Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-12, 01:35   #2076
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Godt nyttår, ana! Ja, så bra at du blir med. Jeg trenger all den støtten jeg kan få nå og håper at det kan hjelpe deg også at vi er to eller fler. Jeg merker at det har gått hardt utover selvtilliten min disse tre ukene med spisegilde. Ikke så mye pga kiloene som har kommet på, mer det mentale.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 19:44   #2077
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Hei damer. Her har jeg nå holdt på med streng lavkarbo de siste 3,5-4 mnd. Gått ned 18 kg, så veldig fornøyd, men nå er jeg DRITTLEI. Har en skeie-ut dag i uka, og må virkelig konsentrere meg for å klare å holde det. Ååå, skulle bare ønske jeg var naturlig tynn. Hvor lett hadde ikke livet vært da?! Jeg blir faktisk deprimert av å ikke kunne spise noe jeg har lyst på, lei all mat for tiden....
Men jeg henger med, skal ikke opp igjen, så den saken er grei. Bra dere er flere som fortsatt er med

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:56   #2078
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Så flink du har vært, Elinee, og jeg skulle virkelig ønske jeg var naturlig slank. Jeg tror mye ligger i hodet mitt, jeg må bare få det på min side.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 23:11   #2079
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Ja, naturlig slank hadde vært drømmen altså! Du har vært kjempeflink Eilinee!! Det er ikke så mange kilo igjen til du er i mål jo! Husker at jeg selv også var lite motivert når det begynte å nærme seg, siden kroppen ikke var så ille lenger og jeg hadde vært så flink.

Jeg var også matlei, og ikke minst drittlei av matlaging og å rydde kjøkken, så jeg begynte å fire litt på kravene når jeg bare hadde igjen de siste 2-3 kiloene. Jeg spiste ikke særlig mer karbohydrater, men jeg begynte å tillate meg noen få produkter som gjør hverdagen enklere (tre posesauser, litt dressing, løvstek, landlord sin brokkoli og blomkålgrateng og peanøtter når jeg ikke slanker meg). Det utgjorde en forskjell for meg, og etter det har jeg syntes at det har vært lettere å ha det som livsstil. Lavkarbo har vært livsstilen min lenge nå, men det hjalp veldig mye at jeg begynte å eksperimentere veldig mye en periode der jeg var matlei. Jeg tror jeg prøvde 5 nye retter i uka en periode. Etter det har jeg ikke vært matlei. På lørdager spiser jeg ofte biff, landlord grateng med litt ekstra smør og ost og pose-peppersaus til og føler at jeg spiser som en konge. En annen ting som jeg er svært glad i er min egen grønnsaksblanding. Jeg bruker å lage en stor porsjon som jeg synes smaker godt til både kjøtt, løvstek og laks. En halv løk, en medium rød-, en gul- og en grønn paprika i terninger, en medium squash i korte staver surres til de er blanke på medium/lav varme (og gode, begynn med løk og paprika slik at squashen ikke blir overstekt), 1 fedd hvitløk finhakkes og stekes med det andre mot slutten, et dryss med basilikum, pepper og havsalt. Jeg bruker å ha på en stor klatt med kryddersmør på tallerknen min også. Hvis du er veldig flink til å eksperimentere fremover, så er jeg sikker på at du finner tilbake matgleden din igjen. Rema har forresten et gratis oppskriftshefte i butikken nå, og i det står det flere fristende oppskrifter på wok som kan gjøres lavkarbo med liten innsats. Jeg har tenkt å prøve den første av dem i løpet av de nærmeste dagene. Jeg gleder meg, for den hørtes så god ut. http://www.rema.no/under100/Kampanje...ticle59505.ece Selv om du bruker omtrent de samme ingrediensene hele tiden, så går det an å variere dem i det uendelige. Vi må bare være flinke til å sørge for variasjon.

Jeg sliter med det samme som deg, at den skeie-ut-dagen har så veldig lett for å trigge søthunger og bidrar til at jeg mister motivasjonen. Jeg har innsett at jeg ikke kan ha en slik dag lenger, for da går jeg rundt og ser frem til den dagen hver dag, hele tiden, og jeg får så veldig trang til å forlenge den til to dager, tre dager, hele tiden. Jeg har heller bestemt meg for å ta en hel helg med lengre mellomrom, for det er like vanskelig å gå tilbake på lavkarbo etter en dag med utskeielser som etter en hel helg, for meg. Når jeg gjør det sånn så føler jeg ikke at jeg forsaker mer enn om jeg bare hadde gitt meg selv lørdagskvelden. Det er lenge å vente mellom hver gang, men jeg klarer heller å få et mer avslappet forhold til sjokolade og vennene hans i mellomtiden da enn om jeg hele tiden holder suget ved like.

Det er ikke lett dette med mat nei, å skulle si nei til seg selv når man ikke klarer å tenke på annet enn hva man har lyst til å spise og stressnivået er skyhøyt. I tre uker rundt jul så sa jeg bare ja til meg selv, og det var lett det!! Nå føler jeg på kroppen hvor vanskelig det er å si nei til meg selv. Jeg er 2,5 kg unna der jeg ønsker å være, så jeg er ikke misfornøyd nok med kroppen min til å være motivert av det. Men at forholdet mitt til mat har blitt så mye mer usunt igjen... det både skremmer og motiverer meg. Likevel så er det vanskelig å sitte med en opplevelse av at det er verdt det siden jeg sliter sånn. Jeg vet jo at mine to alternativer i praksis er lavkarbo eller høykarbo og vektøkning. Det er et enkelt valg, men så må man si nei til seg selv da, og da er det ikke enkelt lenger.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 23:15   #2080
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Holy crap! Jeg hadde mye på hjertet jeg...

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 23:33   #2081
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Når jeg tenker meg om nå, så har jeg enda mer på hjertet. Jeg har stort sett hele tiden opplevd at folk har vært veldig positive til lavkarbo kostholdet mitt (og slankingen min). Men vi flyttet jo til trøndelag etter at jeg var ferdig slanket, så alle de jeg har blitt kjent med det siste året har jo bare sett meg som slank. Jeg fortalte ei på jobben at jeg spiser lavkarbo. "Å, det er farlig!!" sa hun. Ja, i følge VG er det det, sa jeg og smilte oppriktig. Hun fortalte meg en skrekkhistorie om gallesten som ble forverret av lavkarbo. Jeg tenkte med meg selv, heller gallesten enn hjerte og karsykdom, men jeg har ikke egentlig så sterke meninger rundt kosthold, mitt eller andres, så jeg har ikke behov for å diskutere og forandre andres mening. Hun sa også at lavkarbo ikke fungerer. "Jeg er bevis på det motsatte" sa jeg og smilte igjen. Da ville hun høre hvor mye jeg har gått ned og virket oppriktig imponert, så hadde ikke hun mer negativt å si heller. Etter jobb lagde jeg meg mat, den grønnsaksblandingen som jeg skrev om i innlegget over, kryddersmør og ei løvstek. Jeg anser ikke løvstek for å være noe annet enn usunt, men når jeg spiser en fargerik og lekker grønnsaksblanding til, da er det vanskelig å skulle føle dårlig samvittighet for den "farlige" maten man spiser. Da jeg spiste lunsj i dag påpekte mannen at maten min så god ut, kyllinglår, salat og dressing laget på CF. Da smilte jeg for meg selv og var godt fornøyd med valget mitt. Jeg nekter å tro at det går an at min mat ikke er sunnere enn LK motstanderne påstår. Jeg vet med meg selv, at alternativet FOR MEG ville vært både mer ensformig (med tanke på næringsstoffer og at "grønnsaker" da stort sett alltid betydde gulrot, evt. gulrot og brokkoli) og mer helseskadelig. Jeg tror at man kan spise sunt både på lavkarbo og på høykarbo, men sannelig kan man spise usunt på både lavkarbo og høykarbo også, og da kan høykarbo fort bli verst, siden man kan velge absolutt alt.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 23:36   #2082
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Når jeg tenker meg om nå, så har jeg enda mer på hjertet. Jeg har stort sett hele tiden opplevd at folk har vært veldig positive til lavkarbo kostholdet mitt (og slankingen min). Men vi flyttet jo til trøndelag etter at jeg var ferdig slanket, så alle de jeg har blitt kjent med det siste året har jo bare sett meg som slank. Jeg fortalte ei på jobben at jeg spiser lavkarbo. "Å, det er farlig!!" sa hun. Ja, i følge VG er det det, sa jeg og smilte oppriktig. Hun fortalte meg en skrekkhistorie om gallesten som ble forverret av lavkarbo. Jeg tenkte med meg selv, heller gallesten enn hjerte og karsykdom, men jeg har ikke egentlig så sterke meninger rundt kosthold, mitt eller andres, så jeg har ikke behov for å diskutere og forandre andres mening. Hun sa også at lavkarbo ikke fungerer. "Jeg er bevis på det motsatte" sa jeg og smilte igjen. Da ville hun høre hvor mye jeg har gått ned og virket oppriktig imponert, så hadde ikke hun mer negativt å si heller. Etter jobb lagde jeg meg mat, den grønnsaksblandingen som jeg skrev om i innlegget over, kryddersmør og ei løvstek. Jeg anser ikke løvstek for å være noe annet enn usunt, men når jeg spiser en fargerik og lekker grønnsaksblanding til, da er det vanskelig å skulle føle dårlig samvittighet for den "farlige" maten man spiser. Da jeg spiste lunsj i dag påpekte mannen at maten min så god ut, kyllinglår, salat og dressing laget på CF. Da smilte jeg for meg selv og var godt fornøyd med valget mitt. Jeg nekter å tro at det går an at min mat ikke er sunnere enn LK motstanderne påstår. Jeg vet med meg selv, at alternativet FOR MEG ville vært både mer ensformig (med tanke på næringsstoffer og at "grønnsaker" da stort sett alltid betydde gulrot, evt. gulrot og brokkoli) og mer helseskadelig. Jeg tror at man kan spise sunt både på lavkarbo og på høykarbo, men sannelig kan man spise usunt på både lavkarbo og høykarbo også, og da kan høykarbo fort bli verst, siden man kan velge absolutt alt.

Namba!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 10:43   #2083
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Hvordan går det med dere?

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:18   #2084
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Syns du er flink jeg Namba. Veldig flink.
Jeg syns det går bra her. Utrolig lite utskeielser i julen. Og etter nyttår har jeg hatt noen planlagte dager der jeg har spist høykarbo. Vekten er der den var noen dager før jul og jeg er fortsatt på lavkarbo. Med andre ord har jeg det helt fantastisk.
Elsker blomkål middagene mine og at jeg faktisk kan spise så mye jeg vil. Høres rart ut men akkurat nå kan jeg det. Spiser og spiser og virkelig koser meg med maten uten at vekten raser opp. Det er deilig det.

Har lyst å gå ned en seks-sju kg men haster ikke med det. Bare noen av de er borte til sommeren .....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 00:23   #2085
Karla
Medlem
 
Karla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 64
Karla er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Men er det flere som har hørt at det er vanskeligere å gå ned når man restarter på lavkarbo? Jeg har hørt det.

Jeg har som tidligere nevnt gått opp de 9 kiloene jeg tok pent av meg, og er nå litt desperat. Spiser en god del mindre karboer nå enn før jeg begynte første gang, men har fortsatt endel sukker/søtt i kostholdet mitt. Hadde jo håpet at jeg kunne spise litt linser/fullkornspasta innimellom, men det er kanskje selve sukkeret jeg må kutte ut.

Må jeg rett ned på ca 20 g karber/dag for å gå ned i vekt, tro?

__________________


Karla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 16:01   #2086
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Så flink du er Newstart!

Karla: Jeg har også hørt at det er vanskeligere å gå ned i vekt når man restarter på ketolyse, men jeg har ikke erfart det selv, og jeg har gått inn og ut av ketose mange ganger. Jeg tror at det er individuelt hvor lavt du må på karbene for å gå ned i vekt. Jeg går ikke ned i vekt bare av å være i ketose, men jeg vet ikke hvor lavt jeg må, for jeg har ikke telt siden april 2010 eller noe sånt. Jeg vet bare hvor mye det utgjør i praksis. Jeg tror det er veldig lurt å unngå mat som gir blodsukkerstigning, ihvf mens du skal ned i vekt. Det kan hende du må enda lenger ned på karbene dersom du ikke har jevnt, lavt blodsukker.

Jeg har hatt meg en sprekk igjen, men i morgen... alltid i morgen...

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 20:59   #2087
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Er det forresten noen av dere som kan noe om nedtrapping på karbene i forkant av ketolysekost? Jeg fikk så vondt i hodet og følte meg så dårlig i ei uke etter "juleferien" at jeg heller litt mot å trappe ned denne gangen, men hvor fort kan man gjøre det uten at det går utover helsa? Jeg har skeiet så veldig ut den siste uka at jeg er redd for at jeg kan få skikkelig abstinenser hvis jeg legger om for brått.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 14:38   #2088
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Er det ingen igjen nå?

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 14:58   #2089
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Jo jeg er her .

Hvordan går det med deg?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 16:09   #2090
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Det går litt opp og ned for tiden. Jeg sliter mye med sug. Jeg er nede på 65 kg, så jeg skal ikke klage på vekta. Jeg håper på å gå ned 1-1,5 kg til utover våren. I dag hadde jeg på meg kjeledressen min for første gang siden jeg ble slank. Det var artig!

Hvordan går det med deg, newstart?

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 21:16   #2091
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Wow så bra namba. Det er jo lite det, det kan jo kalles hobby kg det.

Jo går veldig bra med meg også. Er normal vektig nå. Har endelig BMI på 23,5 men ønsker å gå ned litt til. Tenkte å ta det frem mot sommeren men satt meg som mål å gå ned så mye jeg kan frem til konfirmasjonen som vi skal i i mai. Men så kom den fantastiske (not) mnd'lige og ødela hele opplegget. Har et vanvittig sug når den kommer. Men nå har jeg hentet meg inn igjen og er fit for fight igjen. Men har ikke lyst å stresse så veldig med det for det er jo i grunn flis spikkeri. Men drømmen om et spesielt tall på vekten betyr så mye for meg at det skal jeg klare å nå. Så kan jeg heller slappe av når det målet er nådd.

Hvor mange karbo ligger du på pr dag?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 23:58   #2092
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Høres ganske likt ut som her ja. Jeg aner ikke hvor mye karbo jeg ligger på i døgnet. Har ikke telt siden første måneden på ketolyse for over to år siden. Er ikke så seriøs på slankinga nå (er jo straks påske og da blir det påskegodteri), og da er jeg ikke så nøye på om jeg er i ketose eller ikke, men jeg ligger rundt om den grensa. når jeg slanker meg så må jeg litt lavere for å gå ned i vekt. Tipper at jeg bruker å ligge mellom 25 og 35 for det meste.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 21:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 13:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no