Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-10, 20:55   #1
MinMort
Medlem
 
MinMort sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rælingen
Innlegg: 105
MinMort er ny på veien

HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Jeg må bare fortelle om noe VAKKERT!

Etter å ha begynt på Ketolyse i slutten av februar i år, så har mye godt skjedd.
Noen få kilo er borte, blodsukkeret er stabilt og jeg føler ikke lenger for å spise en hel hest til kvelds.
Jeg er energisk og glad og er i det store og hele fornøyd med livet.
Men det aller beste, og som kanskje er det aller viktigste, er at jeg har fått full kontroll på "mattankene" som før opptok hele hverdagen min.
En liten kortversjon.
Jeg fikk bulimi da jeg var 15 år. Det dreide seg ikke så mye om kropp, men om at jeg følte jeg ikke hørte til og følte meg "alene i verden" til tross for en super og trygg familie.
Jeg har aldri vært noen pipestilk, men heller aldri overvektig.

Etter å mast på meg i 2 år, innrømmet jeg endelig for mamma at jeg hadde bulimi. Jeg hadde vel da holdt på i ca 3 år. Jeg var aldri sånn som spiste hele kaker for så å kaste opp, jeg spiste helt normalt, men kastet opp alt.
Jeg fikk hjelp til å få bukt med det og var bulimifri i mange år.

Men matspøkelset har alltid vandret rundt i kulissene og hjemsøkt meg ved ethvert måltid, ved enhver anledning jeg har kost meg med noe som helst. Jeg var min verste fiende på mange måter. For noen år siden fikk jeg påvist lavt stoffskifte, etter en graviditet jeg frivillig ikke fullførte. Jeg la på meg noen kilo i den perioden, til tross for at jeg trente masse og følte meg "flink" på alle måter.
I nov 09 meldte jeg meg inn i VG's vektklubb for å prøve å få en oversikt og et verktøy å forholde meg til, for å prøve å gå ned 10-12 kilo.
JA FOR DET GIKK JO BRA! Jeg gikk faktisk litt OPP, da jeg plutselig spiste enda mer karbohydrater enn jeg gjorde før. Jeg fikk en sånn søthunger som jeg aldri før har opplevd og før jeg visste ordet av det, satt jeg på kne foran porselenmonsteret...

Så kom jeg over dette forumet og følte med en gang at jeg hadde funnet noe stort!
Jeg leste masse om alt og kom frem til at Ketolyse var den retningen jeg ville velge, til tross for lite overvekt. Jeg synes den virket enklest for meg å forholde seg til.
OG DU HILDRANE DU, så fantastisk dette har vært.
Okei, jeg har ikke gått ned så veeeeeeldig masse, men så har jeg ikke så mye å kvitte meg med heller, men HODET MITT.... Alle spøkelsene er borte, jeg har ikke en eneste destruktiv flesketanke igjen i mitt hode og jeg har full kontroll på hva jeg spiser og hva jeg ønsker å spise.
Jeg føler at jeg har fått en sprøyte med "gladtanker" rett inn i "senteret for flesketanker" og jeg er så glad for det at jeg lurer på hvem jeg skal takke.
ENDELIG! HURRA!

__________________
JEG DRITER I VEKTA SÅ LENGE BUKSA PASSER!
MinMort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:10   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Så herlig å lese! Velkommen!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:15   #3
Arka
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Jeg bor i Østfold langt ut i skogen den grønne.
Innlegg: 65
Arka er på en erverdig vei

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Fantastisk flott og utrolig hyggelig å lese. Gratulere og lykke til videre.

Arka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:15   #4
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Så fantastisk hyggelig Jeg har en niese som sliter med bulimi, kanskje jeg kan skrive ut innlegget ditt og vise henne?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:26   #5
MinMort
Medlem
 
MinMort sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rælingen
Innlegg: 105
MinMort er ny på veien

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Så fantastisk hyggelig Jeg har en niese som sliter med bulimi, kanskje jeg kan skrive ut innlegget ditt og vise henne?

Det må du gjerne gjøre. Jeg kan til og med skrive mer som du kan gi til henne. Det er jo mer til min opplevelse med bulimi enn det jeg skrev her.
Å føle at jeg har full kontroll på det som kommer inn kontra hva som kommer ut, er rett og slett et par trappetrinn opp på livskvalitetstrappen.

__________________
JEG DRITER I VEKTA SÅ LENGE BUKSA PASSER!
MinMort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 22:29   #6
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Utrolig bra!! Vokabularet er forøvrig utvidet med "flesketanker".. fantastisk bra ord Har ikke selv hatt bulimi, men BED som har mange likhetstrekk med bulimi (minus "finalen"), og syns også at et lavkarbo har hjulpet meg et stort steg i riktig retning. Gratulerer.. det ER vakkert!!

  Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 07:28   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Oj, så utrolig bra! Jeg ble så glad av å lese innlegget ditt! Så fint at du fant dette forumet!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 08:27   #8
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 08:51   #9
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Jeg ble både glad og rørt over å ha lest innlegget ditt.
Lykke til videre.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 09:07   #10
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Så flott!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 09:12   #11
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Så herlig å lese, du er kjempeflink

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 10:33   #12
MinMort
Medlem
 
MinMort sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rælingen
Innlegg: 105
MinMort er ny på veien

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Takk alle søte mennesker. Dere er kule!
Hvis dette kan føre til at jeg endelig blir så happy som jeg egentlig burde være så er det helt magisk faktisk. Jeg blir helt rørt selv, for her har jeg gått rundt og vært "tjukkeMette" siden jeg var 10 år og selvom jeg egentlig har visst at jeg ikke har vært det, er det det jeg har sagt til meg selv hver eneste time i 20 år.
Jeg har dog alltid vært utadvendt og smågal, spilt teater og drevet med stand-up o.l., men jeg har også alltid følt meg helt elendig.
I August skal jeg gifte meg med kjæresten min. Tanken på å være fullstending lykkelig den dagen er den største gaven jeg kunne fått.
Drit i porselenet og søltøyet, liksom!
HERE COMES THE BRIIIIDE!

__________________
JEG DRITER I VEKTA SÅ LENGE BUKSA PASSER!
MinMort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 10:36   #13
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Opprinnelig lagt inn av MinMort, her.

Drit i porselenet og søltøyet, liksom!
HERE COMES THE BRIIIIDE!

Herleg! Slik skal det vere!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 11:12   #14
Arka
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Jeg bor i Østfold langt ut i skogen den grønne.
Innlegg: 65
Arka er på en erverdig vei

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Elsk deg selv - du er den viktigste i ditt liv.

Arka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 11:16   #15
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Takk for et flott innlegg.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 12:50   #16
Dortemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Hedemarken
Innlegg: 124
Dortemor er på en erverdig vei

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Kjenner meg godt igjen i innlegget ditt, MinMort, selvom jeg ikke har slitt med bulimi. Men negative tanker, det har jeg veldig god kjennskap til. Men de er i ferd med å forsvinne, og velvære og glede fyller opp etterhvert som negative tanker forsvinner Det er så deilig å våkne om morgenen å kjenne seg uthvilt og fornøyd. Kan ikke huske sist jeg hadde det så bra, og det er ikke tvil om at det er kostholdet jeg kan takke for det
Fortsatt lykke til til deg med lykkelige tanker og bryllupsforberedelser. Livet er herlig!!

__________________


Dortemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 16:25   #17
an_ta
Medlem
 
an_ta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 54
an_ta er på en erverdig vei

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Så flott! Det betyr jo bare at det funker på mange måter og for flere som har noe misforhold til mat/kropp, ikke bare vekt. Vet du hva, jeg forstår godt at du føler det slik. Når man spiser som det vi gjør, får man i seg stoffer kroppen har bruk for, så å si alt jeg spiser er bra for meg. Det jeg spiste før ser jeg ikke på en gang og savner det ikke. Jeg blir mett og kroppen er avslappet, lar meg få fri fra sult og drømmer om mer mat, mat, mat. Metthetsføleslen sitter lenge og blir jeg sulten er det jo bare å spise så mye jeg vil. Freden har senket seg, stakkars kropp har fått det den trenger. Vel, det er hva jeg kaller OPTIMALT?

__________________


an_ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-godt under 6BE Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 18:38   #18
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: HASTA LA VISTA dumme flesketanker!

Slikt blir man glad av å lese! Lykke til med bryllup!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dumme tanker sara Spørsmål og svar 12 06-12-09 09:34
Noen dumme spørsmål ... Løvinne77 Spørsmål og svar 2 15-11-09 21:06
Nei og nei, dumme Heistad! matitt Lavkarbo generelt 5 16-01-09 20:39
Dumme sticks! matitt Lavkarbo generelt 19 13-12-08 08:39
Mat på data-Windows Vista Jippi Ketolysekuren 4 01-10-07 21:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no