Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 g karbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-12, 22:06   #1
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 g karbo?

Hei!

Skal gå over fra ketolyse til rundt 60karbo, ikke mindre i alle fall.
Så prøver jeg å finne ut hvor forskjellene i kostholdet kommer inn. Jeg spiser jo maaasse grønnsaker fra før av, tenkte på å fylle på med nøtter bl.a for å få i meg mer karbo, men da får jeg jo også latterlig mye mer kcal i kosten min.

Hehe, er grønn og trenger tips

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:27   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

HVIS jeg hadde vært en sånn flink og lur en så hadde jeg spist noe sånt som: Frokost: omelett med ost og skinke og grønnsaker. Lunch: salat med dressing, lavkarboknekkebrød/brød med masse pålegg, hjemmelaget suppe med en proteinkilde eller lignende Middag: Fullkornspasta, fullkornsris eller lignende (treg karbohydratkilde) med kjøtt til. Kanskje et eple med noen nøtter til mellommåltid.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:29   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

I dag f.eks har jeg spist nesten 50 og de har kommet fra hjemmelagde knekkebrød, mørk sjokolade (for mye) og kålrabistappe.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:47   #4
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

I dag f.eks har jeg spist nesten 50 og de har kommet fra hjemmelagde knekkebrød, mørk sjokolade (for mye) og kålrabistappe.

Haha Akkurat sånn jeg ser for meg at jeg "må" gjøre også siden ketogent er så prenta inn i den tjukke skolten min. Jeg bare tenker "shit, hvordan skal jeg klare å få nok karbo uten å spise høykarbo. Fylle på med nøtter og mørk sjokkis vel." Kan ikke være bra hver dag

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:57   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Det bør komme fra mer grønnsaker, først og fremst! Også er jo nøtter en grei andrekilde. Bønner og linser er også en idè, hvis du liker det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:58   #6
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Kikerter! Nyydelig!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:00   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Erter også er en grei karbokilde. Ertepurè til kjøttet. Nomnom.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:11   #8
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det bør komme fra mer grønnsaker, først og fremst! Også er jo nøtter en grei andrekilde. Bønner og linser er også en idè, hvis du liker det.

Skjønner ikke overhodet hvordan jeg skal få i meg mer grønnsaker. Spiser meg stupmett på de hver dag, men burde kanskje satse på meeer paprika, gulrot og sånt.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:13   #9
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Jeg kan spise paprika som eple.. Skjær den i store biter, putte i pose og ha med seg. Alle farger!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:29   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Ja, paprika og løk har endel karbo.. Men da blir det jo belgfrukter, fruktsortene med minst sukker, lavkarbobrød, fullkornsknekkebrød, nøtter og sånt. Det er ikke så lett i starten, men så går det liksom av seg selv etterhvert.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:30   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Ei tomatsuppe f.eks kan jo fort komme opp i 20 gram karbohydrat.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:53   #12
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, paprika og løk har endel karbo.. Men da blir det jo belgfrukter, fruktsortene med minst sukker, lavkarbobrød, fullkornsknekkebrød, nøtter og sånt. Det er ikke så lett i starten, men så går det liksom av seg selv etterhvert.

Hvilke frukter er det man kan prøve seg på i alle fall? Grønne epler?

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:22   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Finnes en del frosne grønnsaksblandinger som inneholder både litt potet og gulrot, hva med å bruke litt av slike ting?

Sambo er ikke sååå nøye på karbene, han synes både stekegrønnsaker, grillede middelhavsgrønnsaker og rotgrønnsaker er knallgodt tilbehør.

De ligger på fra 4-11 gr karb pr 100.

Selv ville jeg definitivt ha innført kikerter om jeg skulle ha økt på karbene!

Knallgodt og mektig!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:27   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Hvilke frukter er det man kan prøve seg på i alle fall? Grønne epler?

Epler er bra..
Druer, banan, vannmelon og mango er ikke så bra, men f.eks i forbindelse med trening er det ikke sååå farlig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:45   #15
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Min dagsmeny ser stort sett ut som en ketosediett, men med mulighet for litt blandingsprodukter som pølser, karbonader etc i blant (så lenge de ikke er over 7g pr100) og en frukt eller to til dagen. Men ellers er det rene råvarer, kjøtt, fett og grønnsaker det går i. Og egg, selvsagt...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:03   #16
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Kan jeg spørre hvorfor du vil øke i kh?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 13:40   #17
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Jeg skal samme vei som deg etterhvert, og har tenkt at det smarteste for meg er å innføre grovt brød eller 4-korn til frokost. Med Youghurt. I dag spiser jeg lavkarbo rundstykker/brød/knekkebrød til frokost, så det blir bare en liten justering.

Har allerede et eple på menyen hver dag, det har gjort underverker for energien min (men er fortsatt i ketose). Skal fortsett med det!
Jeg er redd for å slippe til grov pasta/ naturris e.l. til middag, for det tror jeg fort ender i en karbokatastrofe . I tillegg kan man jo være litt rausere i grønnsaksutvalget - tillate seg gulrøtter, kålrot, løk m.m. litt oftere.

Mørk sjokolade og nøtter er godt - men som dagligmat bør det sikkert begrenses...

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 14:10   #18
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Kan jeg spørre hvorfor du vil øke i kh?

Så ikke denne før nå jeg, Marella

Men jeg har økt fordi jeg har sjelden mindre enn 7 treningsøkter i uka og jeg trener hardt hver gang, 20 karbo er både slitsomt og demotiverende i lengden. Jeg har også gått ned all min overvekt, den største grunnen til at jeg vil opp i karbo er fordi jeg får et jæææævlig utslett når jeg er i ketose.
Hadde det ikke vært for det hadde jeg kunne levd ketogent som en livsstil, enkelt og greit å forholde seg til.

Må bare legge til at etter en periode på 60karbo har jeg gått ned vannvekta jeg dro på meg etter jeg la om fra 20 karbo og jeg har fått en mye mer eksplosiv styrke. Er ingen tvil om at man bygger både muskler og kondis på ketose til de grader når man trener, man får bare ikke utnyttet det fulle potensialet tydeligvis.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 15:49   #19
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Så ikke denne før nå jeg, Marella

Men jeg har økt fordi jeg har sjelden mindre enn 7 treningsøkter i uka og jeg trener hardt hver gang, 20 karbo er både slitsomt og demotiverende i lengden. Jeg har også gått ned all min overvekt, den største grunnen til at jeg vil opp i karbo er fordi jeg får et jæææævlig utslett når jeg er i ketose.
Hadde det ikke vært for det hadde jeg kunne levd ketogent som en livsstil, enkelt og greit å forholde seg til.

Må bare legge til at etter en periode på 60karbo har jeg gått ned vannvekta jeg dro på meg etter jeg la om fra 20 karbo og jeg har fått en mye mer eksplosiv styrke. Er ingen tvil om at man bygger både muskler og kondis på ketose til de grader når man trener, man får bare ikke utnyttet det fulle potensialet tydeligvis.

Ok, da skjønner jeg hvorfor Flink til å trene du!!! Kanskje jeg skal øke også? Tør jeg???

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 22:15   #20
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 karbo?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ok, da skjønner jeg hvorfor Flink til å trene du!!! Kanskje jeg skal øke også? Tør jeg???

Vet ikke egentlig, du ødelegger jo ikke noe bare ved å øke. Men for meg er det myeee mer vanskelig nå som jeg spiser rundt 60 karbo enn når jeg spiste 20. Ketolyse har så klare regler, men å leve sånn er mer sunn fornuft og stole på at man vet hva man driver med. Sikkert en tilvenningsfase. For meg var det viktig å gå ned ferdig før jeg la om i alle fall. Holdt ut 3-4 mnd med drittutslett og ville gi opp annenhver dag, haha.

Jeg gikk direkte fra 20karbo til 60 karbo over natta. Gikk opp 2kg vannvekt, den vannvekta er borte igjen. Så det føles ganske greit.

Føler i alle fall at hvis du trener intenst så føles kroppen utrolig mye mer behagelig med 10% karbo enn 3-5%.



Det klart positive med å øke er at man kan unne seg litt andre ting også, og hvis du er normal og ikke teller kalorier slavisk så kan du kanskje nyte livet enda litt mer Hva vet jeg..har bare peil på mine personlige erfaringer

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 19:34   #21
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 g karbo?

Skjønner... Jeg tør ikke øke før jeg har nådd vekten min jeg da... Er ikke så god på gråsoner, må ha det svart/hvitt!

Men skjønner poenget ditt

Takk for svar!

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 21:26   #22
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 g karbo?

Jeg ville ikke valgt brød og ris men epler, pærer, bønner (dvs kikerter,gulrot, hjemmelaget sjokolade/proteinbar, kålrabi og potet. Noen melkeprodukter inneholder litt karbo, som yoghurt og melk f.eks. En stor kopp kakao med melk og sukrin er godt

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 09:18   #23
Mimfi
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 120
Mimfi er på en erverdig vei

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 g karbo?

Kikeerter, bønner linser og havregrøt!

Mimfi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 09:46   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 g karbo?

Nå som våren og sommeren nærmer seg, finner jeg det naturlig å spise endel frukt og bær, for å fylle opp kvota. Eller "endel".. Kanskje ei banan i forbindelse med trening og smoothie eller melon på kvelden. Også har jeg spist litt gulrøtter i det siste. Merker ingen negative effekter av frukt. Blir ikke sugen eller sulten eller noen ting. Men er flink til å, som sagt, enten spise i forbindelse med trening, eller så balanserer jeg det sånn at jeg spiser den proteinrike kveldsen min sammen med smoothieglasset osv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 19:59   #25
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan ser en typisk matdag ut for dere som spiser 50-70 g karbo?

Jeg har i alle fall prøvd dette her en liten stund nå. Ingen dager er like. Noen ganger spiser jeg masse nøtter, så klinker jeg til med flere frukt/smoothies/bær om dagen og noen ganger går jeg litt nuts med 70% sjokolade. Merker ingen negativ effekt på vekta.
Ligger på 65% fett, 25% proteiner og 10% karbo på slutten av dagen, prøver å få inn mesteparten av karboene etter trening og i forbindelse med middag.

Fortsatt litt tidlig å si da.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som spiser lite (null) karbo? Jabba Ketolysekuren 32 17-02-11 16:05
Hvordan spiser dere dagene etter dere har drukket alkohol? Cilie. Ketolysekuren 3 28-08-10 12:26
En matdag hos meg - kan dere si om det ser greit/dårlig ut? Estrella Lavkarbo generelt 31 03-02-10 14:18
Hva spiser dere på en typisk dag? Hedda:) Ketolysekuren 17 23-05-07 19:37
hvor mange karbo spiser dere? cozymum Nyheter / media 3 16-03-07 15:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no