Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Nye regler for merking av mat

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-11, 09:47   #1
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill
Smile

Nye regler for merking av mat

Nå blir det kanskje lettere for lavkarbere, allergikere og andre med ulike intoleranser på matfronten. Så får vi heller leve med en overgangsperiode på 3 år når vi vet det blir bedre på sikt

http://www.mattilsynet.no/portal/pag...tedItemId=2650

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 16:11   #2
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Nye regler for merking av mat

Og de henger seg opp i mettet fett og palmeolje....ja, ja de tror nå som de bruker...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 16:13   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nye regler for merking av mat

Uansett så er det kjekt å vite akkurat hva man putter i seg! Om man vil bry seg om det mettede fettet eller ei får jo være opp til hver enkelt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 19:49   #4
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Nye regler for merking av mat

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Uansett så er det kjekt å vite akkurat hva man putter i seg! Om man vil bry seg om det mettede fettet eller ei får jo være opp til hver enkelt.

Pst, er andre ting jeg ville ha hengt meg opp i i alle fall....

Men klart, kjekt å vite mer om maten en kjøper er det jo...kanskje vi kunne få tilgang til næringsinnhold på alle matvarer lagt ut på produsentens hjemmeside i tillegg så slipper vi å leite så himla lenge etter hvor mye jern, riboflavin, B12 osv.... en matvare innholder...Da hadde Diett.no og måltidene våre stemt så myyyye bedre med virkeligheten.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny merking av innhold i matvarer Adriane Nyheter / media 8 11-01-09 23:30
Noen regler for meg selv Dante Generell diskusjon 18 19-10-06 23:11
LHL ønsker forbud/merking av transfett jeef-micro Generell ernæringsdebatt 4 06-10-06 21:27
Coldizin..... og merking! Summer Kosttilskudd 1 28-04-04 23:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no