Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Maiutfordringen!

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-13, 22:32   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Maiutfordringen!

Med bakgrunn i diskusjonen om man klarer å ikke la seg påvirke av vekta når man veier seg hver dag starter jeg herved utfordringen: å ikke veie seg på en måned!
Altså, gjemme vekta (få noen til å gjemme den, gi den til en veninne e.l) i EN HEL MÅNED! Jeg kjenner at det allerede kan bli hardt, jeg er jo totalt avhengig. Men hva vil egentlig skje? Mest sannsynlig ingenting....

Så, hvem er tøffe nok til å ta utfordringen?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 22:33   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Maiutfordringen!

Lykke til! Har ikke hatt vekt hjemme på flere måneder, og det er ingenting vanskelig med det. Er den ikke der, så er den ikke der. Livet føles ikke tommere uten.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 22:34   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Maiutfordringen!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Livet føles ikke tommere uten.

Nei, men jeg vil anta kroppen føles fryktelig stuffed når man ikke har noen tall å forholde seg til...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 22:42   #4
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: Maiutfordringen!

Har VELDIG lyst å ta den utfordringen kjenner jeg! Er totalt opphengt i vekta, veier meg både morgen og kveld:/
Men klarer jeg?

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 22:46   #5
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Maiutfordringen!

Jeg leve helt uten badevekt fra september 2011 til juni i fjor, og det gikk helt fint det. Gikk faktisk ned litt også. Men jeg merker at jeg tørr å bevege meg mer utpå isen, hva mat angår, når jeg har vekta.

Så svaret er: njaaa, jeg har tatt utfordringen.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 22:56   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Maiutfordringen!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, men jeg vil anta kroppen føles fryktelig stuffed når man ikke har noen tall å forholde seg til...

Ikke når man spiser som man skal..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 22:56   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Maiutfordringen!

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

jeg merker at jeg tørr å bevege meg mer utpå isen, hva mat angår, når jeg har vekta.

Det er jo nettopp det som er poenget med utfordringen, å tørre å miste kontrollen litt. Å ikke se umiddelbart hva en porsjon bringebær ekstra gjør med vekta, eller hva kullsyre gjør osv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 23:06   #8
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Maiutfordringen!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er jo nettopp det som er poenget med utfordringen, å tørre å miste kontrollen litt. Å ikke se umiddelbart hva en porsjon bringebær ekstra gjør med vekta, eller hva kullsyre gjør osv.

Jojo, jeg ser poenget.
Men jeg tror, for min egen del, holder det med 'en ting om gangen'. Enten eksperimenterer jeg med å være mindre strikt på karber, eller så prøver jeg å leve uten vekta. Men jeg ser helt klart fordeler med å leve uten vekta. Ikke bare for de som blir stressa av det, men man kan også holde seg mer "på matta" matmessig av å ikke vite helt hvordan det ligger an vektmessig.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 10:13   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Maiutfordringen!

En uke, eller to på tur - ja... under nedtrapping av stoffskiftemedisin i en hel måned ... nope. Men må innrømme at det er en spennende sak, så jeg kommer til å niglo på dere fra sidelinja, og kanskje kutte den daglige turen opp.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 08:46   #10
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Maiutfordringen!

Challenge accepted

Eller nei det blir helt feil for jeg har ikke vært på vekta siden november/desember i fjor og har heller ikke tenkt og begynne med det nå igjen. Vet at jeg har blitt mindre for jeg tpok på meg en bukse her om dagen som ikke er brukt siden september i fjor og den var blitt litt stor til meg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, men jeg vil anta kroppen føles fryktelig stuffed når man ikke har noen tall å forholde seg til...

Tenker hodet er mer stuffed enn kroppen Dette sitter jo bare i hodet og et slikt avhengighetsforhold til vekta skaper et unødig stress, som igjen kan stoppe vektnedgang. Hva så om du veier 659 g mer på tirsdag enn mandag, det er ikke fettvekt og hva som forårsaket det betyr lite eller ingenting. Dette klarer du Carisma også kan du kanskje få en stressfaktor mindre og tenke på? Lykke til

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Jeg leve helt uten badevekt fra september 2011 til juni i fjor, og det gikk helt fint det. Gikk faktisk ned litt også. Men jeg merker at jeg tørr å bevege meg mer utpå isen, hva mat angår, når jeg har vekta.

Så svaret er: njaaa, jeg har tatt utfordringen.

Jeg har som sagt ikke gått på vekta siden i fjor og har ikke savna det. Jeg har stressa en del med ny jobb og flytting, har prøvd å være forsiktig med maten men det har gått litt i hytt og pine, har vært ute av ketose også et par ganger (tror jeg). Treninga har det også blitt så som så med. MEN, jeg har slappa av, kost meg og tenkt at så lenge jeg spiser sånn ca ketogent eller generell lavkarbo påvirker det ikke vekta særlig og jeg har minka i størrelse i følge klærne mine For meg har det ihvertfall virka og legge bort stresset rundt veiing av meg selv og maten.

Lykke til med badevektavvenning alle sammen

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 00:56   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Maiutfordringen!

Jeg sprakk i dag... stillstand. Men har vært på storbyferie i mellomtida, så sannsynligvis vært mye høyere.
Men, nå gjelder det å holde ut 2/3 måned til da!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 07:58   #12
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Maiutfordringen!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg sprakk i dag... stillstand. Men har vært på storbyferie i mellomtida, så sannsynligvis vært mye høyere.
Men, nå gjelder det å holde ut 2/3 måned til da!

Ja ja bedre å sprekke med en tur på vekta enn en tur i sjokoladeskåla

Har ennå ikke vært på vekta, men prøvde bunaden i går og den var for stor igjen

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no