Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Fullstendig stillstand ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-12, 21:30   #1
Snuppeline74
Juniormedlem
 
Snuppeline74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 29
Snuppeline74 er ny på veien

Fullstendig stillstand ...

Nå begynner vi å bli rimelig desperate her.
Både mannen min og jeg har nå stått stille siden august. Frem til da hadde han gått ned 26 kg noe som er kjempebra. Jeg hadde gått ned 16 kg og var rimelig fornøyd, men håpte på litt mer. Så dro vi på ferie og skeia ut et par ganger, men ikke verre enn at vi fort kom tilbake i ketose igjen, og vekta hadde ikke gått opp. Var kjempeflinke frem til lille julaften hvor vi skeia fullstendig ut og resten av romjula. Dette resulterte i at han gikk opp 4,5 kg men de var borte igjen etter et par uker. Selv hadde jeg ikke gått opp noe. Tredje uka i januar dro vi på en miniferie og klarte igjen å skeie ut. Han gikk igjen opp fire kg som forsvant på litt over en uke. Jeg hadde igjen ikke gått opp noe (skjønner ikke helt det der, men er jo selvfølgelig glad for det).
Fra begynnelsen på dette året har jeg intensivert treningen min og trener 3-4 ganger i uka - på morgenen. Synes selv at jeg er superflink med kosten, har analysert opp og ned og i mente (lagt inn på diett.no hvor jeg synes jeg kan se at fordelingen på fett, proteiner og karbo er så og si optimal). Men går ikke nedover !!
Dette er så frustrerende med tanke på at jeg har 35 kg til som jeg vil ha vekk.
En typisk mat og treningsdag for meg er:
Klokka 6 - 30-45 min på tredemølla hvor jeg jogger. Noen ganger noen mageøvelser etterpå hvis jeg orker.
(har også kjøpt meg Jillian Michaels 30 day shred som jeg skal starte med)
Klokka 7 - noen skiver ost ( ca 30 gr) ca 3-4 skiver hamburgerrygg eller noe annet kjøtt, fisk. Et par cherrytomater og noen skiver agurk.
Klokka 11 - enten middagsrester eller en salat med fetaost, tunfisk, litt oliven, noe olje som dressing. Ca 300 gr til sammen med salaten.
Middag (mellom 17-18) - i dag var ca 160 gr kyllingfile med stekt brokkoli, løk, grønn paprika, chili og hvitløk med bearnaise kjøpt i Sverige ved siden av. Ellers så går det i fisk, stekt kjøttdeig med salat, svinefile/nakkekoteletter med grønnsaker (mest brokkoli/blomkål), diverse gratenger.
Dersom vi spiser på kvelden (noe vi sjelden gjør) blir det kanskje noe baconsvor. Men prøver å begrense det pga saltet.
Jeg måler meg også, men har ikke gått nevneverdig ned i cm heller.
Noen som har noen oppmuntrende ord til meg/oss?
Vi gir oss ikke for vi trives veldig godt på dette kostholdet.
Snuppeline

PS: dette ble langt. Sorry!

Snuppeline74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 11:59   #2
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fullstendig stillstand ...

Vanskelig å komme med noen råd her syns jeg, for av det jeg kan se så spiser dere bra og det er jo kjempeflott at du trener såpass mye Jeg tipper at vekta kommer til å "slippe" igjen om en liten stund, bare du er tålmodig. Jeg skjønner at det er frustrerende med et såpass langt platå, men samtidig virker det som dere har hatt noen utskeielser og da kan det ta tid for kroppen å hente seg inn igjen (det er jo ikke så lenge siden tredje uka i januar). Så lenge dere trives med kostholdet så er det bare å fortsette å være flink - og prøve å unngå de store utskeielsene...

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 11:12   #3
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fullstendig stillstand ...

Kanskje det hjelper å lese litt her: http://espenrostrup.com/innforing-i-...vektreduksjon/

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 17:43   #4
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Fullstendig stillstand ...

Hei! Jeg var lei av å stå stille å bestilte meg mat på spisdegslank.no
Kan virke dyrt, men man skal jo kun kjøpe pålegg i tillegg.
Nå går jeg ned masse igjen!!!

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 12:16   #5
CecVik
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 52
CecVik er på en erverdig vei

Sv: Fullstendig stillstand ...

Samme problemet med meg. Gikk ned 17 kilo fra september til januar, men nå stopper det opp. Gikk en tur på vekta i dag, og den viste at jeg hadde gått opp 800 gr, ikke at det er kjempe masse, men føler at jeg ikke har gjort noe anderledes den siste tiden enn hva jeg har gjort før.... Men jeg tenker kanskje at de siste 2 årene så la jeg på meg veldig mye, men det er først nå jeg er tilbake til den vekta jeg jeg hadde i mange år før, så kanskje det er defor... Men er det noen som har noe tips til hvordan man kan få i gang systemet igjen? Eller kommer det av seg selv?

__________________




CecVik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 13:02   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fullstendig stillstand ...

Det kan gå av seg selv. Om du har spist "det samme" og det altså ikke er noe der å skylde på kan det godt hende kroppen tar en "tenkepause". Det er ganske vanlig på lavkarbo og kan vare i mange mnd. Du kan også påse at du ikke spiser for mye karbo fra andre kilder enn grønnsaker (som fra fløte f.eks, en vanlig synder) og ikke for mye proteiner i forhold til fett (heller øke fett og redusere proteinmengden). Om du har økt kaloriene litt den siste tiden kan det være det. Jo mindre du blir jo færre kalorier trenger du. Du kan hende mangler noen vitaminer, mineraler og sporstoffer som hjelper på forbrenningen.Greit å ta en del forskjellig, som krom( "et must"), sink( om du ikke spiser mye fåre-svine-og oksekjøtt), magnesium, selen (om du ikke spiser mye fisk), b vitaminer, d-vitaminer om du ikke tar tran (40 mg minst http://www.shopping4net.com/no/Helse.../D-vitamin.htm
)c vitamin for forbrenning av fettsyrer. Står litt herhttp://www.vitaelab.no/Faktasider/Forbrenning, og mangan om du ikke drikker mye te. Dette er stoffer som er viktig for forbrenningen av næringsstoffer.

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 16-02-12 kl 13:26.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 14:34   #7
CecVik
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 52
CecVik er på en erverdig vei

Sv: Fullstendig stillstand ...

Ja. Jeg vil ikke si at jeg har noen store utskeielser. Er kanskje ikke like nøye på å måle og sjekke ting som jeg var i begynnelsen, så det kan ligge litt der.... Så kanskje jeg skal begynne på "nytt" igjen, skjerpe inn litt igjen. Jeg vet jo innerst inne at det ikke er noe problem og at det mest sansynlig løser seg opp igjen... Men er bare så utrolig frustrende. Føler at jeg er flink og ikke "får noe" igjen for det. hehe.... Tålmodighet er en dyd

__________________




CecVik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 14:36   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fullstendig stillstand ...

Opprinnelig lagt inn av CecVik, her.

Ja. Jeg vil ikke si at jeg har noen store utskeielser. Er kanskje ikke like nøye på å måle og sjekke ting som jeg var i begynnelsen, så det kan ligge litt der.... Så kanskje jeg skal begynne på "nytt" igjen, skjerpe inn litt igjen. Jeg vet jo innerst inne at det ikke er noe problem og at det mest sansynlig løser seg opp igjen... Men er bare så utrolig frustrende. Føler at jeg er flink og ikke "får noe" igjen for det. hehe.... Tålmodighet er en dyd

Høres ut som en god ide å begynne på nytt fordi det er lett ting sklir ut littegrann. diett.no er et supert hjelpemiddel i så måte

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 14:40   #9
CecVik
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 52
CecVik er på en erverdig vei

Sv: Fullstendig stillstand ...

Ja, var den jeg brukte i begynnelsen for å sjekke ting. Men tror jeg skal vente til etter syden turen hehe. Litt belønning må man unne seg, når man har hvert flink til å endre livet sitt. Skal være flink i syden også, men er ikke alt man har kontroll på der, i forhold til her hjemme =)

__________________




CecVik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 18:16   #10
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fullstendig stillstand ...

Jeg vet ikke hvordan det er med drikke for deg, men passer dere på å få i dere nok vann....??
Vet det høres rart ut, men på meg så hjelper det ihvertfall å få i meg nok vann.
Håper dere finner en løsning på "problemet"...

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 01:23   #11
CecVik
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 52
CecVik er på en erverdig vei

Sv: Fullstendig stillstand ...

Nja, skal innrømme mine synder der. hehe er veldig flink på jobben, for der er det isbiter. hehe, men hjemme ikke fult så mye... Tror nok jeg skal begynne på "nytt" igjen.

__________________




CecVik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 20:27   #12
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fullstendig stillstand ...

Blir spennende å se om endringer kan hjelpe på..

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 02:31   #13
CecVik
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 52
CecVik er på en erverdig vei

Sv: Fullstendig stillstand ...

Nå har jeg ikke veid meg på lenge, så i dag tidlig så tenkte jeg rett og slett at jeg skulle hoppe på vekta og se om det hadde skjedd noe forandring, og tror du søren meg ikke at jeg hadde gått ned 3 kg. Så nå har jeg passert minus 20 kg... Så ting skjer heldigvis....

__________________




CecVik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 10:50   #14
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Fullstendig stillstand ...

Opprinnelig lagt inn av CecVik, her.

Nå har jeg ikke veid meg på lenge, så i dag tidlig så tenkte jeg rett og slett at jeg skulle hoppe på vekta og se om det hadde skjedd noe forandring, og tror du søren meg ikke at jeg hadde gått ned 3 kg. Så nå har jeg passert minus 20 kg... Så ting skjer heldigvis....

GRATULERER!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 11:10   #15
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Fullstendig stillstand ...

Så flott. Gratulerer

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 12:09   #16
CecVik
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 52
CecVik er på en erverdig vei

Sv: Fullstendig stillstand ...

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

GRATULERER!!

Tusen takk. Var en lettelse

__________________




CecVik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 03:03   #17
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Fullstendig stillstand ...

Gratulerer med nedgang! Det viktigste er å ikke gi opp. Jeg sto (nesten) helt stille i FIRE MÅNEDER. Og nå har det begynt å løsne

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Råd ønskes, stillstand stjernedryss Lavkarbo generelt 19 03-02-12 22:04
Stillstand i en mnd Newstart Spørsmål og svar 28 08-08-11 11:24
Råd ønskes, stillstand stjernedryss Spørsmål og svar 6 07-08-11 15:26
Stillstand Mellon Lavkarbo generelt 30 10-03-11 13:00
Stillstand ... savoy Eurodiett 7 04-09-10 16:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no