Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Mer enn 50+ kg overvekt

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-11, 12:53   #26
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Hvor lenge står en på slankeoperasjonliste? skal snart til legen, og lurer på om jeg skal sette meg på liste, sånn som siste utvei, for jeg vil IKKE ha operasjon, takka nei, da jeg fikk tilbud av legen min for et par år siden...men har vel ikke helt troa på at jeg klarer det på egen hånd, spesielt nå når det står bom stille.

Det varierer fra sykehus til sykehus. Jeg står på venteliste til behandling ved Aker sykehus, og der skal visstnok ventetiden være opptil 5 år. Legen min sendte henvisning i mars, etter et par uker fikk jeg brev fra Aker om at jeg tilfredstilte kravet til å stå på prioritert venteliste, dvs. at jeg har krav på å få påbegynt behandling (obs: Dette er ikke operasjonsdatoen men tidsfristen på at den behandlingen de mener er den beste blir påbegynt altså forberedelse til operasjon og sånn) innen et år. Nå er vi i september og jeg har fortsatt ikke hørt noe mer, og i mellomtiden har jeg klart å gå ned endel selv. Jeg håper i grunn at innkallelsen drøyer lengst mulig og at jeg ikke lengre tilfredsstiller kravene til operasjon når den tid kommer

Om man velger (har råd ...) til å gjøre det privat er det ikke så lang ventetid. En måneds tid eller så tror jeg.


Sist redigert av Cyan : 04-09-11 kl 13:01.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 12:56   #27
hope4me
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 69
hope4me er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

jeg har 65 kilo og gå ned, skal ned fra 111 kilo til 55. Det er min normal vekt i følge mbi.
fyfaen sier jeg bare,,,gruer meg som bare det..halve meg blir borte men igjen så var det min egen feil jeg ble slik føler meg helt forferdelig og tykk! har samboer men han ser ikke på meg lengre, uff ingen god sirkel og være inne i. Jeg står enda ved start streken men jeg SKAL ned, jeg må ta meg selv i sammen
Til dere andre jenter, stå på dere er flinke!!

hope4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb/Scarsdale-dietten Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 00:07   #28
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Jeg startet i september i fjor på 122,5 kg, og har satt meg 70 kg som mål. Etter et halvt år hadde jeg gått ned 25 kg. Nå har det stått rimelig stille i noen måneder, ligger og vaker rundt -30 kg. Dvs at jeg er godt over halvveis! Håper jeg får sparket i gang systemet igjen nå, har rydda litt opp i mine mistenkte partystoppere. Er i hvertfall kvitt mine sommerferiekilo, gikk opp til ca. 98 kg etter en uke med fullstendig! frislipp, og i dag var jeg på 93. Godt.

Det er mulig å få det til. De viktigste er å begynne, og sette små delmål - da virker det unektelig mer oppnåelig i starten. Anbefaler også å sette en belønning som venter når man er helt i mål.
Og langt der fremme, ved 70 kg., har jeg en tur til London som blinker. Penger står på autotrekk hver måned til en egen sparekonto, og dess lengre tid det tar å komme i mål - dess mer penger har vi til å bytte ut garderoben med.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 09:03   #29
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av hope4me, her.

jeg har 65 kilo og gå ned, skal ned fra 111 kilo til 55. Det er min normal vekt i følge mbi.
fyfaen sier jeg bare,,,gruer meg som bare det..halve meg blir borte men igjen så var det min egen feil jeg ble slik føler meg helt forferdelig og tykk! har samboer men han ser ikke på meg lengre, uff ingen god sirkel og være inne i. Jeg står enda ved start streken men jeg SKAL ned, jeg må ta meg selv i sammen
Til dere andre jenter, stå på dere er flinke!!

Man trenger jo ikke å gå ned til normal BMI dersom det er noe man ikke vil. Når man har og har hatt så mye å drasse på som oss så har man som regel en høy andel muskler. Det er jo i realiteten reneste styrketreningen å gå rundt med flere titalls kilo ekstra fett Selv var jeg på Lindbergklinikken og fikk målt kroppssammensetningen. Vekta der fortalte meg at min normalvekt var 62 kilo, som da ville tilsi at jeg måtte gå ned 50 kilo. Legen tok en titt på muskelmassen min og satte en strek over normalvekta og sa at så lenge jeg opprettholder muskelmassen behøver jeg bare gå ned til ca 80 kilo (for helsa sin del). Siden jeg regner med at noe muskler vil forsvinne på veien har jeg satt meg et mål på 75 kilo. Det høres straks mer overkommelig ut å "bare" skulle gå ned 38 kilo fremfor 50. Før den tid har jeg satt meg delmål for hvert titall som jeg skal ned, og det er de jeg fokuserer på, og ikke det endelige målet mitt. Da føles det hele mye mer overkommelig

Nå prater jeg meg bort her, men poenget mitt var at man ikke skal se seg blind på BMI. Det viktigste er å komme seg ned til forsvarlig vekt helsemessig, og den trenger ikke å ligge innenfor normal BMI da den ikke tar noen som helst hensyn til muskelmasse, som hos svært overvektige folk oftest er ganske så stor. Jeg vil anbefale alle som har muligheten om å få tatt en kroppsanalyse ved jevne mellomrom. Det gir et så mye mer riktig bilde enn en vanlig badevekt.

Når man har kommet seg ned i forsvarlig vekt kan man begynne å tenke på det estetiske. Noen er kanskje fornøyde, andre igjen vil videre nedover. Kanskje vil jeg selv prøve å komme meg ned på 60-tallet når jeg en gang har nådd det jeg har satt som mål nå. Det får tiden vise. Men akkurat nå fokuserer jeg kun på det titallet jeg befinner meg på nå og på å forlate det, for selv om det er langt igjen til målet så vet jeg at for hvert eneste kilo jeg kvitter meg med gjør godt for helsa mi

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 09:11   #30
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Det var ikke meningen å kuppe tråden altså. Men selv om jeg "bare" skal ned omlag 40 kilo så er det likevel såpass mye at jeg vet hvor overveldenede det kan bli å tenke på alle de kiloene man skal ned. De 5 kiloene som mange blir helt overlykkelige over føles liksom bare som en fjert i havet. Selv de 13 kiloene jeg har gått ned til nå føles bare som fjert i havet

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:26   #31
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Kjenner til den der fjert følelsen ja...

Hvor kan en ta sånn kroppsundersøkelse da? Bor på sørlandet jeg.

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:30   #32
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Enig i hva du sier Cyan. I forhold til bmi skal jeg egentlig gå ned ca 65 kg og det er helt utelukkende for meg. Jeg vil helst ende opp på ca 95 kg og 29 i bmi. Er ca 180 cm høy. Snakk om ca 50 kg. Kan til og med hende at jeg ender opp med høyere vekt enn det hvis jeg er fornøyd før den tid

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:55   #33
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Kjenner til den der fjert følelsen ja...

Hvor kan en ta sånn kroppsundersøkelse da? Bor på sørlandet jeg.

Her er en oversikt over noen som tilbyr kroppsanalyse med InBody maskin. Ellers er det bare å google. Jeg veide meg på en Tanita-vekt da jeg gikk til Linbergklinikken i Oslo.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 09:27   #34
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

takk! Skjema sendt!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 10:00   #35
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

FOR en god tråd dette er ! Lykke til, alle sammen.

We're all in this together !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:42   #36
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det var ikke meningen å kuppe tråden altså

Kjære deg, på ingen måte! Dette var ment som en tråd for oss som har mye å gå ned, der man kan diskutere ALT mulig. I mangel av en egen undergruppe for oss. Så bare kjør på

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 11:46   #37
Succeed2011
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 20
Succeed2011 er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av hope4me, her.

jeg har 65 kilo og gå ned, skal ned fra 111 kilo til 55. Det er min normal vekt i følge mbi.
fyfaen sier jeg bare,,,gruer meg som bare det..halve meg blir borte men igjen så var det min egen feil jeg ble slik føler meg helt forferdelig og tykk! har samboer men han ser ikke på meg lengre, uff ingen god sirkel og være inne i. Jeg står enda ved start streken men jeg SKAL ned, jeg må ta meg selv i sammen
Til dere andre jenter, stå på dere er flinke!!

Jeg tenker også litt sånn "hjelp, kan dette gå".... Jeg gruegleder meg til å komme i gang. På torsdag begynner jeg på easylife, og lurer veldig på hvordan dette skal gå. Jeg har viljestyrke ala null, og vet at det kommer til å bli en kamp med meg selv en god stund. Men - så er jo det at jeg føler denne fedmen sakte men sikkert tar livet av meg. Alt er et ork. Jobben er slitsom, gå tur med hunden er slitsomt, gå opp trapper er slitsomt.... I det hele tatt så er livet slitsomt. Jeg savner meg som jeg var før i tiden.

Når det bikker på og blir vanskelig, så får jeg drømme meg bort til den dagen jeg kan kjøpe en kjole og føle meg bra. Jeg vet hvis jeg holder meg til "programmet", så vil den dagen komme.

Etter jeg meldte meg på easylife har jeg brukt mange, mange timer her inne på forumet og lest andres historier, oppskrifter osv.. osv. Satser på at jeg blir kjent med folk her inne etterhvert, og tenker at det kan hjelpe på motivasjonen til å fortsette.

Jeg står på startstreken sammen med deg. Let's GO :-)

Succeed2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: EasyLife Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 12:34   #38
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av Succeed2011, her.

Jeg tenker også litt sånn "hjelp, kan dette gå".... Jeg gruegleder meg til å komme i gang. På torsdag begynner jeg på easylife, og lurer veldig på hvordan dette skal gå. Jeg har viljestyrke ala null, og vet at det kommer til å bli en kamp med meg selv en god stund. Men - så er jo det at jeg føler denne fedmen sakte men sikkert tar livet av meg. Alt er et ork. Jobben er slitsom, gå tur med hunden er slitsomt, gå opp trapper er slitsomt.... I det hele tatt så er livet slitsomt. Jeg savner meg som jeg var før i tiden.

Når det bikker på og blir vanskelig, så får jeg drømme meg bort til den dagen jeg kan kjøpe en kjole og føle meg bra. Jeg vet hvis jeg holder meg til "programmet", så vil den dagen komme.

Etter jeg meldte meg på easylife har jeg brukt mange, mange timer her inne på forumet og lest andres historier, oppskrifter osv.. osv. Satser på at jeg blir kjent med folk her inne etterhvert, og tenker at det kan hjelpe på motivasjonen til å fortsette.

Jeg står på startstreken sammen med deg. Let's GO :-)

Vil bare si at jeg har gått på Easy Life før,i 2008-2009. Jeg hadde mye å gå ned,og måtte gå på kun shakes og supper i 9 (!) uker i strekk. Det gikk jo som det måtte gå,men sprekker her og der. Jeg trente mye sammen med de andre og gikk ned ca 19 kg tilsammen på kurset. Dette gjorde jeg i permisjonen min,og når jeg begynnte på jobb igjen,fikk jeg ingen oppfølging (som jeg liksom skulle) og jeg falt ut av hele opplegget... Alt har kommet på igjen,og mere til

Så jeg kan desverre ikke anbefale dette kurset til deg om du syntes alt er et ork (det skal myye viljestyrke til for å holde ut så lenge på shakes og ikke få lov å spise eller tygge på noe annet!!)

Men selvfølgelig,du har nok tenkt gjennom dette grundig,og funnet ut at det passer deg

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 23:14   #39
Succeed2011
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 20
Succeed2011 er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

Vil bare si at jeg har gått på Easy Life før,i 2008-2009. Jeg hadde mye å gå ned,og måtte gå på kun shakes og supper i 9 (!) uker i strekk. Det gikk jo som det måtte gå,men sprekker her og der. Jeg trente mye sammen med de andre og gikk ned ca 19 kg tilsammen på kurset. Dette gjorde jeg i permisjonen min,og når jeg begynnte på jobb igjen,fikk jeg ingen oppfølging (som jeg liksom skulle) og jeg falt ut av hele opplegget... Alt har kommet på igjen,og mere til

Så jeg kan desverre ikke anbefale dette kurset til deg om du syntes alt er et ork (det skal myye viljestyrke til for å holde ut så lenge på shakes og ikke få lov å spise eller tygge på noe annet!!)

Men selvfølgelig,du har nok tenkt gjennom dette grundig,og funnet ut at det passer deg


Jeg har ikke tenkt å gå lenger enn to uker på pulver. Jeg hadde aldri klart ni uker, så du var kjempeflink som klarte det altså! Den største grunnen til at jeg valgte Easylife var for å få en - støttegruppe eller hva jeg skal si. Jeg er enslig, så jeg har ikke en partner å støtte meg på. Planen er to uker med pulver og deretter lavkarbo og trening. Håper min erfaring med Easylife blir bedre enn din. Jeg kommer til å skrive journal om hvordan ting går. Jeg har allerede betalt og skrevet under på kontrakt, så nå må jeg nesten gjøre det jeg kan for å få det til å fungere. Sette pris på kommentaren din da. Det er alltid greit å høre ris og ros synes jeg.

Hvordan går det med deg nå da?

__________________


Succeed2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: EasyLife Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 23:48   #40
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av Succeed2011, her.

Jeg har ikke tenkt å gå lenger enn to uker på pulver. Jeg hadde aldri klart ni uker, så du var kjempeflink som klarte det altså! Den største grunnen til at jeg valgte Easylife var for å få en - støttegruppe eller hva jeg skal si. Jeg er enslig, så jeg har ikke en partner å støtte meg på. Planen er to uker med pulver og deretter lavkarbo og trening. Håper min erfaring med Easylife blir bedre enn din. Jeg kommer til å skrive journal om hvordan ting går. Jeg har allerede betalt og skrevet under på kontrakt, så nå må jeg nesten gjøre det jeg kan for å få det til å fungere. Sette pris på kommentaren din da. Det er alltid greit å høre ris og ros synes jeg.

Hvordan går det med deg nå da?

Klarte og klarte fru Blomm det var ikke akkurat som om jeg bare drakk de heller. Det ble rett og slett for strengt. Ingen te om det var frukt-te,ikke tyggis,ingenting. Og shakene er ikke akkurat gode

Vi fikk beskjed om at de som veide mest (var forskjellige vekter på alle) skulle gå på shaker i 9 uker,men det var max. Problemet mitt var å begynne i jobb igjen,som kuttet treningen og samtidig som oppfølgingen av de stoppet...da ble det lett å bare spise litt sjokolade,så litt til,litt til...

Var på 90-tallet når jeg var "lavest" på kuren,mens nå er jeg over 115. Kanskje til og med 120 helt krise med andre ord.

Men jeg har en småttis på snart 5 mnd som blir fullammet fortsatt,så jeg avventer å begynne på lavkarbo enda. (og jeg klaarer ikke å bare redusere litt...må gå fullt inn for det!)

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 00:06   #41
Succeed2011
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 20
Succeed2011 er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

Klarte og klarte fru Blomm det var ikke akkurat som om jeg bare drakk de heller. Det ble rett og slett for strengt. Ingen te om det var frukt-te,ikke tyggis,ingenting. Og shakene er ikke akkurat gode

Vi fikk beskjed om at de som veide mest (var forskjellige vekter på alle) skulle gå på shaker i 9 uker,men det var max. Problemet mitt var å begynne i jobb igjen,som kuttet treningen og samtidig som oppfølgingen av de stoppet...da ble det lett å bare spise litt sjokolade,så litt til,litt til...

Var på 90-tallet når jeg var "lavest" på kuren,mens nå er jeg over 115. Kanskje til og med 120 helt krise med andre ord.

Men jeg har en småttis på snart 5 mnd som blir fullammet fortsatt,så jeg avventer å begynne på lavkarbo enda. (og jeg klaarer ikke å bare redusere litt...må gå fullt inn for det!)

Jeg skjønner tankegangen - all or nothing.

Det er fint at du er her inne mens du grubler på ditt neste trekk. Om ikke annet kan du samle på oppskrifter og andre lure ting

__________________


Succeed2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: EasyLife Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 13:37   #42
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Jeg har også maange kilo som skal vekk. Da jeg begynte på lavkarbo gikk jeg fort ned fra 140 til 133. Men så stoppet det helt opp!
Og det skyldes nok dessverre medisiner som jeg er avhengig av å ta en god stund enda. Og de samler jo vann til den store gullmedaljen, så gått opp til 137 igjen nå... Men det ser jeg jo er vann, for får ikke på meg ringer, sokkene lager store groper osv.
For min del så er det helt uaktuelt med pulver og operasjoner.
Har gått ned 50 kilo før, ved lavkcalori, men selv om jeg gjorde det samme og var flink pike gikk jeg opp igjen i rekordfart og det stoppet ikke før jeg begynte med lavkarbo. Så nå øker ikke vektel lenger hvertfall
Jeg skal bare fortsette med det jeg har gjort fram til nå og være tålmodig, så skal det nok gå nedover her igjen
Jeg skulle gjerne trent litt også, men etter jeg brakk ankelen ifjor ble den satt i feil posisjon ved operasjonen og det setter meg veldig tilbake. Før kunne jeg gå 12 km om dagen og trente aerobic flere ganger i uken. Nå blir det så feilbelastning når jeg går at jeg er heldig om jeg har klart en km. Blir feilbelastning for ryggen også og har alt såpass problemer med den at sykling går heller ikke Tenkte ta meg en runde aerobic uten løp og hopp, men balansen har blitt så dårlig at jeg hele tiden tipper til høyre og holder på å gå rett i bakken
Men nå har jeg kjøpt meg strikk, så da får jeg trent uten å belaste kroppen
Har en lang vei å gå, men det er ikke bare vekten jeg tenker på. Jeg vil bare bli såpass frisk at jeg kan leve nogenlunde normalt igjen

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 14:44   #43
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av hope4me, her.

jeg har 65 kilo og gå ned, skal ned fra 111 kilo til 55. Det er min normal vekt i følge mbi.
fyfaen sier jeg bare,,,gruer meg som bare det..halve meg blir borte men igjen så var det min egen feil jeg ble slik føler meg helt forferdelig og tykk! har samboer men han ser ikke på meg lengre, uff ingen god sirkel og være inne i. Jeg står enda ved start streken men jeg SKAL ned, jeg må ta meg selv i sammen
Til dere andre jenter, stå på dere er flinke!!

Trist å høre at du har det kjipt Er ikke noen god tilværelse å være i når man både har dårlig selvbilde og mangler støtte og varme fra sin kjære. Håper det blir bedre! Lykke til!

Opprinnelig lagt inn av Succeed2011, her.

Jeg skjønner tankegangen - all or nothing.

Det er fint at du er her inne mens du grubler på ditt neste trekk. Om ikke annet kan du samle på oppskrifter og andre lure ting

Dette syns jeg var et kjempegodt råd! Den mentale omstillingen tar nemlig en stund.

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg har også maange kilo som skal vekk. Da jeg begynte på lavkarbo gikk jeg fort ned fra 140 til 133. Men så stoppet det helt opp!
Og det skyldes nok dessverre medisiner som jeg er avhengig av å ta en god stund enda. Og de samler jo vann til den store gullmedaljen, så gått opp til 137 igjen nå... Men det ser jeg jo er vann, for får ikke på meg ringer, sokkene lager store groper osv.
For min del så er det helt uaktuelt med pulver og operasjoner.
Har gått ned 50 kilo før, ved lavkcalori, men selv om jeg gjorde det samme og var flink pike gikk jeg opp igjen i rekordfart og det stoppet ikke før jeg begynte med lavkarbo. Så nå øker ikke vektel lenger hvertfall
Jeg skal bare fortsette med det jeg har gjort fram til nå og være tålmodig, så skal det nok gå nedover her igjen
Jeg skulle gjerne trent litt også, men etter jeg brakk ankelen ifjor ble den satt i feil posisjon ved operasjonen og det setter meg veldig tilbake. Før kunne jeg gå 12 km om dagen og trente aerobic flere ganger i uken. Nå blir det så feilbelastning når jeg går at jeg er heldig om jeg har klart en km. Blir feilbelastning for ryggen også og har alt såpass problemer med den at sykling går heller ikke Tenkte ta meg en runde aerobic uten løp og hopp, men balansen har blitt så dårlig at jeg hele tiden tipper til høyre og holder på å gå rett i bakken
Men nå har jeg kjøpt meg strikk, så da får jeg trent uten å belaste kroppen
Har en lang vei å gå, men det er ikke bare vekten jeg tenker på. Jeg vil bare bli såpass frisk at jeg kan leve nogenlunde normalt igjen

Trening med strikk er supert! Jeg har kjempeproblemer med balansen, men synes strikk-trening fungerer bra. Hang in there!

Lykke til, alle sammen. Dere er flotte, og vi skal klare dette!

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 14:07   #44
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

MissPivotal: Er det noen spesiell grunn til at du har dårlig balanse? Jeg har også en forstyrrelse på balansenerven og har alltid hatt store problemer f.eks nedover trapper Og etter det med ankelen ble det jo ikke bedre akkurat.
Men jeg har trent en god del med strikk før og fant ut at det var veldig effektivt for å starmme opp, hvertfall Mitt problem er at jeg pga fibromyalgi har mye vondt i henda, så det er vanskelig å holde strikken store deler av tida. Derfor jeg slutta med det. Men nå har jeg ikke så mange muligheter igjen, lissom. Hovedsaken er å få litt mer muskler i beina og kjernemusklaturen igjen. For etter lang tid uten å kunne gå så er det jo ikke noe igjen der og det setter jo en stopper for mange andre ting også.
Men siden jeg har mindre vondt på dette kostholdet ser jeg litt lysere på det

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 00:50   #45
Tippsi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1
Tippsi er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Gu så deilig og se at det er mange flere her inne med ekstrem overvekt. Selv veide jeg 145 da jeg startet etter påske og har gått ned til 129. Har heldigvis gubben lamme meg som backer meg opp. Så fant vi ut forige uka at nå skulle vi begynne og trene. Halvtime swing og en runde med pilates ca hver kveld. Problemet er bare det at vi begge er plutselig gått opp 2 kg hver. Skjønner ingenting jeg. Får tru det er pga. Alt vannet vi drikker :-/. Men men vi gir oss ikke. Men jeg plages mye med sår i svangen og under hengemagen så jeg vet ikke om jeg må vurdere opperasjon etterhvert. Er jo bare midt i 20 årene, men vet ikke om den har noen mulighet til og trekke seg tilbake. Noen som har erfaring der?

Tippsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 10:49   #46
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

1. de sier muskler veier mer enn fett så det kan være derfor?
2. Det KAN trekke seg inn en del dersom det får TID..
3. Potetmel der huden berører hverandre hindrer fuktighet (og dermed hindrer at sår oppstår).

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 15:48   #47
Måne
Medlem
 
Måne sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 54
Innlegg: 333
Måne er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Slenger meg inn her, jeg også
Startvekt var 147 og målet er 75 kg. Jeg har gått ned 13,2 av de 72 jeg skal ned, og er forsatt ved friskt mot
Vår skaper var litt i godlage da h*n delte ut kroppsdeler til meg, og jeg endte med en ekstra ryggvirvel i korsryggen. Denne gjør ryggen svai, og med stor og tung mage, så blir faren for skiveutglidning stor. Det har jeg heldigvis unngått, men jeg har fått beskjed om å ikke presse rygg mer enn nødvendig helt ennå. Vanlig husarbeid er nok...*sukk* Noen kilo til ned, og litt mer styrkende ryggøvelser først! Så jeg har ikke fått trent noe særlig til nå, men kjenner på kroppen at den snart er klar til rolige tusleturer på mykt underlag, og det er en deilig følelse!!

__________________
Delmål:

Langtidsmål:
Måne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav Fodmap og trening Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 21:39   #48
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av Måne, her.

Slenger meg inn her, jeg også
Startvekt var 147 og målet er 75 kg. Jeg har gått ned 13,2 av de 72 jeg skal ned, og er forsatt ved friskt mot
Vår skaper var litt i godlage da h*n delte ut kroppsdeler til meg, og jeg endte med en ekstra ryggvirvel i korsryggen. Denne gjør ryggen svai, og med stor og tung mage, så blir faren for skiveutglidning stor. Det har jeg heldigvis unngått, men jeg har fått beskjed om å ikke presse rygg mer enn nødvendig helt ennå. Vanlig husarbeid er nok...*sukk* Noen kilo til ned, og litt mer styrkende ryggøvelser først! Så jeg har ikke fått trent noe særlig til nå, men kjenner på kroppen at den snart er klar til rolige tusleturer på mykt underlag, og det er en deilig følelse!!

så flink du er!begynte på samme vekt vi to da men du har gått ned mer enn meg, flinking!!

lykke til på ferden dette skal vi klare!

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 22:11   #49
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Måtte bare sitere meg selv her fra en annen tråd:

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

I dag så jeg et tall som jeg ikke kan huske sist jeg så....!

----------------> 100,7 kg <----------------

Da er status 20 uker+2dager: minus 20,3 kg!!! Yey me!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 22:29   #50
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Åh ! Velkommen i 'Vi som skal under 90-klubben' !

Snaaaaaaart !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er grunnen til DIN overvekt? kleggen Lavkarbo generelt 20 31-08-11 08:27
Hvor mye overvekt? Newstart Spørsmål og svar 4 23-07-11 19:13
Barn og overvekt bonpia Barns kosthold 2 20-01-11 22:57
35 + overvekt Hilde Kristin Mer enn 30 kg overvekt 8 24-06-09 11:10
Høy overvekt Trudelutt Dr Lindbergs 4 30-06-05 18:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no