting uansett

__________________


mjaubeibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 20:27   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvalm av lavkarbo?

Ja for lite fett hvis kun karbohydrater fra grønnsaker også ,kan jeg bli litt kvalm av også.Bare proteiner funker ikke.Men ikke skei ut, da, men tilfør heller mer grønnsaker og fett. Ost f.eks

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Uff så kvalm ... jannesnuppa Fysisk og mental helse 8 20-05-11 08:39
Kvalm av lavkarbo brød og lapper. Noen som kjenner seg igjen? evastv94 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 07-09-10 13:02
Kvalm Tiilda 24 Ketolysekuren 8 24-02-10 21:02
Ny: Lavkarbo i 2 dager, svimmel, kvalm og spenningshodepine Karla Spørsmål og svar 16 17-02-10 17:54
Kvalm Håp Atkins kosthold 3 27-05-05 14:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no