Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar-starterne

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-14, 17:04   #351
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av vildenott, her.

Kaster dere maten dere har igjen på talerknen etter at dere er mette? Haha, rart spørsmål, men jeg er sååå dårlig på det "spise deg passe mett"... Hvis jeg f.eks har to pannekaker på talerknen og er mett etter en og en halv, så tenker jeg "nå trenge jeg ikke å spise mer", men så går det fem min, også spiser jeg den resterende halve likevel... Ender jo alltid opp med å bli litt for mett. Alle her inne virker så flinke, og det er selvfølgelig en stooor motivasjon, men jeg syns det er så vansklig!! Er tross alt fattig student og da svir det litt å kaste mat... (er jo ikke alt som passer seg til å ligge halvspist i kjøleskapet et par dager)

Forsyn deg med bare en av gangen. Når jeg lager mat til bare meg selv så lager jeg ikke mer enn jeg spiser rett og slett. En kyllingfilet, en fiskefilet, en kotelett osv. Jeg prøver hardt å kutte ut det tøyset med å spise opp maten for å slippe å kaste den, men nå har jeg overlatt den delen til Lille Gubben. Av og til hender det at jeg ikke klarer å stå imot da (når vi har Lille Gubbens vidunderlige kjøttgryte f.eks.!), men det er heldigvis ikke så ofte så jeg har ikke dårlig samvittighet av den grunn lenger.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 18:00   #352
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Forsyn deg med bare en av gangen. Når jeg lager mat til bare meg selv så lager jeg ikke mer enn jeg spiser rett og slett. En kyllingfilet, en fiskefilet, en kotelett osv. Jeg prøver hardt å kutte ut det tøyset med å spise opp maten for å slippe å kaste den, men nå har jeg overlatt den delen til Lille Gubben. Av og til hender det at jeg ikke klarer å stå imot da (når vi har Lille Gubbens vidunderlige kjøttgryte f.eks.!), men det er heldigvis ikke så ofte så jeg har ikke dårlig samvittighet av den grunn lenger.

Ja, jeg lurer kanskje på om mitt problem er at jeg blir mett av for lite i så fall.. Jeg kunne fint klart meg på 1/2 kyllingfile, fisk osv. Men det blir kanskje for lite mat i lengen? Eller burde jeg likevel kun spise til jeg er mett?

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 18:10   #353
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av vildenott, her.

Ja, jeg lurer kanskje på om mitt problem er at jeg blir mett av for lite i så fall.. Jeg kunne fint klart meg på 1/2 kyllingfile, fisk osv. Men det blir kanskje for lite mat i lengen? Eller burde jeg likevel kun spise til jeg er mett?

Hvor fort blir du sulten igjen da? Og hva spiser du i tillegg til kyllingen f.eks.?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 20:27   #354
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hvor fort blir du sulten igjen da? Og hva spiser du i tillegg til kyllingen f.eks.?

Blir ofte sulten etter 3-4-5 timer, varier veldig utifra hvor aktiv jeg er og hva jeg spiser.

Kan f.eks spise kylling med blomkål og brokolimos og en salat av tomat, agurk, løk og feta

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 07:41   #355
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Januar-starterne

fortsetter å skrive her jeg da, på onsdag viste vekta 75,6, i dag viste vekta 74,1 så er ganske fornøyd

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 13:45   #356
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Gått ned litt igjen jeg og, etter laaang stillstand!

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 22:07   #357
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Hei!
Hvordan går det med dere? Her går det dessverre litt trått.. Motivasjonen er på topp hver søndag kveld, og begynner å dale allerede mandag ettermiddag.. Hehe..
Veid meg i dag, ned 1,5kg siste 3 uker.. Er nå nede på 73,3 så det er nedgang på 6,7kg tilsammen. Er jo fornøyd med det, men skulle ønske jeg holdt meg sjøl i nakken litt hardere så det gikk litt fortere 😛

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-14, 11:05   #358
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

7 kilo ned på meg... (Dvs. totalt 18 kg) , og det må jeg bare si meg fornøyd med, for jeg er ikke helt fantaisk heller...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 16:06   #359
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Har alle falt av her eller?

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 19:41   #360
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Hei Xenia!
Er her fortsatt jeg.. Men mest leseaktiv... Har hatt en laaang pause, men ikke gått opp igjen noe
Har gått ned 9kg, og har 9kg igjen! Er skikkelig motivert igjen, og er i gang!

Hvordan går det med deg da?

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
November-13-starterne sivmaria Ketolysekuren 226 04-02-14 17:07
Vekttråd for april 2011-starterne! Drømmepie Ketolysekuren 167 26-01-12 20:27
Mai-starterne 2011- den store veietråden Euphita Ketolysekuren 250 06-12-11 18:23
Går "Januar-starterne" mest ned i starten? Hasselnøtt Ketolysekuren 1 04-02-11 14:52
Vekt og mål for juni-starterne søtsaka Ketolysekuren 83 04-10-09 13:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no