Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Fibromyalgi/ME/smerter i ledd og muskler

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-12, 10:54   #1
rihase
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 16
rihase er på en erverdig vei

Fibromyalgi/ME/smerter i ledd og muskler

Heisann!
Dere som har fibromyalgi/me, eller andre revmatiske sykdommer og smerter i ledd, muskler osv. Har dere blitt bedre av lavkarbo?hva type diett/livsstil går dere på? Best i ketogent kosthold? Når merket dere bedring i smertene etter dere begynnte på lavkarbo?Spiser dere kh merker dere da med en gang at dere får vondt igjenn?Hvor mange karbohydrat spiser dere og holder smertene noen lunde i sjakk?Hvilken beding har dere hatt fra vanleg kosthold til lavkarbo?

rihase er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 10:58   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fibromyalgi/ Me /smerter i ledd og muskler

Det eneste jeg merket noen som helst bedring av, var den irritable tarmen. Den syns nok det var deilig å få mindre sukker og gluten!
Ellers var fibromyalgi- smertene og utmattelsen den samme og søvnen like dårlig.
Hadde håpet det skulle hjelpe meg litt i det minste, men som sagt, ingen bedring verken i ketose eller på generell lavkarbo!

Mange blir bedre, så stå på!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 10:59   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fibromyalgi/ Me /smerter i ledd og muskler

Jeg har ME. Ja, er blitt mye bedre, tok bare et par uker.

Men jeg må passe på å ikke få i meg for mye omega 6( feks nøtter og frø) og nok omega 3. Omega 6 skaper betennelsertilstander.. Tar magnesium hver dag, 600mg hver kveld.

Spiser ketogent, 15-30g karbo om dagen.

Sprekk gir meg vondt med en gang, men først og fremst pga vannansamlinger, etter en uke på feil mat har jeg vondt de fleste steder i tillegg til en del andre plager.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 11:26   #4
rihase
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 16
rihase er på en erverdig vei

Sv: Fibromyalgi/ Me /smerter i ledd og muskler

har og blitt mye bedre,merket det med en gang nesten,fikk en del vondt da eg gjekk inn i ketose ,men etterpå er det bare blitt bedre!Eter rundt 15-25g kh per dag.
Har du prøvd og ete mer kh, ble du dårlegere da?

rihase er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 12:35   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Fibromyalgi/ Me /smerter i ledd og muskler

Jeg har ME. Det lavkarbo har lært meg, er at gluten/korn tilrettelegger for langt mer betennelse og annen problematikk enn hva jeg opplever når disse varene er fjernet fra kostholdet. (Fikk bekreftet dette etter et uheldig måltid på ferietur - noen friterte munnfuller, instant knebetennelse...)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smerter i ledd Eirik N R Fysisk og mental helse 4 15-04-12 21:32
Plutselig endring i ledd Qlio Fysisk og mental helse 16 13-04-12 13:48
Smerter i ledd pga lavkarbo? jimbo Spørsmål og svar 14 15-10-11 21:12
Ledd og muskel smerter!!! Sarah Fysisk og mental helse 9 29-10-10 14:12
Muskler, muskler, muskler ... hvor mye kan det egentlig bli? SunnhetMedSirrup Spørsmål og svar 8 16-10-09 08:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no